| |
|
| Enkele kleine aanpassingen : random / menu / tags / stijl / bookmarks / vip / school |
Ypsilon
|
(dit was eerst een aankondiging over een aantal tests, nu zijn die veranderingen er ondertussen en heb ik deze eerste post wat bewerkt en aangevuld)
- menu en layout beetje anders. Beetje meer randjes aan de kaders, beetje minder afrondingen. Verder niet zo speciaal, de meeste dingen in het menu staan nog op dezelfde plaats. In een volgende fase zal die layout ook worden doorgetrokken naar de profielen zelf, maar daar gaat het nu nog niet over. Deze keer zal het geen grote verandering zijn waarin honderden kleine aanpassingen uit heel de site worden gepropt, wel eerder een reeks kleine stapsgewijze aanpassingen waarvan dit de eerste is.
- Random (tussen 'jouw profiel' en 'log uit' ). Onder het motto 'noxa is er om nieuwe mensen te leren kennen'. Klik op die link, en dan opent er hopelijk een extra kadertje onder het menu. Dat zou je automatisch moeten verbinden met een andere willekeurige noxaan die random ook open heeft staan. Als alles goed werkt heb je dan wat basis info over die andere noxaan (foto, asl, link naar profiel) en een klein chatkader. Ja, het is wat gebaseerd op dingen zoals chatroulette, maar deze variant op dat concept past gewoon heel goed bij noxa. Het gaat op noxa niet gewoon om de vriendjes die je al kent, maar vooral om nieuwe mensen te vinden, en dit kan een handige manier zijn daarvoor. De randomchat is getest in een hoop browsers, al zou het me niet verbazen moesten sommige dingen toch compleet niet werken, ook al zit het helemaal niet zo complex in elkaar. (suggesties voor een betere naam dan 'random' zijn ook welkom)
- Tag in de plaats van nieuwsbrief . Nieuwsbrief valt dus in zijn geheel weg, want er waren een aantal problemen mee die toch nooit helemaal op te lossen waren. Zoals : nieuwsbrieven die inactief worden omdat maar een paar mensen ze beheren en er na een tijd mee stoppen, nieuwsbrieven die enkel maar stukken gekopieerde tekst zijn en niet veel bijdragen, nieuwsbrieven die op elkaar lijken en een domme bron van conflictjes vormden tussen de mensen van de verschillende nieuwsbrieven, nieuwsbrieven die enkel maar reclame zijn, of nieuwsbrieven die dingen brachten die toch ook op het forum thuis hoorden. Het overzicht van de profieltags komt hiervoor in de plaats, met een optie die voor een deel enkele functies van de nieuwsbrief vervangt. Bij een aantal 'grote' tags is het al enige tijd mogelijk om posts te zetten, die ook bij de log terechtkomen van iedereen die deze tag heeft toegevoegd. Iedereen die deze tag heeft, kan ook een soort beoordeling doen over deze post. Hierdoor is het hopelijk mogelijk dat de ergste zever vanzelf wordt weggefilterd, en enkel boeiende bijdragen blijven staan. Wat dat allemaal is hangt ook van de soort tag af, maar voor tags ivm muziekgenres zijn dat blijkbaar aankondigingen van optredens of feestjes, links naar videos of mixtapes, etc etc. Er gaat ook een optie komen waarbij iedereen tags kan voorstellen die deze upgrade mogen hebben zodat er meer dergelijke tagposts kunnen komen.
- Stijl is vereenvoudigd en ingewerkt bij 'instellingen'. Het is nu gewoon een keuzelijst met de 65 meest voorkomende kleurstijlen die aan een aantal basisvoorwaarden voldoen. Ik heb er dus een klein aantal uitgefilterd die soms onduidelijk waren omdat ze kleuren bevatten die te hard op elkaar leken of te scherp contrast hadden. Wat er overblijft is hopelijk genoeg om aan iedere smaak te voldoen, en is hopelijk ook een stuk eenvoudiger te gebruiken. Als je op de oude site een kleurstijl had die niet bij de nieuwe lijst voorkomt, dan zou je normaal gezien de standaardkleuren moeten krijgen. Ook is er een nieuwe algemene kleurstijl, maar die zal enkel de standaard zijn voor nieuwe leden en als je niet ingelogd bent. Als je één van de overgebleven kleurstijlen had of de oude blauwgele standaardstijl, dan blijf je die gewoon behouden. Maar je kan uiteraard altijd die nieuwe stijl ook selecteren, ze staat gewoon eerste in die lijst bij instellingen.
- bookmarks : hier is het niet meer mogelijk om zelf heel je menu aan te passen op basis van dingen die je via bookmarks opslaat. Dat werd toch amper gebruikt, en had ook niet zo veel toegevoegde waarde. De basis functies blijven wel, ze zullen misschien enkel nog overzichtelijker gesorteerd worden.
- school : de paginas hierover zijn er niet meer. Er waren altijd wel foutjes in die lijsten met scholen en richtingen, en zo boeiend was het nu ook weer niet. Noxa is niet in eerste plaats bedoeld om enkel de mensen van je school te kunnen vinden, dus daar gaan we ons niet voor uitsloven ook. Binnen enkele weken zal het ook veranderen op je profiel : daar wordt het gewoon een simpel invulvak. Dat gaat er ook voor zorgen dat het veel korter gaat zijn, en soms niet de helft van je algemene info inneemt, en het gaat ook te doorzoeken zijn met de profielzoek pagina.
