Index   Profiel   Chat       Foto   Film   Post       Forum   Tag   Zever       Muziek   Agenda   Playlist
24/05/12 20:59
Online: 152
Naam : 
Paswoord : 
Email : 
Geboorte : 

Login : 
 Help

Welkom bezoeker

Wat is Noxa ?

Noxa is een alternatieve profielcommunity met duizenden jongeren uit je omgeving. Het is ideaal om nieuwe mensen te leren kennen, om je sociale contacten uit te breiden, om te discussieëren op een forum, om fotos te posten, om de eeuwige verveling tegen te gaan of om fuiven en optredens te vinden.

Als je je nu registreert via het formulier hierboven , dan kan je ook zelf je profiel beheren en deelnemen op het forum of de fotoalbums, of berichten posten bij anderen.

Wetenschap en Filosofie «    ( 2 / 2 )    »
AIDS-patiënt genezen na beenmergtransplantatie

Matva

Quote door whynot2000
Matva: wa zegt gij nu allemaal? :p
immanente gerechtigheid , wth? homo's en niet-blanken hebben meer kans op hiv besmetting. immuniteit komt enkel voor bij blanken. en de meest voorkomende overdrachtswijze in arme landen is verkrachting.

"haha, elke SOA is te genezen, fuck het condoom" mentaliteit. euh, aids is nooit gevaarlijk geweest. 0.002% van de blanke belgische bevolking is besmet, en de overdrachtskans (dus als één van de twee al besmet is) bij onveilige maar propere heterofiele blanke seks is 0.05%. Do the math.
a ge nen condoom draagt is het wel om geen syfilis of gonoree te krijgen, oké da's te genezen, ma da's wel übernasty.
(ja, elke nog voorkomende soa is te genezen, behalve herpes.)

ongewenste zwangerschappen ... ik denk da niemand zo dom ga zijn om geen enkel voorbehoedsmiddel te gebruiken.
edit: oei, jawel, mss dat 'voorbehoedsmiddelen' zoals terugtrekken populairder worden bij domme mensen.

immanente gerechtigheid was dus een humoristische verwijzing naar de uitspraken van Leonard, haha :3

Ik kan mij vergissen he :D Ik hoop dat ik mij vergis :p Maar als ge ziet wat voor marginale idioten er soms rondlopen... :p
17/12/10 21:34
hetlot

Quote door whynot2000

och, die mensen die daar aan doen geloven geeneens in aids.

En anders, een streepje albino lost het wel op.
17/12/10 21:39
Juno

Quote door ChewChewMelon
De vorsers van de universiteit van Berlijn benadrukken echter dat het resultaat niet automatisch veralgemeend kan worden voor de 33 miljoen aidspatiënten die de wereld vandaag telt.

Ik vraag mij sterk af of zo'n resultaat OOIT wel veralgemeend en vooral praktisch toepasbaar kan worden. Slechts 1% van de blanke bevolking is blijkbaar immuun, en daar komt dan nog eens bij dat ge minder dan 1/50 000 kans hebt dat iemand buiten uw familie een deftige match is voor een beenmergtransplantatie (volgens het rode kruis).

Maar goed, 't is toch sowieso al weer een stapje in de goede richting, wellicht komen hier wel wat nieuwe inzichten over het virus uit, blablabla, zo geraken we er ooit wel.
18/12/10 10:36
ikbenlara

is die geneze van aids of van hiv?

edit: hiv precies, stomme reporters.
18/12/10 18:39
Koeny

Hiv veroorzaakt aids dus is het obvious dat hij van aids is genezen. Je kan genezen van een ziekte maar niet vh virus dat deze veroorzaakt. De vraag: "Ben je genezen van je herpes?", is irrelevant. Een koortsblaas geneest maar het virus blijft latent aanwezig zonder symptomen.

edit: nog is deftig gelezen, dude heeft nooit aids gehad maar is wel vh virus af. Hij is nooit ziek geweest dus slaat "genezen" op niks.
18/12/10 18:47
Fernando

Bah, herpes klinkt zoveel viezer als koortslip.
18/12/10 18:49
Koeny

Het is wel scary dat ze zelfs bij Knack het verschil tss hiv en aids niet kennen.
18/12/10 19:09
ikbenlara

'ziek', als dat cirus in je lichaam zit ben je toch besmet en dus ziek. t is niet omdat je geen 5 (ofzo) infectieziektes hebt dat je niet ziek bent he.
19/12/10 14:46
Koeny

Mijn vergelijking met herpes: het virus is aanwezig maar veroorzaakt geen symptomen. Dus ben je niet ziek maar enkel besmet.
19/12/10 17:53
ikbenlara

Maar ik kan wel niet meer genezen worden.

Plus de vergelijking gaat niet op. koortsblaas is een symptoom, geen aparte infectieziektes.
19/12/10 17:54
Koeny

Als je hiv hebt en nog geen aids ben je niet ziek. Als je HPV hebt maar geen baarmoederhalskanker ben je toch ook niet ziek?
19/12/10 18:00
Koeny

klik

Wist ik dus niet.
19/12/10 18:05
Jinx

dude, stel u voor da ge die vent zijt.. eerst te horen krijgen da ge hiv positief zijt.. en dan ineens niemeer! man ik zou nogal flippen! XD

kword gwn blij in die zijn plek! :p
19/12/10 18:59
ikbenlara

Quote door Koeny
Als je hiv hebt en nog geen aids ben je niet ziek. Als je HPV hebt maar geen baarmoederhalskanker ben je toch ook niet ziek?

Nee, maar je bent wel pas genezen van HPV als dat virus uit je lijf zou zijn. Niet als je kanker verdwenen is. Dus ik vroeg me af of zijn aids verdweneen was, of zijn hiv.

wa is het probleem eigenlijk?

""The symptoms of AIDS are primarily the result of conditions that do not normally develop in individuals with healthy immune systems. Most of these conditions are infections caused by bacteria, viruses, fungi and parasites that are normally controlled by the elements of the immune system that HIV damages."
"AIDS stands for acquired immunodeficiency syndrome. An HIV-infected person receives a diagnosis of AIDS after developing one of the CDC-defined AIDS indicator illnesses. An HIV-positive person who has not had any serious illnesses also can receive an AIDS diagnosis on the basis of certain blood tests (CD4+ counts)"
19/12/10 20:32
jhoefkes

ik verschiet nog van 2 andere dingen...

*1% van de blanke bevolking is imuun voor aids ... (wow wist ik niet!)
en hoe kom je erachter dat je bij die 1% hoort ?

*is die behandelde patient nu ook automatisch imuun voor aids? anders kan die mss wel wat beenmerg afstaan voor een andere "test" patient.

22/12/10 16:28
Hellogloomy

serieus, kunt ge immuun voor aids zijn?
18/01/11 17:42
Si1en

immuun voor aids is pertang niks nieuws, komt bij andere dieren ook vaak voor vb katten
19/01/11 13:03
«    ( 2 / 2 )    »

Reageer

Om in dit forum te reageren moet je wel lid zijn en je moet ingelogd zijn, je kan je hier registreren en dan heb je ook ineens een eigen profiel. Indien je al lid bent kan je jezelf rechts bovenaan inloggen

2
© 2001-2012 Noxa      emailadres       Privacy verklaring
Geladen in 0.044254 seconden.