| |
|
| Enkele kleine aanpassingen : random / menu / tags / stijl / bookmarks / vip / school |
Ypsilon
|
en wederom hetzelfde antwoord : dat het een aantal mensen niet stoorde, en dat het door een aantal werd gebruikt (velen is overdreven, 25% maximaal is realistischer), is echt niet het enige dat telt. Het was niet meer dan een randfunctie die niks te maken had met de essentie van noxa, dus heb ik het (samen met een hoop andere randfuncties) er maar uit gehaald. Kwestie van de site wat eenvoudiger te maken, want al die tientallen bijkomende dingen dragen niet perse altijd bij tot het geheel. Dat zijn ook gevolgen die je moet meetellen.
Als je perse informatie wilt opzoeken over een studierichting, dan kan je dat echt wel op andere manieren ook.
|
04/07/10 00:03
|
ParsAvecMoi
|
Ik vind dat als 1/4 van de mensen een functie gebruiken dat genoeg is om ze te behouden, zeker wetende dat maar 2/3 van noxa actief is.
Zo kun je hier alles als randfuncties zien hé. Playlist? Belangrijker dan welke richting ge volgt, en belangrijker dan informatie van andere mensen te verkrijgen? Lievelingskleur? Zever? Taglijst?
Komaan..
Ik blijf er bij, de functie was handig. In fact, ik zou ze nu zelf goed kunnen gebruiken.
|
04/07/10 00:10
|
Ypsilon
|
en ik blijf erbij dat ze weg is.
Ik heb nog altijd interesse in commentaar op de layout en de randomchat en hoe het anders en beter kan. Ik heb geen interesse in uitleg ivm het terugezetten van kleine dingen die ik heb weggehaald. Die zijn weg, leer er mee leven,en besef dat internet groot genoeg is. Je zult ergens anders ook wel informatie vinden over een studierichting.
|
04/07/10 00:17
|
ParsAvecMoi
|
Kijk, door zo'n dingen verliest ge dus uw publiek. Dat beseft ge toch?
Mensen vragen, met genoeg, om 'n functie te behouden. En gij zegt gewoon neen, omdat 't voor u geen belang heeft.
Laat die vip maar die ik elke maand neem sinds 'n lange tijd, als 't naar zo'n mentaliteit ga.
|
04/07/10 00:20
|
Ypsilon
|
bekijk het niet eens zo simplistisch zeg. Jij zit hier enkel maar een paar argumenten aan te halen omdat jij zelf die functie terug wilt, en je veronderstelt dat je voor een groot deel van noxa spreekt. Ik ga er van uit dat het de meeste mensen echt niet kan schelen dat het weg is.
en ik zeg niet nee omdat het zogezegd voor mij geen belang heeft. Ik heb ze weggehaald omdat het mij beter leek voor de algemene gebruiksvriendelijkheid van de site. Al die lijstjes met scholen en richtingen droegen echt amper iets bij tot de site. Wat maakt het nu uit dat in school A er 45 noxanen zitten en in school B zitten er 27 ? serieus, wat boeit dat uiteindelijk ? of hoeveel mensen er in een bepaalde richting zitten ?
De opbouw van die overzichtspaginas van scholen en richtingen was ook altijd al een hel geweest. Er scheelde altijd wel iets mee, en het was onmogelijk om dat op een éénduidige manier voor te stellen. Altijd was er wel iets dat fout of scheef zat, omdat een bepaalde richting enorm veel tekens had of verkeerd werd ingedeeld in een school. In veel gevallen kwam het dan ook nog heel lelijk over op het profiel. Doe daar nog de tientallen klachten bij van mensen wiens richting of school niet in die lijst zou staan, dan nog tientallen mensen met allerlei tussenvormen van onderwijs (vdab-opleidingen en avondschool en al die dingen) die dan ook wel of niet in die lijsten moeten, en al die onnozelaars die fictieve klasnamen ingeven voor de grap of om cool te lijken. Allemaal rotzooi waar we ons constant mee moeten bezighouden, gewoon omdat het o zo belangrijk is dat we op één pagina kunnen zien wie er in welke klas zit en in welke school ? Heb je wel enig besef van al die dingen die daarbij spelen ?
kan je het eens in wat groter perspectief bekijken dan enkel 'ik wil mijn schoolpagina terug want ik vond hem handig'. Want heel jouw redenering vind ik echt niet relevant en komt niet overeen met hoe ik alles zie gebeuren.