- vip hiervoor verwijs ik naar de grote uitleg in deze topic : daar kondig ik al aan dat ik het wat ga minderen en overschakel naar reclame voor de server-inkomsten, ook al hebben we een beetje later toch nog die profielstats als vipoptie gemaakt. Maar dat is nu terug voorbij, deze keer is het definitief weg met vip, weg met sms, en al die andere dingen. Voor wie nog vip had : het blijft werken en het blijft doen wat het deed, alleen kan je het niet meer verlengen. Maar er is iets anders in de plaats gekomen dat ongeveer hetzelfde effect heeft als vip nog vooral had : een systeem dat ervoor zorgt dat de duur van reclame omgekeerd evenredig is aan je activiteit op de site. Met andere woorden : hoe actiever je bent, hoe minder vaak je iets van reclame gaat tegenkomen. De meest actieve noxanen waren vaak ook vipleden, dus voor hen zal het in de praktijk ongeveer op hetzelfde neerkomen. En de rest heeft nog altijd af en toe reclame, maar heeft nu wel terug beschikking over de profielstats. Die filter op basis van activiteit staat nog niet volledig op punt, daarvoor heb ik eerst wat echte log gegevens nodig, maar dat zal de komende dagen wel lukken.
Zoals gewoonlijk : meningen over deze aanpassingen ? suggesties over hoe die aanpassingen nog beter zouden kunnnen ?
|
22/06/10 22:19
|
drecksack
|
Die random vind'k wel cool!
Ik heb nog niet alles ondekt, maar tot dusver ziet't er vrij tof uit, buiten dan het verdwijnen van de afrondingen. Ik heb het liever met!
|
22/06/10 22:25
|
Olirauw
|
Dat is zeer cool
|
22/06/10 22:27
|
jesss
|
noxaroulette!
|
22/06/10 22:28
|
arbitterr
|
random verdwijnt bij mij heel soms! maar als ik dan terug op random duw komt het gesprek dat ik bezig was in volle glorie terug
Tags lijkt me heel handig ook
+om de een of andere reden past mijn kleurenschema niet aan in n10, maar staat het in de standaardkleuren van noxa, terwijl het gisteren wel aanpaste..
|
22/06/10 22:29
|
Faith
|
Idd, die random is cool
|
22/06/10 22:31
|
PremierxLove
|
haha jesss
jammer van de nieuwsbrieven
|
22/06/10 22:31
|
CrashTestForDummies
|
Jammer da mijn internet maar half werkt
want nu valt dieje random alty maar weg ;o
maar het ziet er wel leuk uit vindk
|
22/06/10 22:32
|
jesss
|
ik vind het ook jammer van de nieuwsbrieven, maar sinds ze in de log kwamen leek het zowizo al wat minder
gaan alle tags eerst weg en worden er dan nieuwe gemaakt? want de mijne verdwijnen zo te zien? Niet echt een ramp, maar toch...
|
22/06/10 22:36
|
totaleclips
|
ik denk dat het vooral de random chat zal zijn dat noxa toch wel wat meer aantrekkelijker zal maken voor buitenstaanders.
|
22/06/10 22:36
|
Ypsilon
|
gaan alle tags eerst weg en worden er dan nieuwe gemaakt? want de mijne verdwijnen zo te zien? Niet echt een ramp, maar toch...
nee
blijkbaar zijn sommige dingen van tags niet zichtbaar op profiel, maar dat lijkt maar zo. Dat is omdat die test site ergens apart staat, en die heeft niet alle cache locatie die de gewone site ook heeft. Maar eens alles verhuist naar de nieuwe site, zullen die terug zichtbaar zijn.
Dat effect is er blijkbaar ook bij foto tags bovenaan fotos, daar is dat ook geen link omdat de site denkt dat er geen andere tags van zijn. Het is enkel een raar bij-effect van de test site, meer niet.
|
22/06/10 22:39
|
jesss
|
ah okee ik dacht al wel zoiets
|
22/06/10 22:41
|
mushaboom
|
ik vind het bovenste menuke , dus alles tesamen gepropt een beetje té druk
|
22/06/10 22:44
|
jesss
|
hmm bovenstaande moet precies is het vorige topic ?
edit
oke niet meer relevant
|
22/06/10 23:02
|
CountryBitch
|
yup idd @ jess.. geen idee hoe dit kwam. Thank God voor de edit-knop
|
22/06/10 23:02
|
Matva
|
strak
|
22/06/10 23:03
|
Jolene1
|
Ik weet niet of ik de nieuwe menubalk zo geweldig vind, vorige was denk ik toch iets duidelijker
Mss is het ook gewoon even wennen
|
22/06/10 23:03
|
Extraction
|
Die nieuwe menubalk vind ik maar niks. Véél te druk zoals hierboven al eerder werd vermeld. De functie 'random' is nog wel leuk. Maar vindt het niet echt een meerwaarde bieden. Maar bon soit. Vooruitgang!
|
22/06/10 23:11
|
| |
|