| |
|
| Aantal veranderingen in profiel opmaak |
Morthagg
|
Het lijkt nogal een drama-move, maar ik ben naar mijn 'nieuw' profiel aan het kijken met mijn hand voor mijn mond.
Die grote balk vanboven met mijn nickname en avatar daarin schokte me even en vond ik meteen verschrikkelijk. Dat lijkt zo goedkoop, alsof alles in één lijn gepropt moet worden. Ik heb daarbij een beetje het gevoel alsof ik naar een Word-document aan het kijken ben. Maar goed, nu ik hem voor de vijfde keer bekijken kan ik er al wat beter tegen, maar ik heb wat het gevoel dat de naam van de Noxaan zo'n beetje als 'onbelangrijk' in een hoekje geduwd is.
Misschien staat het ergens, ik zie het niet, maar ik snap niet goed waarom ik de skins van iemand anders kan aanpassen. Zal wel maar voor de test zijn (hopelijk), maar ik zie het nut er niet echt van in.
Ook, bij je eigen profielfoto's, zou ik liever hebben dat de 'browseknopjes' onder de foto komen te staan die je op dat moment bekijkt. Met die kleine foto's bovenaan wordt het geheel al heel druk, maar met die browseknopjes vanboven heb ik het gevoel alsof ik maar half naar de foto aan het kijken ben omdat mijn aandacht meer op de andere foto's en die knoppen gevestigd is.
Plus, nog bij die foto's, die tekst die onder die foto's staat is er niet meer? Is dat de bedoeling? Want dat zou ik wel héél erg jammer vinden, mijn tekstjes eronder zijn evengoed de helft van de foto zelf..
Doordat je de foto's trouwens 'buiten' het profiel bekijkt geef je een heel erg afstandelijk gevoel, omdat je vroeger zo 'in' iemands profiel aan het loeren was, en je nu precies eerder buitengesloten wordt en enkel afgesloten voorproefjes krijgt. Maar goed.
Die halve balkjes bij je informatie vind ik niet passen bij de rest van het profiel. Alle andere balkjes lopen helemaal door, die halve balkjes geven voornamelijk het gevoel alsof alles een beetje wankelt. En ik vind het niet aangenaam dat het voelt alsof bij ene vakje in het andere vakje kan overvloeien. Zou het anders kunnen om dat een optie te maken in het profiel? Dan kunnen mensen dat zelf afstellen.
Voila. Hier zijn de (hopelijk niet overdreven) argumenten waarom ik bepaalde aanpassingen wat stroef vind.
|
09/08/10 20:39
|
EmptyHeartbeat
|
Ik heb de fout gevonden, de tekstkleur van mijn nieuws en het exta tekstvak neemt de kleur aan van de site. Die heb ik nu veranderd naar groen, en nu is mijn nieuws groen. Dat kan niet de bedoeling zijn.
|
09/08/10 20:39
|
whynot2000
|
oké, die banner met uw avatar bovenin is top! (links moeten wel anders geschikt worden, maar het idee is great)
nu je toch aan die dingen bezig bent
ik snap nog altijd niet waarom die knoppen zoals url en center en alles altijd een appart venstertje openen.
op andere sites krijg je komt dan gewoon de BBcode daarvoor op de plek van de curcor te staan, of rond het geselecteerde. vind ik veel handiger dan dat ge iets laat invullen en het dan achteraan de tekst bij plaatst.
emoticons zouden ook niet steeds vanachter mogen komen staan. da's nogal onhandig als ge halverwege iets tussenvoegt.
also, het "Details" vakje heeft geen titel.
edit: popup fotovak is al wel cool voor wat het kan worden. maar zet er dan zekern een "sluiten" knop bij.
|
09/08/10 20:56
|
Ypsilon
|
Die grote balk vanboven met mijn nickname en avatar daarin schokte me even en vond ik meteen verschrikkelijk. Dat lijkt zo goedkoop, alsof alles in één lijn gepropt moet worden. Ik heb daarbij een beetje het gevoel alsof ik naar een Word-document aan het kijken ben. Maar goed, nu ik hem voor de vijfde keer bekijken kan ik er al wat beter tegen, maar ik heb wat het gevoel dat de naam van de Noxaan zo'n beetje als 'onbelangrijk' in een hoekje geduwd is.