Wat is trouwens 'genoeg' om een functie te mogen hebben, en waarom zou ik dat dan moeten doen ? Waarom denk je dat je zo'n optie echt kan gaan eisen ? Er zijn er hier een paar die er over klagen, so what ? Dat zijn niet meer dan een handvol mensen. Er zijn altijd wel zo'n klachten, wat er ook bij komt of weg gaat. Dat boeit me al lang niet meer. Ik ga er van uit dat de grote meerderheid niet eens doorheeft dat het weg is. En ik beschouw het ook niet als mijn plicht om de rest van de wereld te helpen met het opzoeken van informatie over een studierichting. Precies alsof ik dat nu onmogelijk heb gemaakt omdat er geen paginas meer zijn waarop je kan zien welke noxaan er in welke school zit.
|
04/07/10 00:34
|
Ypsilon
|
Laat die vip maar die ik elke maand neem sinds 'n lange tijd, als 't naar zo'n mentaliteit ga.
De schoolpaginas zijn nooit een vip optie geweest. Ik heb daarmee niks afgenomen waar je vroeger voor betaald zou hebben.
|
04/07/10 00:37
|
ParsAvecMoi
|
Ach, de opleidingen van de univ & hogescholen volstaan. En die stonden er al in. Natuurlijk moet ge u niet bezig houden met avondschool & vdab. Ge moet gewoon weten waar stoppen, een simpele schoolfunctie. Ge hoeft niet te zien hoeveel er van wat zijn etc.. Gewoon mensen kunnen vinden die 'n bepaalde richting doen, da's toch extreem handig? En die functie was er, dus veel werk moet je daar toch niet meer insteken? Ik moet het in perspectief bekijken, maar doe jij dat dan ook 's? 'k versta dat 't veel werk kan worden, maar je moet 't dan ook niet beginne opblazen. Een simpele schoolfunctie, that's all .
En met die vip bedoel ik dat ik bewust die neem om 't noxa initiatief wat te steunen, en mij dan wat bedrogen voel door 'n toestand als deze. Dat verstaat ge toch .
|
04/07/10 00:42
|
Ypsilon
|
Ach, de opleidingen van de univ & hogescholen volstaan.
die vormden dan nog een minderheid in de schoolgegevens, in het middelbaar zaten er in totaal meer noxaleden. Enkel die van unief en hogeschool terugzetten en middelbaar niet, dat is al helemaal onlogisch en inconsequent. Dat je enkel maar die delen terugwilt die voor jezelf belangrijk zijn, is voor mij wel teken dat je niet perse redeneert vanuit het algemeen belang van noxa.
Maar nooit volledig en perect, ieder schooljaar waren er wel veranderingen in de richtingen die mensen konden volgen, altijd waren er klachten over dingen die ontbraken of anders moesten, etc etc. En het nam vaak onevenredig veel plaats in op het profiel. Al die dingen heb ik al een paar keer gezegd en ga ik echt niet blijven herhalen.
Gewoon mensen kunnen vinden die 'n bepaalde richting doen,
En ik heb een paar paginas geleden al gezegd dat het vervangen wordt door een invulbaar tekst vak op het profiel zelf . Maw : veel gemakkelijker te beperken in een maximumlengte, geen nood aan nakijken door mods/veteraanleden aangezien het toch niet in een apart overzicht komt , en dat vak gaat doorzoekbaar zijn via de gewone profielzoek functies.
En die functie was er, dus veel werk moet je daar toch niet meer insteken?
Die was er niet in volledige vorm, ik heb hierboven al meerdere keren uitgelegd wat de mankementen waren met het vorige systeem, en dat we er wel altijd werk in mosten blijven steken.
'k versta dat 't veel werk kan worden,.
Wat is het nu ? veel werk, of niet veel werk zoals in de zinnen ervoor ?
En met die vip bedoel ik dat ik bewust die neem om 't noxa initiatief wat te steunen, en mij dan wat bedrogen voel door 'n toestand als deze. Dat verstaat ge toch .
