Index   Profiel   Chat       Foto   Film   Post       Forum   Tag   Zever       Muziek   Agenda   Playlist
24/05/12 20:54
Online: 160
Naam : 
Paswoord : 
Email : 
Geboorte : 

Login : 
 Help

Welkom bezoeker

Wat is Noxa ?

Noxa is een alternatieve profielcommunity met duizenden jongeren uit je omgeving. Het is ideaal om nieuwe mensen te leren kennen, om je sociale contacten uit te breiden, om te discussieëren op een forum, om fotos te posten, om de eeuwige verveling tegen te gaan of om fuiven en optredens te vinden.

Als je je nu registreert via het formulier hierboven , dan kan je ook zelf je profiel beheren en deelnemen op het forum of de fotoalbums, of berichten posten bij anderen.

Aankondigingen «    ( 1 / 12 )    »
Noxa.net: verandering & afscheid

texke

Vorige dinsdag rond 15u verdween Noxa voor een aantal dagen van het internet. Menig Noxanen zagen een teleurstellende witte pagina die in de loop van de avond werd vervangen door een uit de hand gelopen sterretje.
Een aantal onder ons zagen het aankomen, het einde van Noxa was nabij! Achteraf bleken deze speculaties helaas waar te zijn.
Als serverbeheerder zou het mijn taak geweest zijn alles terug te fixen, maar helaas had Ypsilon het kernbestand (index.php voor de kenners) verplaatst door een lege pagina zonder ergens een backup achter te laten van het echte bestand. Uiteraard was hij ook weer eens nergens te bekennen (studenten, tss). Vandaar ook de pagina met het raam, om toch een teken van leven te geven.

Diezelfde avond kwam yps online met de boodschap dat de oude servers een nieuw adres gingen krijgen, en hij het niet zag zitten om alles nog te fixen. Harde woorden zoals "beu" en "stoppen" vlogen in het rond, waardoor de Noxanen die erbij waren uiteraard in tranen uitbarstten.
Na 7 jaar lid, 5 jaar mod, 4 jaar(ish, denk ik) serverbeheerder en 3 jaar admin te spelen, heb ik uiteraard voorgesteld alle verantwoordelijkheden over te nemen. Het zou zonde geweest zijn de Noxa.net geschiedenis te eindigen met enkel een pagina die meldt "Noxa stopt ermee, hier kan je je nieuwsjes downloaden, sorry en bedankt voor uw bezoek".

Blijkbaar zijn er een aantal mensen die nog nooit van me hadden gehoord, en ergens verbaast mij dat ook niet. Meestal probeer ik in de achtergrond te blijven en zal ik geen meterslange teksten schrijven in Noxa-discussie-topics aangezien die dingen toch altijd op hetzelfde uitdraaien. :p
Ook nu zal ik nog steeds in de achtergrond blijven, hetzij voor aankondigingen, wijzigingen en meer van dat beheergedoe.
Uiteraard zal ik nooit yps zijn, en dat is ook niet mijn bedoeling.
Helaas zal ik moeten toegeven dat het implementeren van nieuwe features, of verbeteren van oude, de eerste weken of maanden wat stroef zal verlopen. Eerst moet ik alles nog zien te ontcijferen (gelukkig met consultatie), en daarbij komt dat Noxa terug eerder een hobby dan fulltime job zal worden. Noxa heeft zijn piek bereikt een aantal jaar geleden, maar zoals alles op internet loert concurrentie achter elke hoek en die zal niet twijfelen leden af te snoepen. Uiteraard is alles mogelijk en wie weet wordt de ultieme feature gevonden die de site terug leven inblaast. De prioriteit nu is het behouden van de site en zorgen dat iedereen die noxa.net intypt nog steeds deze site ziet.

De downtime was inderdaad langer dan verwacht. Het was geen pretje alles te verhuizen en alles aan het nieuwe huis aan te passen, dus ik begreep al snel waarop yps geen zin meer had.
De nieuwe server zelf is een heel experiment dat in de loop van deze middag al bleek te mislukken, dus duimen dat dat nu is opgelost. Moest de site wat trager gaan of er bepaalde handelingen niet lukken, gelieve die te melden.
In theorie worden inactieve profielen (voorlopig) niet verwijderd. Ik heb gemerkt dat door deze waarschuwing veel mensen hun profiel hebben verwijderd. Dit was waarschijnlijk stiekem de bedoeling van yps, en is bij deze dus hopelijk uitgeschakeld. Moest je deze melding toch nog krijgen, laat maar weten.
Hiermee wil ik echter niet zeggen dat profielen die volledig leeg zijn weken na de registratie niet verwijderd worden. Voor mijn part mag je registreren enkel om rond te kijken, maar maak jezelf wat bekender.