Ja ok snap ik, maar :
- dat 'zwevend' kadertje met avatar+naam was echt zo'n oud overblijfsel dat ik helemaal niet meer op die manier gedaan zou hebben, moest ik nu helemaal vanuit het niks herstarten. Ik zie er niet veel logica in om dat daar zo tussenin te laten zweven, en ergerde er me al jaren aan.
- een deel andere mensen vond dat kadertje blijkbaar ook niet tof, want er waren er nogal wat die het zo onzichtbaar mogelijk maakten om het toch maar uit de weg te krijgen.
- volgens mij is hoofdmenu en profielmenu wat consequenter opgebouwd
Misschien staat het ergens, ik zie het niet, maar ik snap niet goed waarom ik de skins van iemand anders kan aanpassen. Zal wel maar voor de test zijn (hopelijk), maar ik zie het nut er niet echt van in.
We maken het al sinds het begin van de site mee dat mensen paswoorden doorgeven aan anderen, zodat die op hun profiel kunnen inloggen om dan alles van kleuren/skins/layout te doen. Waarom ? geen idee, ik snap het ook niet echt, maar er zijn er heel veel die dat doen. We proberen dat altijd zo hard mogelijk tegen te gaan (want paswoorden doorgeven is uiteraard compleet onveilig), maar waarschijnlijk zouden er veel zijn die dat zouden doen als het mocht. Dus nu is er gewoon een systeem vanuit noxa zelf om anderen te helpen met hun profiel layout.
Ook, bij je eigen profielfoto's, zou ik liever hebben dat de 'browseknopjes' onder de foto komen te staan die je op dat moment bekijkt. Met die kleine foto's bovenaan wordt het geheel al heel druk, maar met die browseknopjes vanboven heb ik het gevoel alsof ik maar half naar de foto aan het kijken ben omdat mijn aandacht meer op de andere foto's en die knoppen gevestigd is.
maar dan moet je ook altijd helemaal tot onder de foto scrollen voor je aan die knopjes kan.. ?
Plus, nog bij die foto's, die tekst die onder die foto's staat is er niet meer? Is dat de bedoeling? Want dat zou ik wel héél erg jammer vinden, mijn tekstjes eronder zijn evengoed de helft van de foto zelf..
nee, niet de bedoeling, is nog één van die dingen bij foto die nog niet af zijn. Als dat tekstje weer werkt, zal het uiteraard ook gewoon onder de foto staan. Ik had er alleen nog niet naar omgezien, was enkel bezig met de algemene opbouw daar.
Doordat je de foto's trouwens 'buiten' het profiel bekijkt geef je een heel erg afstandelijk gevoel, omdat je vroeger zo 'in' iemands profiel aan het loeren was, en je nu precies eerder buitengesloten wordt en enkel afgesloten voorproefjes krijgt. Maar goed.
Ja, maar bij een deel mensen zijn de kleuren en skin instellingen echt niet geschikt om daar ook fotos op te bekijken. Dat aparte foto deel had een heel andere opbouw dan het profiel, en ik vind het eigenlijk niet logisch om daar ook zomaar alles klakkeloos over te nemen. Dat afstandelijk gevoel snap ik wel, en er zijn misschien nog andere oplossingen waarbij die fotos toch overzichtelijk getoond kunnen worden en het voor een deel in de profielstijl blijft.
Die halve balkjes bij je informatie vind ik niet passen bij de rest van het profiel. Alle andere balkjes lopen helemaal door, die halve balkjes geven voornamelijk het gevoel alsof alles een beetje wankelt. En ik vind het niet aangenaam dat het voelt alsof bij ene vakje in het andere vakje kan overvloeien. Zou het anders kunnen om dat een optie te maken in het profiel? Dan kunnen mensen dat zelf afstellen.
