Index   Profiel   Chat       Foto   Film   Post       Forum   Tag   Zever       Muziek   Agenda   Playlist
24/05/12 21:07
Online: 126
Naam : 
Paswoord : 
Email : 
Geboorte : 

Login : 
 Help

Welkom bezoeker

Wat is Noxa ?

Noxa is een alternatieve profielcommunity met duizenden jongeren uit je omgeving. Het is ideaal om nieuwe mensen te leren kennen, om je sociale contacten uit te breiden, om te discussieëren op een forum, om fotos te posten, om de eeuwige verveling tegen te gaan of om fuiven en optredens te vinden.

Als je je nu registreert via het formulier hierboven , dan kan je ook zelf je profiel beheren en deelnemen op het forum of de fotoalbums, of berichten posten bij anderen.

Wetenschap en Filosofie «    ( 2 / 2 )    »
wetenschappelijk tijdschrift

Jolene1

Kijk eens op 4u campus
20/01/11 19:05
NicolasJazz

Science vind ik persoonlijk wel goed.
20/01/11 19:07
LolitaDoll

Wij hebben thuis de Quest. Ik weet niet hoe wetenschappelijk dat is, maar daar staan altijd wel leuke dingen in! ^^
20/01/11 22:34
Mephistopheles

Nature, Science, Scientific American, Eos (in die volgorde) (Quest aub niet pakken, das pop. science :p )

Nature
Science
Scientific American

En Eos zult ge wel kennen zeker
21/01/11 08:53
Mephistopheles

en als ge 'chemie, fysica, bio '

zoekt, pak dan maar zeker Nature of Science. (wel duur, maja, heel goede tijdschriften.)
21/01/11 08:54
Juno

Als je je wilt voorbereiden op het ingangsexamen geneeskunde, en je daar 'echte' wetenschappelijke artikels onder uw neus geschoven krijgt (ik heb nog nooit zo'n examen gedaan, ik weet natuurlijk niet van welk niveau die artikels zijn), zou ik precies ver wegblijven van tijdschriftjes zoals EOS.

Concentreer u dan beter op free fulltext databases zoals PubMed Central (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/), en PNAS heeft mij toch ook al een aantal free full texts opgeleverd (ineens een voorbeeldje van een full text: http://www.pnas.org/content/97/25/13625.full). Ook op het nieuws-onderdeel van websites van onderzoeksinstellingen zoals VIB (= biotechnologisch onderzoek) vind je vaak links naar full text artikels, het leuke daaraan is dan ook dat het onderzoek vaak in België is uitgevoerd. Als je gebruik maakt van zo'n databases kan je ook een beetje selecteren op uw interessegebied, bij een papieren hardcore wetenschappelijk tijdschrift moet je lezen wat er te lezen valt. En dat is niet altijd even leuk als het u niet voor de volle 100% interesseert. Ook zonde van uw geld dan, als het evengoed gratis kan.

Zo'n (zware) wetenschappelijk artikels, daar ga je natuurlijk maar 10% van verstaan, maar dat is iets dat je in uw universiteitscarrière nog veel gaat meemaken, lol. Als het artikel dat je gaat te zien krijgen op het ingangsexamen van een vrij 'basic' niveau is, zijn artikels uit de hierboven opgenoemde databases misschien wel een beetje overkill, maar 't is het proberen waard hé.
21/01/11 22:54
MaglorCiryatan

Trends in Cognitive Sciences.
22/01/11 17:44
tistje

ik heb zelf ook al meegedaan aan het toelatings examen
en van die teksten moet ge echt geen bang hebben, dat gaat heel vlot en die teksten zijn ook helemaal niet zo lang en ook totaal niet moeilijk geschreven.
concentreer u gewoon op het wetenschappelijke deel, van in de voormiddag dat is dan weer wel heel moeilijk
30/01/11 12:10
Wakkie

Quote door Vacuum
Waarschijnlijk is Nature wel in orde. Of Scientific American. 'k Vind het wel een lame voorbereiding, maar ieder zijn ding natuurlijk.

Edit: EOS is inderdaad ook oké, maar ik krijg vaak de indruk dat het allemaal wat makkelijker moet, daar.

Deze twee zijn de beste denk ik. Eos is te simpel (maar leuk, wij hebben er ook ne abo op).
05/02/11 17:14
Onvoorspelbaar

Misschien gewoon wat lezen op pubmed?
06/02/11 20:30
pittaman

Science Daily is wel toffe site. Beknopte artikeltjes wel. Maar die vatten zo wat het nieuws van overal ewa samen;
21/02/11 22:25
imsoinlove

Ik heb zelf ook meegedaan aan het toelatingsexamen, en ge moet echt nog geen zware technisch-wetenschappelijke teksten kunnen lezen hoor. 't Is eerder begrijpend lezen; de belangrijkste zin uit een alinea kunnen halen enzo.
Dus als ik u was zou ik alléén daarvoor geen geld uitgeven aan een abo. Tenzij ge heel geïnteresseerd zijt natuurlijk, en dan zou ik (zoals de meesten hier) Eos aanraden, daar staat voor elk wat wils in.
22/02/11 17:19
spetterpoep

Lijkt mij weinig zinvol voor het ingangsexamen. Maar als je het dan toch wil, zoek dan een Nederlandstalig tijdschrift. Het Nederlands Tijschrift voor Geneeskunde is voor wat jij zoekt één van de besten.
08/05/11 22:02
Svanhildur

Eos is een c-magazine. Wat wilt zeggen dat alles wat daarin gepubliceerd wordt , geschreven wordt door pakweg 20 mensen. Ze gebruiken geen voetnoten en halen ook geen verschillende hypotheses aan om hun benadering te staven. De hoofdredacteur van zo'n magazine is trouwens waarschijnlijk wel een universitair , maar die kan nooit elke wetenschap volledig kennen & daardoor is zo'n magazine dus eigenlijk niks waard tenzij je dat leest in je vrije tijd zonder een echt doel.
In a-magazines worden de artikels enkel door professoren of doctoraat studenten geschreven en dan ook nog eens gecontroleerd door pakweg 6 andere professoren (zo is het toch bij the Burlington magazine over kunstgeschiedenis).
21/08/11 16:06
Svanhildur

Hierboven werd ook nog iets gezegd over Jstor.com . Dat is zeker een aanrader , van zodra je kotnet hebt zou je in principe op Jstor elk artikel kunnen raadplegen & daar staan er enorm veel op. Bovendien is het ook gratis , je moet je enkel een account aanmaken.
21/08/11 16:08
«    ( 2 / 2 )    »

Reageer

Om in dit forum te reageren moet je wel lid zijn en je moet ingelogd zijn, je kan je hier registreren en dan heb je ook ineens een eigen profiel. Indien je al lid bent kan je jezelf rechts bovenaan inloggen

2
© 2001-2012 Noxa      emailadres       Privacy verklaring
Geladen in 0.017596 seconden.