| |
|
xAWARRIORSMINDx
|
Iemand die me deftige, 'onbreekbare' drumstokken kan aanraden?
Per repetitie breken die houten prutsdingen als geen ander + ik ben er in geslaagd om mijn carbonstokken ook naar de kloten te helpen.
Prijs doet er niet echt toe.
|
10/02/11 12:45
|
AShes
|
gk drumsticks
veel goede reacties gelezen over dit merk.
hun moto: "wij zullen nooit de grootste fabrikant ter wereld worden maar wel diegene met de beste kwaliteit!"
|
10/02/11 12:54
|
AShes
|
+ carbonstokken zijn zo slecht voor uw cymbalen
|
10/02/11 12:55
|
xAWARRIORSMINDx
|
Kheb die stokken ook maar eenmalig gebruikt aangezien de houten stokken weer in 2 gebroken waren. De gitarist had zijn drumstokken bij en zei me dat deze nooit konden breken.
2 nummer later bewees ik hem het tegendeel, hehe
|
10/02/11 12:57
|
killedbypokemon
|
Stokken van Vater leken mij het sterkste.
Maar als ge zelfs carbonstokken kapot krijgt lijkt het mij eerder aan te raden om gewoon in grotere aantallen te kopen.
http://cgi.benl.ebay.be/Vic-Firth-Nova-Drum-st
icks-5A-12-Pairs-/140509063748?pt=UK_Musical_I
nstruments_Drums_Percussions_MJ&hash=item2
0b6fe2a44
bijvoorbeeld
|
10/02/11 13:18
|
Witwicky
|
Onbreekbare houten stoken, amaai was het maar waar
Ik breek ook enorm veel van m'n stokken maar geloof het of niet, die drumstokken uit de JNR van 5€ houden enorm lang bij mij. Het zijn er wel 5B's dus redelijk dik/zwaar.
|
10/02/11 14:02
|
jimstar
|
welke stokken gebruik je?
5A's breekten ook gemakkelijk bij mij, 5B's al wa minder nu gebruik ik Thomas Lang Signatures en de "Metal" sticks van Vic Firth zwaardere stokken, en moeilijk om direct van 5A naar Metal of dergelijke te switchen
|
10/02/11 14:16
|
luciferinfestus
|
Qua houten stokken gaan bij mij Vater Los Angeles het langste mee. Die carbo sticks geven op uw snare wel een coole klank maar zijn voor uw cymbalen zo slecht, geloof me, mijn broer gebruikt die en mijn cymbalen gaan gemiddeld 2 maand mee. Maar ze zijn wel het sterkste natuurlijk (al hebt ge er soms slechte tussen steken)
|
10/02/11 15:08
|
FlexYourHead
|
als u stokken zo snel breken doet ge écht wel iets verkeerd
ik speel meestal gewoon met 5A's of 5B van Vic Firth, Balbex of Pro Mark.
Merk doet er bij mij niet veel toe, het traagst verslijtende paar was wel van Pro Mark.
|
10/02/11 17:29
|
FlexYourHead
|
>mijn broer gebruikt die en mijn cymbalen gaan gemiddeld 2 maand mee.
>en mijn cymbalen gaan gemiddeld 2 maand mee
>cymbalen gaan gemiddeld 2 maand mee
wat
|
10/02/11 17:31
|
AShes
|
ik denk ook dat gij serieus iets verkeerd doen dan.
hebt ge uw cymbalen op 2 meter hoogte staan ofzo?
|
10/02/11 17:34
|
FlexYourHead
|
tenzij ge met pst3's of van die brol speelt hoop ik dat ge uw cimbalen niet om de 2 maanden vervangt?
|
10/02/11 17:39
|
xAWARRIORSMINDx
|
Haha neen. Ik sla te hard denk ik.
Weetikveel waarom die stokken altijd kapot gaan en mijn drumvellen/cymbalen niet.
|
10/02/11 17:48
|
shotgunfuneral
|
Probeer Ahead Drumsticks?
Heb er geen ervaring mee, ma dat lijkt me wel stevige bazaar.
Of Grindstix maybe?
Anyhow, uw speelstijl een beetje aanpassen kan ook helpen (wat voor muziek speelt ge?)
|
10/02/11 17:51
|
shotgunfuneral
|
Kan ook wel van gravity blasts. Dan wordt de schacht wa minder dik en breke u stokke redelijk snel
|
10/02/11 17:59
|
jenzzz
|
Gewoon een foute stokhouding waardoor ze te snel breken.
|
10/02/11 19:30
|
easyboy
|
Je moet dringend iets aan uw techniek doen. Ik speel met ProMark 7A 's (nog enkele milimeters dunner dan de 5A's) en mijn stokken gaan gemakkelijk een maand of drie mee. Daarna vervang ik ze alleen omdat de tips versleten/afgesplinterd zijn en gebruik ik ze nog gemakkelijk een half jaar als back-up als ik een stick verlies. Ik speel nu 14 jaar en heb allerlei merken geprobeerd. Ik ben tot de conclusie gekomen dat ProMark de minst snel slijtende sticks heeft.
Hint: Als je met dunnere sticks begint te spelen zal je ze hoogstwaarschijnlijk in het begin een pak sneller breken, maar ik verwacht dat je met de tijd meer feeling zal krijgen met je sticks en dus een pak technischer zal beginnen spelen en de houdbaarheidsdatum van je sticks dus fel zal verlengen.
Verder: Vater is echt een bagger merk qua sticks. De tips zijn helemaal niet goed afgewerkt en slijten gigantisch snel (enkele rimshots en de splinters vlogen er al af).
@ Die cymbalen die slechts 2 maanden meegaan: Ik zou m'n broer niet meer op m'n drum laten spelen als hij erin slaagt m'n cymbalen zo snel om zeep te helpen! Ik hoop dat je het over één of ander goedkoop tweederangs merk hebt, want als ik mijn net geen 1000 euro aan cymbalen op twee maanden tijd kapot zou zien gaan zou ik meer dan erg boos zijn
|
10/02/11 20:04
|
luciferinfestus
|
Heel lichte cymbalen en fucking hard slagen does the trick, serieus.
Edit: Tweederangsmerk wel, ja, maar die klinken best goed: SWAT uit Adams
|
10/02/11 20:44
|
| |
|