Goh ja, details en algemene info hebben ook halve balkjes, met links de omschrijving en rechts de inhoud, en bij karakter is het ongeveer hetzelfde maar dan met iets meer plaats voor inhoud. Maar dat met die halve balkjes was iets van in begin van het herontwerp waar ik daarna niet maar naar gekeken heb, dit staat nu hopelijk al iets zoals het vroeger was.
|
09/08/10 21:13
|
asphyxiate
|
We maken het al sinds het begin van de site mee dat mensen paswoorden doorgeven aan anderen, zodat die op hun profiel kunnen inloggen om dan alles van kleuren/skins/layout te doen. Waarom ? geen idee, ik snap het ook niet echt, maar er zijn er heel veel die dat doen. We proberen dat altijd zo hard mogelijk tegen te gaan (want paswoorden doorgeven is uiteraard compleet onveilig), maar waarschijnlijk zouden er veel zijn die dat zouden doen als het mocht. Dus nu is er gewoon een systeem vanuit noxa zelf om anderen te helpen met hun profiel layout.
Wat heeft het dan in hemelsnaam nog voor zin dat je je eigen profiel een lay-out kan geven, als elke bezoeker ( lichtjes overdreven) toch iets anders kiest/het jouwe bewerkt?
|
09/08/10 21:18
|
Ypsilon
|
Wat heeft het dan in hemelsnaam nog voor zin dat je je eigen profiel een lay-out kan geven, als elke bezoeker ( lichtjes overdreven) toch iets anders kiest/het jouwe bewerkt?
Wel, dat staat daar allicht nog niet volledig genoeg uitgelegd, maar het werkt zo :
- je kan zelf instellen (bij zicht) wie die opties kan gebruiken (niemand, vrienden, iedereen), en standaard staat dat normaal gezien op 'enkel vrienden'.
- Als je iets bewerkt bij iemand anders, dan is dat enkel maar een tijdelijk klad. Als je dat na 30 minuten niet opslaat, kom je gewoon uit op het standaard schema van dat profiel. Als je het opslaat komt het wel in die lijst en kan die profieleigenaar dat uitproberen, maar ook dan zie je normaal gezien standaard altijd het profiel dat de eigenaar instelt als je er later terug op komt.
(normaal gezien, maw het kan zijn dat het niet altijd werkt zoals het zou moeten werken)
|
09/08/10 21:28
|
Morthagg
|
Ja ok snap ik, maar :
- dat 'zwevend' kadertje met avatar+naam was echt zo'n oud overblijfsel dat ik helemaal niet meer op die manier gedaan zou hebben, moest ik nu helemaal vanuit het niks herstarten. Ik zie er niet veel logica in om dat daar zo tussenin te laten zweven, en ergerde er me al jaren aan.
- een deel andere mensen vond dat kadertje blijkbaar ook niet tof, want er waren er nogal wat die het zo onzichtbaar mogelijk maakten om het toch maar uit de weg te krijgen.
- volgens mij is hoofdmenu en profielmenu wat consequenter opgebouwd
Mja, goed, dat sommigen dat kadertje probeerden weg te werken heb ik ook al gezien. Uiteindelijk is het zo erg niet.
Ik snap het dan nog niet goed eerlijk gezegd. Betekent dan dat dat iedereen zomaar mijn profiel kan aanpassen? Of moet ik daar toestemming voor geven? Of als ze het aanpassen, is het aangepaste dan enkel voor hen zichtbaar? Mijn profiel ziet er logischerwijs uit als mijn profiel voor een reden, en ik zou het niet zo leuk vinden als iedereen daar dingen aan kon aanpassen naar hun eigen goesting. Niet dat ik denk dat het zo gaat, maar hoe dan wel?
maar dan moet je ook altijd helemaal tot onder de foto scrollen voor je aan die knopjes kan.. ?
En vroeger moest je helemaal naar beneden scrollen om andere foto's te kiezen? Uiteindelijk, als je moet scrollen dan betekent dat dat de foto te groot is om helemaal op de pagina te komen en moet je toch naar beneden scrollen als je hem helemaal wilt zien. Zeker nu de hele pagina niet meer moet herladen en je telkens op dezelfde plek op de pagina blijft staan.
