Index   Profiel   Chat       Foto   Film   Post       Forum   Tag   Zever       Muziek   Agenda   Playlist
24/05/12 19:31
Online: 88
Naam : 
Paswoord : 
Email : 
Geboorte : 

Login : 
 Help

Welkom bezoeker

Wat is Noxa ?

Noxa is een alternatieve profielcommunity met duizenden jongeren uit je omgeving. Het is ideaal om nieuwe mensen te leren kennen, om je sociale contacten uit te breiden, om te discussieëren op een forum, om fotos te posten, om de eeuwige verveling tegen te gaan of om fuiven en optredens te vinden.

Als je je nu registreert via het formulier hierboven , dan kan je ook zelf je profiel beheren en deelnemen op het forum of de fotoalbums, of berichten posten bij anderen.

Culinair «    ( 1 / 5 )    »
Lekkere cavia

Robbe

Wie heeft het al gegeten, en op welke manier?

Ik heb er al redelijk wat over gelezen en het schijnt echt wel te smaken zoals konijn.
Binnenkort ga ik op zoek naar 2 gratis hamsters. Ik ga ze een tijdje laten "grazen" op den hof en die wat lekkere caviafood voorschotelen, en vanaf dat ze een beetje dik worden, ga ik ze slachten.

Wie heeft dat al gedaan, een cavia geslacht? Ik heb wel al eens een kip geslacht, maar dat is natuurlijk niet hetzelfde. Ik denk dat het ongeveer op de zelfde wijze zal gaan als een konijn slachten.

Als die cavia geslacht is en schoongemaakt is, moet het beestje natuurlijk nog bereid worden.
Er zijn verschillende mogelijkheden, zoals frituren, gewoon braden,...

Ik ben echt wel benieuwd hoe dat gaat zijn. Als het lekker is, en het slachten niet te zot moeilijk is, dan ga ik waarschijnlijk wel regelmatig eens een cavia eten.

Wie eet er mee?
16/04/10 12:08
Olirauw

Volgens mij gaat ge hier veel 'haat' reacties mee opwekken. Een cavia is voor de meesten 'dat lief klein schattig beestje, dat ge net NIET opeet'

Geenidee of't lekker zou kunnen zijn. Ik hou mij bij een goe biefstukske
16/04/10 12:11
Freakske

Da is volgens mij veel te veel peuzelwerk, kvind een konijn al zo ambetant :p
16/04/10 12:12
Lobmans

Lol wtf, nog nooit gehoord dat ge dat zou kunnen eten?

Nuja het zou natuurlijk goed kunnen, al betwijfel ik of de cavia's die ge hier koopt daar wel goed genoeg voor zijn?

Nuja ik zou zeggen, laat ons iets weten :' )
16/04/10 12:14
EveLineR

ik word precies onpasselijk zie
16/04/10 12:20
hoetoevallig

Wie eet er mee?
Hangt daar vlees aan dan, aan zo'n kleine beestjes? :p
(En om eerlijk te zijn dacht ik dat je titel een foutje was, dat je cava bedoelde...)
16/04/10 12:21
anouschka

Quote door EveLineR

kben dan toch niet alleen :' )
16/04/10 12:28
Robbe

@Olirauw: dat kan ik zeker begrijpen :)
ik maak daar precies niet echt een onderscheid in. Ik heb nooit cavia's als huisdier gehad dus heb daar ook dat idee niet van dat dat een lief schattig huisdiertje is. Wie weet krijg ik dat gevoel wel als het beestje voor een tijdje in mijnen hof woont terwijl het aan het aandikken is?

@Freakske: zou best kunnen, maar ga het toch proberen :p

@Lobmans: waarom zouden die cavia's daar niet goed genoeg voor zijn? :p
Ik kan natuurlijk ook wachten tot ze jongskes hebben en dan wachten tot die dik genoeg zijn, dat ik weet wat ze te eten gehad hebben. Voor de rest denk ik dat ne goeie dikke vlaamse cavia best kan battelen tegen ne zuid amerikaanse cavia

@EveLineR: sorry, niet de bedoeling.