Hoe kan je je bedrogen voelen als ik nooit heb beloofd dat je voor eeuwig en altijd die schoolpaginas ging hebben ? Moest het een gewone functie zijn geweest die daarna een vipfunctie is geworden, dan zou ik dat nog enigszins begrijpen. Maar iets waar ik nooit garantie over heb gegeven of waar niets van op papier was beloofd, is nu gewoon weg en wordt door iets simpelers vervangen. Als je je door zoiets al bedrogen voelt, dan ben jij toch diegene die de boel opblaast.
|
04/07/10 01:00
|
ParsAvecMoi
|
Dat het vervangen werd door een zelf invulbare tekst wist ik niet, als dat werkt is 't uiteraard even goed voor mij. Al zie ik 't wel nergens staan..
|
04/07/10 01:04
|
Ypsilon
|
mijn eerste van 3 posts op pagina 5 , en toen ook zo aangevuld in de eerste post.
hip hoi voor zinloze discussie
|
04/07/10 01:06
|
ParsAvecMoi
|
Sorry dat ik niet alles lees wat er op dit forum staat. Als uw argument een vervanging is dan zou die er moeten zijn, ipv ergens zeggen tussen pagina's lange forumposts dat die er in 'n maand komt..
Dan wacht ge toch even met die functie weg te nemen tot 't alternatief er effectief is.. zucht.
Bon, zinloos is het inderdaad geworden.
Ik laat het wel zo .
|
04/07/10 01:09
|
Ypsilon
|
het schooljaar is juist gedaan, wat maakt het voorlopig uit ? Het viel juist mooi samen met de aanpassingen aan de site in zijn geheel. En deze keer ben ik ook niet bezig met alles in één keer aan te passen, maar eerder stap voor stap. De profielen vormen de volgende stap, en aangezien de vervanging praktisch enkel daar in zit, zal het ook pas dan online komen. Dat zal binnen een paar weken zijn, ruim tijd genoeg om iedereen zijn nieuwe richting in te vullen en allicht ook ruim tijd genoeg om tegen september genoeg resultaten op te leveren bij die profielzoek pagina. Dat zal wel goed genoeg moeten zijn. Dat er in de vakantie even geen school zoek functie is, vind ik niet zo'n ramp.
En aangezien ik niet graag alles blijf herhalen, vind ik het wel tof als mensen eerst alles lezen voor ze reageren. Ik post deze topics ivm veranderingen al jaren zodat mensen hun mening kunnen geven en ik daar rekening mee kan houden, maar daar staat ook iets tegenover vind ik.
|
04/07/10 01:15
|
ParsAvecMoi
|
Over dat laatste geef ik u gelijk.
Eerste niet, schoolfunctie vind ik vooral handig om persoonlijke ervaringen te kunnen winnen over bepaalde richtingen. En dat wordt denk ik meestal gedaan in de vakantie.
Maar bon, maakt allemaal niet zoveel meer uit. Ik weet hoe gij erover denkt en vice versa.
|
04/07/10 01:19
|
JuicyLove
|
het schooljaar is juist gedaan, wat maakt het voorlopig uit ?
Ik zou eerstejaars kunnen leren kennen door die functie, 'k zou da wel handig vinden want 'k ga daar helemaal niemand kennen. Ma goed ja, ik kan mij ook wel redden zonder
|
04/07/10 09:11
|
KissTheGun
|
Ja schoolfunctie blijft dus weg, oke. Maar 't is inderdaad een handig hulpmiddel om mensen te leren kennen, en ik dacht dat dat de bedoeling was van noxa? Er wordt daar tegenwoordig toch veel nadruk op gelegd (bv de randomfunctie is er daarom nu) en dan wordt er iets weggenomen dat ook de functie kan hebben om nieuwe mensen te leren kennen.
Ik vind het inderdaad een handige functie, en daarom had ik ze graag teruggehad. Maar voor andere mensen lijkt ze me even nuttig - mensen opzoeken en leren kennen. Mocht ge bv gaan filteren op enkel hogeschool en univrichtingen kan het allemaal wat eenvoudiger zijn. Het argument dat dat dan niet voor "heel noxa" is en dat ik enkel uit eigenbelang denk, moet je hier niet aanhalen. De optie om je beroep in te vullen is ook niet voor "heel noxa" en vanaf hogeschool en univ wordt deze functie pas echt interessant, omdat je dan nieuwe mensen kan leren kennen voor je naar school gaat, informatie kan inwinnen bij die personen, ... en zo praat je met anderen en leer je dus nieuwe mensen kennen.