Goh ja, details en algemene info hebben ook halve balkjes, met links de omschrijving en rechts de inhoud, en bij karakter is het ongeveer hetzelfde maar dan met iets meer plaats voor inhoud. Maar dat met die halve balkjes was iets van in begin van het herontwerp waar ik daarna niet maar naar gekeken heb, dit staat nu hopelijk al iets zoals het vroeger was.
Ha, het zijn terug hele balkjes, okay.
Nu merk ik wel op dat die cijferdingetjes niet meer evenwijdig staan. Dus het, bij mij, bovenste deeltje van "geboren op" tot "land" staat linkser dan het deeltje daaronder, "aangemaakt" tot "muziekposts". Is dat ook de bedoeling of gaat dat nog weg?
|
09/08/10 21:31
|
Ypsilon
|
oké, die banner met uw avatar bovenin is top! (links moeten wel anders geschikt worden, maar het idee is great)
Ok, maar hoe dan ? want die ruimte in menu is echt nogal beperkt. En je zit met 3 varianten : eigen profiel (veel links), profiel van vriend (minder links, maar sommige zijn anders dus andere plaats) en profiel van niet-vriend (weinig links, maar de links die er zijn hou je best op zelfde plaats al profiel van vriend)
ik snap nog altijd niet waarom die knoppen zoals url en center en alles altijd een appart venstertje openen.
op andere sites krijg je komt dan gewoon de BBcode daarvoor op de plek van de curcor te staan, of rond het geselecteerde. vind ik veel handiger dan dat ge iets laat invullen en het dan achteraan de tekst bij plaatst.
emoticons zouden ook niet steeds vanachter mogen komen staan. da's nogal onhandig als ge halverwege iets tussenvoegt.
Mja, dat zijn oude dingen die amper aangepast werden, ik zal er eens naar omzien
|
09/08/10 22:06
|
Lauww
|
'k Weet niet of het een fout is ofzo, maar ik heb witte kaders rond mijn profielvakken staan en op het nieuwe profiel mist de bovenste lijn van elk vak (behalve dat vak rechtsonder).
Edit: en vandaag heb ik trouwens al keiveel fouten gemerkt op de 'oude' noxa. Heeft de nieuwe versie daar iets mee te maken ofzo?
|
09/08/10 22:10
|
nimmegeers
|
nu je toch aan die dingen bezig bent
Geloof het of niet maar er zijn mensen die niet met bbcode kunnen werken, en de kans dat je de url op de foute plaats zet is ook groot. (Of bijvoorbeeld tekst en url van plaats wisselen per ongeluk)
Al zou het wel makkelijker zijn voor mij, maar we mogen niet te egoïstisch zijn.
Dat van de plaats waar het terecht komt zou wel mogen veranderen, al stoort het mij zo hard niet. Hetzelfde voor die emoticons.
Ik snap het dan nog niet goed eerlijk gezegd. Betekent dan dat dat iedereen zomaar mijn profiel kan aanpassen? Of moet ik daar toestemming voor geven? Of als ze het aanpassen, is het aangepaste dan enkel voor hen zichtbaar? Mijn profiel ziet er logischerwijs uit als mijn profiel voor een reden, en ik zou het niet zo leuk vinden als iedereen daar dingen aan kon aanpassen naar hun eigen goesting. Niet dat ik denk dat het zo gaat, maar hoe dan wel?
Je hebt in uw profielmenu zo'n onderdeel "schema" daar kunt ge uw layout opslaan. (Zoals vroeger met nxl-files) Zodat ge later nog een vorige layout kunt gebruiken. (Dit bestaat uit bewerkopties + skins + layout + kleuren)
Wanneer iemand uw profiel aanpast dan ziet die dat zo voor 30 minuten. Die persoon kan dat dan opslaan, en dan komt dat bij uw schema's te staan. (Dat betekent dus niet per se dat het actief wordt en/of dat je het moet gebruiken. Die persoon ziet dat trouwens max. voor 30 min. tenzij jij dat dus gaat gebruiken.)
