| |
|
dudo
|
ik vind het eerlijk gezegd eigenaardig, dat ik uren daags speel, en zelden iets breek.
ik denk dat het vooral in de pols ligt, je kan het zelfde volume uit je pols krijgen, als uit je arm, terwijl je als je uit je pols slaat minder kracht geeft, dus beter voor je stokken.
ik denk dat als je daar begint op te letten je levensduur van je stokken aanzienlijk langer zullen zijn. (mischien vingercontrole proberen?)
|
13/03/11 15:20
|
Einbiegel
|
Je moet gewoon vanaf het begin letten op je techniek.. Een drummer die dat niet heeft is waardeloos, nadenken bij wat je doet en waarom zal helpen voor later de moeilijkere dingen aan mekaar te knopen.
Stokken overslaan gebeurt meestal omdat de cymbalen in een verkeerde hoek hangen, ze moeten niet kappen in je stokken he En dan natuurlijk jezelf beheerse, een cymbaal heeft een bepaald maximum aan geluid dat het kan geven, harder slaan helpt niet omdat je dan je geluid gaat vervormen.
Wat stokken betreft, iedere situatie is anders, zo gebruik ik bij deathmetal liever een dikkere stok omdat da wat leuker is met flying finger technique. Ma door de bot is een houten 5b een goede keuze, beginnen met super dure spullen en stokken heeft geen nut (ook carbon niet) de voordelen die je daar uit haalt worden pas merkbaar als je al heel lang speelt.
|
13/04/11 09:46
|
dudo
|
no never use carbon.
carbon sticks maakt alles kapot
|
26/04/11 22:38
|
SorenX
|
Iemand die me deftige, 'onbreekbare' drumstokken kan aanraden?
Per repetitie breken die houten prutsdingen als geen ander + ik ben er in geslaagd om mijn carbonstokken ook naar de kloten te helpen.
Prijs doet er niet echt toe. Conclusie is dat dus elke stok kapot kan!
maar een tip:
VATERVATERVATERVATERVATER
Ik vind ze persoonlijk beter dan Vic Firth (of gelijk aan), en de prijs is goeikoper dan Vic Firth zelf
|
01/05/11 22:51
|
dudo
|
Conclusie is dat dus elke stok kapot kan!
maar een tip:
VATERVATERVATERVATERVATER
Ik vind ze persoonlijk beter dan Vic Firth (of gelijk aan), en de prijs is goeikoper dan Vic Firth zelf
elke stok breekt. is vater beter? ik betwijfel het.
ik zelf heb in amerika 2 sloffen stick kunnen kopen vick firth 5A voor omgerekend 30 euro, dus ik gebruik deze nog altijd en voor mij is dit perfect.
|
02/05/11 22:46
|
SorenX
|
elke stok breekt. is vater beter? ik betwijfel het.
ik zelf heb in amerika 2 sloffen stick kunnen kopen vick firth 5A voor omgerekend 30 euro, dus ik gebruik deze nog altijd en voor mij is dit perfect.
Ge moet lezen wat er staat: " Conclusie is dat dus elke stok kapot kan! "
Er stond ook: Ik vind ze persoonlijk beter dan Vic Firth ( of gelijk aan )
|
25/05/11 18:48
|
Reageer
Om in dit forum te reageren moet je wel lid zijn en je moet ingelogd zijn, je kan je hier registreren en dan heb je ook ineens een eigen profiel. Indien je al lid bent kan je jezelf rechts bovenaan inloggen
| |
|