| |
|
astrozombie138
|
Hallo daar, ik vroeg mij af of iemand wat tips heeft/verstand heeft over zangtechnieken?
Ik probeer mijn stem namelijk wat te verbeteren, aangezien ik een zangtechniek wil ontwikkelen zoals bands als Fall Of Efrafa/Isis/Cult Of Luna, maar ik mijn stembanden niet naar de kanker wil helpen..
Alvast mercikes!
|
20/01/11 17:48
|
Arials
|
Is da ni vrij moeilijk omda in tekst om te zetten?
|
20/01/11 17:57
|
astrozombie138
|
Ja, kan wel zijn maar alles dat helpt is goed, bijvoorbeeld verwijzingen naar boeken derover of websites zouden ook al een enorm hulpmiddel zijn.
|
20/01/11 17:59
|
PsychoButterfly
|
Mijn zus heeft een boek 'zingen voor dummies'!
|
20/01/11 19:58
|
Unintended
|
Goed de stem opwarmen (zowel in de hoogte als in de laagte) en veel buikademhaling (ademsteun) gebruiken.
|
20/01/11 21:07
|
Akash
|
Hebt ge die dvd's van Melissa Cross al is gezien? The Zen Of Screaming. Ik gebruik die oefeningen ook altijd om op te warmen. En daar zitten altijd wel toffe en goede tips in. Google ook eens gewoon naar how to scream properly etc etc.. Dan komt ge ook op veel uit.
|
20/01/11 22:26
|
ParsAvecMoi
|
Goed de stem opwarmen (zowel in de hoogte als in de laagte) en veel buikademhaling (ademsteun) gebruiken.
this
|
21/01/11 12:50
|
Tacoontjeuh
|
ja idd, goed opwarmen, buikademhaling, nie op uw keel zingen, genoeg kracht zetten, that's all i know
|
21/01/11 18:16
|
Torturedvision
|
Ben zelf screamer, grunter en koorzanger, beetje lol-combinatie, maar 't lukt.
Eerst en vooral, veel oefenen en een techniek ontwikkelen die ook bij uw stem en lichaam past, nie iedereen werkt voor de ruigere vocals op dezelfde manier. Waar je wel zeker op moet letten is:
Buikspieren trainen, alles zo laag mogelijk vast zetten als je ademt (niet met je borst dus, ook niet schouders omhoog halen).
Probeer eens goeie blaasoefeningen te doen (blazen dan, niet met je blaas :' ) ), terwijl je zo sterk mogelijk opspant.
Nooit zingen zonder je stem op te warmen, beetje simpele oefeningen, akkoordjes zingen, toonladders zingen, zelfs als je wilt screamen.
Drink lauw water of lauwe thee (niet te heet), jasmijn en gember zijn erg goed.
Eventueel met wat honing. Niet teveel harde suiker, en best geen frisdrank of alcohol.
Gorgel misschien ook wat hiermee, kan erg deugd doen voor je stem.
En uiteindelijk, niet iedereen heeft stembanden en/of een keel die gemaakt is voor op professionele manier te zingen, maak je stem niet kapot als het niet blijkt te lukken, oefen niet dagelijks tot je jou stem kwijt bent. Laat het allemaal genoeg rusten.
|
21/01/11 19:10
|
FlyingMonkeyMaster
|
Ben zelf screamer, grunter en koorzanger, beetje lol-combinatie, maar 't lukt.
Epic
|
21/01/11 19:17
|
Torturedvision
|
Epic
't is zalig ze
'k denk trouwens nie dat er buiten mijn band veel metalbands zijn waarvan de helft van de leden in een koor zingen :' )
|
22/01/11 12:56
|
dissociety
|
Zeer goed boek maar spijtig genoeg niet zo goedkoop is CVT-technieken van Catherine Sadolin.
Wordt zeer veel gebruikt als basis bij zangleraren en workshops. Kan je op deze site bestellen: http://www.cvtnederland.info/
Heb het zelf voor mijn vriendin gekocht in de animato in Gent.
|
23/01/11 21:09
|
analekanale
|
Mijn zus heeft een boek 'zingen voor dummies'!
|
23/01/11 21:30
|
carnevoor
|
voor die stijl ben je best af met de dvd's Zen Of Screaming.
eens ik bij regelmaat (soms dagen op een rij) zo moest zingen, pastte ik alles toe wat ze aanraad en klonk elke dag beter, ipv hees te worden of ruwer te klinken.
die dvd's zijn allemaal wel ergens illegaal te downloaden.
|
25/01/11 09:02
|
carnevoor
|
die dvd's hebben trouwens alles.
stemvorming, opwarmingen en in teken van het soort zang dat jij wilt doen.
|
25/01/11 10:22
|
imaginair
|
Het boek van Catherine Sadolin is inderdaad een aanrader om de basis aan te leren en "juist" te leren zingen, handige trucjes om uw stembanden niet te veel te belasten, uitgelegd op een manier waardoor ge zelf kunt checken of ge goe bezig zijt. (vb. Zingen met een open keel moet voelen alsof je een slok water neemt/geeuwt, als je het voelt knijpen in je keel doe je iets verkeerd, ...)
|
25/01/11 19:12
|
g00s
|
Ik heb het boek van Catherine Sadolin gelezen, en vond dit zeer nuttig.. zeer veel over te vinden! het heet 'Complete Vocal Technique'... Heb de dvd Zen of Screaming ook gezien, en valt erg veel uit te leren! dus das zeker een aanrader!
|
28/01/11 17:49
|
| |
|