De instellingen van wie dat kan doen vind je bij "zicht", normaal gezien staat dat automatisch op enkel vrienden. (Dus ja, er is een soort van toestemming nodig)
En vroeger moest je helemaal naar beneden scrollen om andere foto's te kiezen? Uiteindelijk, als je moet scrollen dan betekent dat dat de foto te groot is om helemaal op de pagina te komen en moet je toch naar beneden scrollen als je hem helemaal wilt zien. Zeker nu de hele pagina niet meer moet herladen en je telkens op dezelfde plek op de pagina blijft staan.
Die dingen hangen natuurlijk ook allemaal af van de resolutie van uw scherm.
'k Weet niet of het een fout is ofzo, maar ik heb witte kaders rond mijn profielvakken staan en op het nieuwe profiel mist de bovenste lijn van elk vak (behalve dat vak rechtsonder).
Dat komt omdat de bovenste rand weg is van het vak. Als je die rand terug wil dan moet je dat bij kleuren gaan instellen. (titel rand) Omdat er anders een dubbele rand is. (Rand van titel en rand van vak) Daarom is er dus enkel nog titel rand.
Edit: en vandaag heb ik trouwens al keiveel fouten gemerkt op de 'oude' noxa. Heeft de nieuwe versie daar iets mee te maken ofzo? Wat zijn die fouten dan? Want ik heb er zelf nog niets van gemerkt of over gehoord @ helpdesk.
|
09/08/10 22:20
|
Lauww
|
[
Dat komt omdat de bovenste rand weg is van het vak. Als je die rand terug wil dan moet je dat bij kleuren gaan instellen. (titel rand) Omdat er anders een dubbele rand is. (Rand van titel en rand van vak) Daarom is er dus enkel nog titel rand.
Edit: en vandaag heb ik trouwens al keiveel fouten gemerkt op de 'oude' noxa. Heeft de nieuwe versie daar iets mee te maken ofzo? Wat zijn die fouten dan? Want ik heb er zelf nog niets van gemerkt of over gehoord @ helpdesk.
Ok, danku, dat had ik niet door.
En argh, ik vergeet altijd dat er zoiets als een helpdesk is. 't Waren foutjes in fora en in fotoalbums, maar ik zal daarvoor wel eens iets naar de helpdesk sturen dan.
|
09/08/10 22:29
|
Morthagg
|
Die dingen hangen natuurlijk ook allemaal af van de resolutie van uw scherm.
Dan blijft het hetzelfde, he. Of je moet sowieso scrollen, of je moet dat (zo goed als) niet en dan is er geen probleem.
Maar bedankt voor alle andere uitleg.
|
09/08/10 22:36
|
nimmegeers
|
Ja, het probleem blijft er wel. Ik wou het gewoon even zeggen dat er daardoor nog niet echt zo hard op gelet is.
|
09/08/10 22:42
|
pijlbord
|
Ik vind dat hele bewerksysteem een hele ingewikkelde boel voor een heel klein probleem. Als mensen hun paswoord doorgeven moeten ze maar niet zo dom zijn (trouwens, veranderd driekwart niet gewoon hun paswoord daarna?). En zooo ingewikkeld zijn die dingen toch niet zeg. En als ze al niet kunnen werken met hun normale profiel, wie zegt dat ze dan kunnen werken met heel dat bewerksysteem en schema's en dergelijke:' )
Enfin, voor de rest zie ik wel, ik kan alle aanpassingen precies niet tegoei inschatten precies. Maar zoals altijd zal het wel gewoon even wennen zijn en dan alles weer oké.
