Index   Profiel   Chat       Foto   Film   Post       Forum   Tag   Zever       Muziek   Agenda   Playlist
24/05/12 21:21
Online: 129
Naam : 
Paswoord : 
Email : 
Geboorte : 

Login : 
 Help

Welkom bezoeker

Wat is Noxa ?

Noxa is een alternatieve profielcommunity met duizenden jongeren uit je omgeving. Het is ideaal om nieuwe mensen te leren kennen, om je sociale contacten uit te breiden, om te discussieëren op een forum, om fotos te posten, om de eeuwige verveling tegen te gaan of om fuiven en optredens te vinden.

Als je je nu registreert via het formulier hierboven , dan kan je ook zelf je profiel beheren en deelnemen op het forum of de fotoalbums, of berichten posten bij anderen.

Wetenschap en Filosofie «    ( 2 / 2 )    »
boeken over occultisme

Iepel

Quote door ikbenlara

ik denk dat ik deze zin al bijna erger vind dan wetenschap tussen occultisme en religie gooien.

Maar wat is daar dan zo erg aan? Resultaten van wetenschappelijk onderzoek kunnen toch evengoed dienen als basis voor ethische of morele beschouwingen? Of dienen het schone en het goede volledig gescheiden te worden van het ware? Echt zinvol lijkt me dat niet. Had er dan misschien moeten staan:
"ik ben altijd al zeer gefascineerd geweest door wetenschap, spiritualiteit, psychologie, religie, filosofie en van al dat gedoe, hoewel ik hier toch wel met klem hoor aan toe te voegen dat ik geenszins van plan ben mij te verdiepen in serieus alfawetenschappelijk onderzoek als zodanig. In feite is het zelfs zo dat het woordje wetenschap hier enkel tussenstaat als parapluterm of als metoniem verwijzende naar alles dat kan dienen als basis voor zingeving"?
Was dat dan niet naïef (onnaiëf? anaiëf?) geweest? Was dat dan goed? En konden we dan allemaal gewoon verdergaan met de discussie zonder in wijsneuzerig gezemel te vervallen?

Wat hier door sommigen blijkbaar 'naïef' wordt gevonden, is in wezen niet meer dan wat men ietwat figuurlijk 'de dingen met open vizier tegemoet treden' zou kunnen noemen.
Als zou blijken dat dit iets slechts is, vertrek ik per direct naar Alaska.
16/06/11 21:32
FXckingFurhead

Wwoooww, kritiek geven zit er precies weer in vandaag,
zijt ge al eens in "The witch" gaan kijken in hasselt, vlakbij het dusard?
29/06/11 17:59
«    ( 2 / 2 )    »

Reageer

Om in dit forum te reageren moet je wel lid zijn en je moet ingelogd zijn, je kan je hier registreren en dan heb je ook ineens een eigen profiel. Indien je al lid bent kan je jezelf rechts bovenaan inloggen

2
© 2001-2012 Noxa      emailadres       Privacy verklaring
Geladen in 0.019768 seconden.