Index   Profiel   Chat       Foto   Film   Post       Forum   Tag   Zever       Muziek   Agenda   Playlist
24/05/12 21:16
Online: 127
Naam : 
Paswoord : 
Email : 
Geboorte : 

Login : 
 Help

Welkom bezoeker

Wat is Noxa ?

Noxa is een alternatieve profielcommunity met duizenden jongeren uit je omgeving. Het is ideaal om nieuwe mensen te leren kennen, om je sociale contacten uit te breiden, om te discussieëren op een forum, om fotos te posten, om de eeuwige verveling tegen te gaan of om fuiven en optredens te vinden.

Als je je nu registreert via het formulier hierboven , dan kan je ook zelf je profiel beheren en deelnemen op het forum of de fotoalbums, of berichten posten bij anderen.

Culinair «    ( 1 / 2 )    »
Microwave brownies (In een mok!)

flakes

Niet echt culinair hoogstaand, maar wel enorm handig! :D

Soms heb je zin in iets lekkers, maar wil je het wel makkelijk houden.
De perfecte oplossing: een brownie in een mok! ;)
Er komt geen oven aan te pas en je hebt binnen 10 minuutjes een brownie die helemaal van jou is. (+ Weinig afwas!)

Dit heb je nodig:
- 1 ei
- 4 eetlepels bloem
- 5 eetlepels suiker
- 3 eetlepels zonnebloemolie
- 3 eetlepels melk
- 2 ŕ 3 eetlepels cacaopoeder
- Een grote mok
- En een magnetron natuurlijk!

Meng bloem, suiker en cacaopoeder in de mok.
Voeg hierbij het ei, en meng het met de rest.
Voeg dan de melk en de olie toe. Goed roeren!

En dan nu in de magnetron! Zet 'm op z'n hoogste stand, en laat 'm 3 minuten 'bakken'.
Hierna prik je er een tandenstoker in, als die er helemaal schoon uitkomt, is het klaar.
Zo niet, dan moet hij nog even terug in de magnetron.
De brownie zal waarschijnlijk tot boven de mok stijgen, wees niet ongerust, dat is perfect normaal :p

Simpel, maar lekker! ;)
13/02/11 15:13
dandylullaby

heb het al is gemaakt, tis ni slecht, maar nu ook weer ni super fantastisch ook ni.
had nogal vreemde structuur :s
13/02/11 15:16
flakes

Quote door dandylullaby
heb het al is gemaakt, tis ni slecht, maar nu ook weer ni super fantastisch ook ni.
had nogal vreemde structuur :s

Het is natuurlijk niet hetzelfde als een brownie met echte chocolade e.d .
Maar ik vind ze toch best lekker :) En het is gewoon enorm handig om te maken als je zin hebt in iets lekkers.
13/02/11 15:17
Hanimal

da moetk probere XD
hoe groot moet die mok zijn?
13/02/11 15:20
flakes

Quote door Hanimal
da moetk probere XD
hoe groot moet die mok zijn?

Ik heb gewoon de grootste genomen die ik had.
Zo'n standaard grote koffie mok :p
13/02/11 15:30
Mokeponn

Ziet er wel cool uit, want brownies in de oven duurt zo lang :p
13/02/11 15:33
Hanimal

morge is probere same me mn appeltaart XD
13/02/11 15:36
Amnesys

Dan is uwe brownie toch echt wel HUGE?!
Wij doen dat altijd op een bakplaat zodat ge daar allemaal kleine blokjes kunt afsnijden :p
13/02/11 15:59
flakes

Quote door Amnesys
Dan is uwe brownie toch echt wel HUGE?!

Iets groter dan de mok :D
13/02/11 16:13
Hanimal

zoude da dan ook ni kunne doen me beetje gesmolte chocolade ipv poeder? ma dan hebde wel ineens wa meer afwas en werk
13/02/11 17:32
Sstig

morge is make!
13/02/11 17:58
MetalGirl

ha ik heb zo een recept voor gewoon chocolade cake. ik zal het hier ook is posten.
13/02/11 19:01
Mrliz

Hahaa aleh da wil ik ook proberen, nog nooit van gehoord!
13/02/11 19:20
MetalGirl

ge kunt die brownies ook gewoon in een stenen ovenschotel maken he. het gaat er gewoon om dat geen metalen bakvorm in uw microgolfoven zet.

mijn recept van de chocolade cake (allé het heet mouseline maar dat is gewoon zachte cake)

inhoud

* 3 eikes
* 100g bloemsuiker (of hele fijne suiker)
* 100g boter
* 75ml water
* 80g zelfrijzende bloem
* 200g pure chocolade

werkwijze

doe de boter en de chocolade (in stukjes) in een afgedekt microgolfovenkommetje.
zet dit in de micro voor 2 min op half vermogen of te wel 500watt

voeg daarna het water toe en goed roeren

voeg daarna de suiker, de bloem, en de eieren toe. alles 1 voor 1 en heel goed roeren.
het is belangrijk dat ge een mooie homogene massa hebt.

giet dit nadien in een siliconen bakvorm en zet het in de micro op 750 watt of 80% vermogen, voor 6minuten en 30 seconden.
daarna even laten afkoelen en uit de vorm halen.

haja ik doe soms zo wat appelsiensmaak er bij en laatst heb ik dat met koffie gedaan. toen heb ik gewoon in de 75ml water een paar scheppen oploskoffie gedaan.

het is belangrijk dat ge deze hoeveelheden gebruikt en in 1 keer in de micro zet anders kloppen die tijden niet. 30 seconde langer en uw cake is verbrand. of ge kunt er bijna iemand mee dood kloppen. het is normaal dat die nogal zacht is.

edit: doe uw vorm niet helemaal tot aan de rand want dan loopt uw cake er met het bakken over.

13/02/11 19:28
KTD

Volgens mij heeft het al hier op noxa ^^
Want ik heb da ook ooit eens gemaakt en ik dacht dat ik het idee van noxa had.
13/02/11 21:01
MetalGirl

ik heb wel ooit is gezegd dat ik dat recept voor die cake had en ik heb dat in iemand zijn gastenboek doorgegeven.
13/02/11 21:37
catonthewall

Quote door KTD
Volgens mij heeft het al hier op noxa ^^
Want ik heb da ook ooit eens gemaakt en ik dacht dat ik het idee van noxa had.

Die browney heeft al in 'post' gestaan als een afbeelding in een reeks over epic voedsel. Ik vind het niet terug met de zoekoptie, maar ik ben er zeker van want ik heb dat toen ook geprobeerd en was niet zo tevreden over het resultaat :p
13/02/11 22:22
luciferinfestus

Bookmarken deze shit, want ik hou van brownies
14/02/11 17:06
Wat

Perfecte food voor tijdens de blok!
14/02/11 21:51
dandylullaby

Quote door Hanimal
zoude da dan ook ni kunne doen me beetje gesmolte chocolade ipv poeder? ma dan hebde wel ineens wa meer afwas en werk

ik gebruikte stukjes chocolade, maar da zinkt naar de bodem dus das ni zo geweldig :D
14/02/11 22:25
«    ( 1 / 2 )    »

2
© 2001-2012 Noxa      emailadres       Privacy verklaring
Geladen in 0.027271 seconden.