|
09/08/10 23:03
|
Ypsilon
|
Ik vind dat hele bewerksysteem een hele ingewikkelde boel voor een heel klein probleem. Als mensen hun paswoord doorgeven moeten ze maar niet zo dom zijn (trouwens, veranderd driekwart niet gewoon hun paswoord daarna?). En zooo ingewikkeld zijn die dingen toch niet zeg. En als ze al niet kunnen werken met hun normale profiel, wie zegt dat ze dan kunnen werken met heel dat bewerksysteem en schema's en dergelijke:' )
ja, je zou er van verschieten hoeveel mensen niet kunnen werken met de huidige opties Het is al jarenlang zo dat er regelmatig nieuwe mensen zijn die daarover klagen in hun nieuws ( ik snap hier niks van ) of tegen anderen in gb ( omg ik kan hier nie mee werken, help ? )
Ik hoop dus dat enerzijds die vernieuwingen de boel wat handiger en vlotter maken, en anderzijds dat ze op die manier gemakkelijker geholpen kunnen worden door anderen. Want nu is het minder erg als ze er niet mee kunnen werken, ze kunnen iemand anders gewoon wat kleuren en skins laten instellen en dan komt de opgeslagen versie gewoon in hun log te voorschijn, en daar moeten ze enkel maar op klikken. Daar hoeven ze niks voor te kunnen of te snappen, ze hoeven zelf niet eens iets te doen , ze moeten gewoon een beetje dom staan kijken en wachten tot een vriendje de boel wil inrichten en dan zien ze het vanzelf gebeuren.
nu, dat schema systeem was ook niet in eerste plaats daarvoor gemaakt. Het is vooral een variant op dat nxl gedoe, maar dan met alle data online opgeslagen, en in te laden door er gewoon op te klikken. Los van de kwestie van mensen die er niet mee kunnen werken, zijn er sowieso een hoop mensen die er wel mee kunnen werken en het allicht wel handig vinden dat ze nu eigenlijk een soort undo-knop hebben bij die schema lijst. Want nu kunnen ze wat met kleuren en skins en layout spelen, het ook opslaan om te zien hoe het bij elkaar past, en makkelijk terug naar een vorige klad-versie gaan en van daar uit verder experimenteren. Dat op zich is volgens mij al genoeg verantwoording voor het schemasysteem, dat je het ook bij anderen kunt uitvoeren is maar gewoon een verdere uitwerking van dat idee.
|
09/08/10 23:21
|
Ypsilon
|
Ik heb de fout gevonden, de tekstkleur van mijn nieuws en het exta tekstvak neemt de kleur aan van de site. Die heb ik nu veranderd naar groen, en nu is mijn nieuws groen. Dat kan niet de bedoeling zijn.
Bedankt om dat zelf al zo uit te zoeken, dat hielp wel om de oorzaak van het probleem te vinden. Ik denk dat het nu wel opgelost uit, je profiel ziet er veel normaler uit, en lijkt ook veel meer zoals het op de oude site is.
Sorry voor de eventuele paniekaanval die het kleurfoutje mss veroorzaakt heeft
Ik denk dat die fout ook invloed had op de lettergrootte, en mss zelf het algemene lettertype op een aantal profielen, dus nu snap ik die commentaar daarop op eerste pagina ook. Maar ook dat zou nu dus opgelost moeten zijn, want een echt ander lettertype was nooit de bedoeling, en bij alle gewone lange tekst dingen zou het ook hetzelfde moeten blijven.
|
10/08/10 00:27
|
whynot2000
|
Ok, maar hoe dan ? want die ruimte in menu is echt nogal beperkt. En je zit met 3 varianten : eigen profiel (veel links), profiel van vriend (minder links, maar sommige zijn anders dus andere plaats) en profiel van niet-vriend (weinig links, maar de links die er zijn hou je best op zelfde plaats al profiel van vriend)
Nu staat er zo één link in de bovenste regel, en dan al de rest op die regel er onder. een beetje gelijk verdelen zou wel mooier zijn. geeft ook mogelijkheid om wat te sorteren. bvb de opties op de onderste regel en de meer statische dingen (Post nieuws, Profiel, Playlist, hits/dag) vanboven.
|
10/08/10 00:32
|
Morthagg
|
Nu staat er zo één link in de bovenste regel, en dan al de rest op die regel er onder. een beetje gelijk verdelen zou wel mooier zijn. geeft ook mogelijkheid om wat te sorteren. bvb de opties op de onderste regel en de meer statische dingen (Post nieuws, Profiel, Playlist, hits/dag) vanboven.
Wel, ik vond dat eerst ook. Maar bij nader inzien hoort 'nieuws posten' naar mijn gevoel helemaal niet bij alle andere opties in dat balkje dus dat zou ook maar een raar effect geven.
|
10/08/10 00:35
|
| |
|