Ik vind het gewoon vreemd dat een functie die helpt bij uw doel van noxa, er wordt uitgehaald. Of anders bekijk ik het verkeerd. (ik heb alle posts gelezen hoor, en ik begrijp wel dat ge het wilt wegdoen maar ik vind het jammer, zeker omdat het iets goed was)
|
04/07/10 12:49
|
ParsAvecMoi
|
^ exact mijn argument.
Ypsilon zijn tegenargument is dat het vervangen wordt door een andere functie, maar dan moet die er wel zijn hé. Want 't is net nu dat ik die functie zou kunnen gebruiken, ben namelijk op zoek naar 'n andere richting..
|
04/07/10 12:58
|
Ypsilon
|
en die functie zal er ook wel zijn, heb eens wat geduld
als je enkel van noxa afhangt voor het vinden van informatie over een nieuwe studierichting, dan scheelt er toch iets met je zoekmethode, en niet met noxa.
alle universiteiten en hogescholen hebben ook websites, en daar staat vaak ook informatie over de studierichtingen die ze aanbieden. Ga daar eens zoeken.
|
04/07/10 13:00
|
ParsAvecMoi
|
Man, verstaat gij dat nu echt niet? Alsof doen dat ge mijn punt niet verstaat.
Ik zal 't nog voor de laatste keer kort uitleggen.
DIT is handig om persoonlijke ervaringen van gelijkgestemde mensen te kunnen verkrijgen, natuurlijk staat er genoeg info omtrent de richting zelf op de website van de univ/hogeschool.. maar daar kan je niet zomaar 'n berichtje sturen naar 'n paar studenten uit verschillende jaren hé. En hier is dat zeer makkelijk & effectief.
En dat van dat geduld; vervang uw functie gewoon als het alternatief er is.. dan is deze idiote discussie niet nodig en heeft iedereen wat hij wilt. Zucht .
|
04/07/10 13:05
|
KissTheGun
|
en die functie zal er ook wel zijn, heb eens wat geduld
als je enkel van noxa afhangt voor het vinden van informatie over een nieuwe studierichting, dan scheelt er toch iets met je zoekmethode, en niet met noxa.
alle universiteiten en hogescholen hebben ook websites, en daar staat vaak ook informatie over de studierichtingen die ze aanbieden. Ga daar eens zoeken.
Ik heb het gelezen hoor, van die nieuwe functie (toch dat invullen van je studierichting, net zoals je dat doet bij beroep?). En ik heb geduld, geen probleem. Maar ik wou met mijn post net aantonen dat het voor mij niet draait over informatie opzoeken (daarvoor heb je inderdaad sites en infodagen) maar net om contact te leggen met anderen, en ik dacht dat dat voor jou zo belangrijk was bij noxa. Maar blijkbaar bekijk ik het helemaal verkeerd :' )
|
04/07/10 13:07
|
Ypsilon
|
ParsAvecMoi : als jij zo graag wilt commanderen hoe en wanneer er hier iets vervangen moet worden, dan ben je beter af met zelf een site te gaan maken en die zelf aan te passen zoals je wilt. Zet daar lijstjes met scholen en richtingen op, als dat je zo gelukkig maakt.
zoals ik al zei : het is deze keer een aanpassing in kleine deeltjes. Eerst heb ik wat dingen in het hoofdmenu en layout veranderd, en binnenkort verander ik wat dingen aan de profielen. Ik zet die nieuwe schooldingen en andere aanpassingen er op als ze volgens mij af zijn en als ik daar zin in heb, eerder niet.
Als die planning of die volgorde jou niet aanstaat, dan heb je gewoon pech. Leer er mee leven, zo simpel is het.
Ik sta open voor suggesties en dat soort dingen, maar niet dit soort gebitch en gecommandeer.
|
04/07/10 13:11
|
| |
|