Ypsilon, beste Ypsilon, het is duidelijk dat niemand je zal vergeten. Meer geduld en een dikkere olifantenhuid bestaat niet. 10 jaar gezaag en geklaag incasseren kan nooit makkelijk zijn. Maar je bleef doorzetten en energie pompen in deze community, voor de meerderheid die niet klaagde en zaagde! Waar is den tijd dat we gingen bowlen met pittaman en die andere daar. Er is veel veranderd sindsdien, en hopelijk is het respect voor elkaar ook even veel gestegen :p
Hopelijk pleeg je geen verdwijntruuk zoals je al een aantal keer hebt vermeld en zal iedereen je nog steeds kunnen begroeten binnen een aantal weken hier op Noxa.
Wie een goeie titel heeft die wat fancy'er klinkt dan "Oprichter en consultant" mag het hier altijd komen droppen, dan zal die titel misschien wel vereeuwigd worden op Ypsilon's profiel!
En ergens hoop ik dat hij de positie van all-round mod wil houden, anders zullen we zijn meterslange discussie over beslissingen van mods toch ergens missen.

Speeches zijn niets voor mij.

Update:
Server numero 2 komt er deze week zeker nog bij, met hopelijk minder problemen!
31/10/10 22:35
nimmegeers

Moehahaha! B)

Quote door texke
Harde woorden zoals "beu" en "stoppen" vlogen in het rond, waardoor de Noxanen die erbij waren uiteraard in tranen uitbarstten.
Overdrijver. :p
31/10/10 22:41
DeadAngell

(y)
31/10/10 22:43
Followmehome

(y)
31/10/10 22:44
Jepense

hoera voor de man die noxa redde!
31/10/10 22:46
JuicyLove

Wow, écht dank u om noxa nog in leven te houden!
NeedAMiracle

kvind uw speech anders zo slecht nog niet
wel tof dat ge hier uw tijd in wilt steken
enja,we zullen wel zien hoe het loopt zeker?

Manifestation

(y) (y)
31/10/10 22:47
Daav

Nieuwe features hoeven niet meteen. In de downtime ben ik tot de conclusie gekomen dat geen enkele andere community zo'n uitgebreid aantal dingen als forum,films,foto's,profielen,post,zever,e tc voorschotelt. Vooral de normale media met de mengeling van een (degelijk) forum blijkt ver weg in de omstreken.
Houden zo dus en wat werken rond stabiliteit, zal genoeg wezen.

high fives and stagedives.
31/10/10 22:50
whynot2000

Ik wist het! Fuck yeah texke!

Zie da yps nu ook ni ga lopen me de inkomsten van vip en de ads hé!

31/10/10 22:52
EndlessLabyrinth

(y)
31/10/10 22:52
DreamyxEyes

(y)
31/10/10 22:53
HaroldSaxon

Wel
ik vind het eerlijk een schone speech.
31/10/10 22:56
LyNNekeeuuh

(y)
AllThatGlitters

wow ben ik blij dat noxa bestaat!
sinds mijn puberjaren is noxa nooit ver weg geweest hier :)
elke dag veel op rond gedwaald en ik hou er NOG van!
ik kan er geen afscheid van nemen. Elke keer kom ik weer met hangende pootjes me terug registeren.
nimmegeers

Laat de dictatuur beginnen! :p
31/10/10 22:57
TheCat

Mogelijke titels:

Oud-Stamhoofd
Senator
Consulterende Zaag
Ypsilon (hey, het zegt op zich genoeg)
Grondleggend Raadslid

In ieder geval, veel succes tex en proficiat yps voor er zo lang uw tijd in te hebben gestoken, ik weet alleszins dat ik mijn steen heb bijgedragen aan het gezaag, gemekker en algemeen moeilijk doen :p

En allemaal: Zo ne goeie hebben wij nog niet gehad.... :' )
31/10/10 23:00
Nakkeskud

Blij dat noxa niet zomaar gestopt is ;) dus best wel chapeau dat je dit wou verder zetten!
31/10/10 23:04
totaleclips

Damn, ik begon al echt te panikeren dat noxa ging stoppen. Zou vrij jammer zijn.

31/10/10 23:07
Morthagg

Ik ben ook blij dat Noxa blijft. Het maakt een serieus deel uit van wat ik doe/wie ik ken, hoe zielig dat ook klinkt. I liek it here.
Het klinkt alleszins normaal, heel de speech. Ik denk dat het ook geen kwaad kan dat er iemand begint die het ziet zitten en euh.. niet zo veel mogelijk mensen weg wilt. Want dat was wel redelijk duidelijk met die regel van inactieve profielen, ja. Ik ben blij dat dat weg is.
31/10/10 23:19
«    ( 1 / 12 )    »

2
© 2001-2012 Noxa      emailadres       Privacy verklaring
Geladen in 0.026057 seconden.