@hoetoevallig, dat weet ik niet. Ik maak er waarschijnlijk wel twee gereed.
16/04/10 12:29
osculum

Ik heb het al gegeten, culinaire gewoonte en traditie in Peru.
Het is niet 'waauw', want ge hebt veel knaagwerk aan al die botjes.

Edit: er zit echt heel weinig vlees aan, het smaakt als kip (konijn weet ik niet want dat heb ik nog niet gegeten) en ik heb het enkel gefrituurd en gebraad gegeten

16/04/10 12:31
Robbe

:) aha, cool!
Dan is een stoofpotje waarschijnlijk wel een strak plan, zodat het vlezeken lekker van het bot komt :)
16/04/10 12:34
Morthagg

Je gaat zoeken naar gratis hamsters, maar je wilt cavia eten.
Seriously, what.

Maar ja. Ik denk dat je het kuisen van zo'n klein dier serieus onderschat. Dat is echt maar klein, he, en om al die ingewanden daaruit te halen en alles proper te maken.. Nuja, veel geluk ermee.
Ik heb totaal geen problemen met cavia eten trouwens, ik heb met geen enkel dier problemen, denk ik.
16/04/10 12:36
FuckingCunt

Koop een ticket naar China, ze zullen da daar wel op 50 verschillende maniere klaarmake
16/04/10 12:37
Robbe

Hamster, cavia, is dat niet allemaal een beetje het zelfde? Ik had het alleszins over cavia's, voor moest het niet duidelijk geweest zijn.

Al die ingewanden uithalen: dat is toch gewoon buiksken open, en koteren maar? daar heb ik niet echt schrik van.

16/04/10 12:39
iFlakez

Over die haat reacties, da hebt ge over t eten van elk dier wel....der zijn altijd wel mensen tegen! Cavia's zijn trouwens een van de belangrijkste bronnen van voedsel in Peru, Bolivia en Ecuador. Dus ik vind het niet zo erg vreemd dat hier iemand op zo'n idee komt.
Is imho net t zelfde als ge een duif of een konijn eet, k heb het zelf wel nog nooit geprobeerd, ma waarom ni he.. :)
16/04/10 12:48
Ayel

Quote door EveLineR

:' )
16/04/10 12:51
Hanimal

Binnenkort ga ik op zoek naar 2 gratis hamsters

ge wilt cavia ete ni hamster
een hamster is echt ni hetzelfde da groeit ni uit tot ne cavia ofzo ze

16/04/10 12:56
EternalScream

Ik zou het toch zeker proberen is dat in ecuador geen alledaags gerecht?
16/04/10 12:58
josxhetxduffexei

Mja als het volgens osculum gewoon naar kip smaakt lijkt er mij niet veel aan, dan kunt ge gewoon beter kip eten :p maar nieuwe smaken en nieuw vlees zijn altijd interessant :D
16/04/10 12:59
osculum

Quote door josxhetxduffexei
Mja als het volgens osculum gewoon naar kip smaakt lijkt er mij niet veel aan, dan kunt ge gewoon beter kip eten :p maar nieuwe smaken en nieuw vlees zijn altijd interessant :D

Ge proefde eigelijk zelfs gewoon meer het gefrituurde randje als het vlees, daar zit echt ne millimeter vlees aan ofzo. Maar het smaakt best oke :)
16/04/10 14:15
Robbe

:) Ja, in veel delen van zuid-amerika is dat standaardvoedsel.

Ik zou het vreemd vinden moest dat naar kip smaken, het is toch een soort van konijn dus ik zou eerder verwachten dat het naar konijn smaakt. Soit, dat zal ik wel proeven als ik het in mijn mond heb :)
16/04/10 14:16
«    ( 1 / 5 )    »

2
© 2001-2012 Noxa      emailadres       Privacy verklaring
Geladen in 0.032572 seconden.