| |
|
| De stijl van Joke van Leeuwen |
analekanale
|
Voor degenen onder jullie die ooit al eens werken of zelfs hele boeken van Joke van Leeuwen gelezen hebben: wat vind je van haar schrijf- en/of tekenstijl?
|
16/12/10 14:02
|
MetalGirl
|
dat zijn toch kinderboeken
of heeft die er ook voor volwassenen geschreven?
|
16/12/10 14:22
|
analekanale
|
Bij mijn weten inderdaad vooral kinderboeken. Maar ze heeft ook een boek geschreven over de geschiedenis van het Nederlands: Waarom een buitenboordmotor eenzaam is.
|
16/12/10 14:25
|
LostInConfusion
|
Ik heb daar blijkbaar nooit iets van gelezen, nogal vreemd eigenlijk, want ik verslond vroeger echt boeken.
Mijn zusje heeft daar wel 'Iep!' en 'Heb je mijn zusje gezien?' van gelezen (voor zover ik mij herinner), maar die is 9 dus ik denk niet dat die iets over haar schrijfstijl kan zeggen . Ik kan het wel altijd vragen..
Tot zover mijn onnuttige bijdrage :' )
|
16/12/10 14:47
|
analekanale
|
Het boek "Iep" heb ik ook gelezen, een paar maand geleden. Ik vond het maar iets raars. Joke van Leeuwen heeft eigenlijk altijd wel iets raars gehad aan haar manier van schrijven. Maar kan je anders aan je zusje even vragen wat ze van "Iep" vond? Vond ze het een leuk boek, of eerder moeilijk te begrijpen?
Als ze het boek leuk vond, kan ze ook "Kweenie" eens lezen, da vind ik persoonlijk één van de beteren van van Leeuwen
|
16/12/10 14:54
|
rudi
|
Ik heb daar iets van gelezen. 15 jaar geleden. Dus geen idee wat ik ervan vond. Maar het zijn kinderboeken.
|
16/12/10 15:27
|
MetalGirl
|
awel ik ken die haar naam en ik ben zeker dat ik ooit boeken heb gelezen die zij geïllustreerd heeft.
maar het zal zeker niks memorabel geweest zijn want er staat niks van in mijn boekenkast.
en ik kan mij ook echt geen verhaal meer voor de geest halen. en ik kan toch ook wel zeggen dat ik zowat alle belangrijke kinder-en jeugdboeken in de bib verslonden heb. Waarschijnlijk vond ik die haar prentjes gewoon lelijk en heb ik dat daarom links laten liggen
|
16/12/10 15:45
|
Fernando
|
volgens mij heeft ze ook gedichten geschreven, of ben ik nu mis? Ik denk dat ik onlangs nog een bundel van haar in mijn handen heb gehad, maar het was me te duur voor iets dat zelf afgeprint leek.
|
16/12/10 15:57
|
manontjeh
|
Als kind vond ik haar absoluut geweldig. Haar tekenstijl is niet echt mooi te noemen, maar het heeft wel iets, vind ik. Soms ook wel iets lichtjes disturbing. En ze schrijft heerlijk. Allez, van haar gedichten was ik iets minder fan, maar haar verhaaltjes he.
Ik heb niet al haar boeken gelezen, helaas. Mijn favorieten waren "De metro van Magnus", "De wereld is krom maar mijn tanden staan recht" en "Een huis met zeven kamers". Ik heb in mijn kast ook nog "We zijn al lang begonnen maar nu begint het echt" staan (een soort van inleiding tot de wereld van het toneel voor kinderen) en "Het verhaal van Bobbel die in een bakfiets woonde en rijk wilde worden", hehe.
|
16/12/10 16:42
|
rudi
|
die is vroeger ook eens aan ons komen voorlezen op de lagere school
maar ik ben nooit echt zot geweest van kinderboeken
|
16/12/10 16:58
|
RomahRandomness
|
Ooh, ze is echt geweldig! Vooral de appelmoesstraat is anders was een van mijn lievelingsboeken als kind :3
|
16/12/10 17:32
|
Vandijck
|
Iep! vond ik als kind echt geniaal, tekenkunsten zijn niet echt mijn ding hoewel het als kind toch interessant kan zijn om een beeld te geven aan het vehaal.
|
20/12/10 23:44
|
Brain
|
'k Heb een paar van haar boeken gelezen en ik raad ze ook aan aan de kinderen waarmee ik werk. Haar tekeningen vind ik ook minder, maar haar schrijfstijl is geweldig. Onlangs zag ik ze op een of andere studiedag, echt een fantastische vrouw!
|
21/12/10 19:37
|
Geelvis
|
Tss, natuurlijk heeft ze gedichten geschreven, 't was de vierde Antwerpse stadsdichter.
|
12/01/11 15:17
|
Reageer
Om in dit forum te reageren moet je wel lid zijn en je moet ingelogd zijn, je kan je hier registreren en dan heb je ook ineens een eigen profiel. Indien je al lid bent kan je jezelf rechts bovenaan inloggen
| |
|