| |
|
RainIsHeavenly
|
Het is misschien cultuur, maar een hamster eten?
En dan nog, ge ga kei kleine beestjes zitten opeten. Ge moet er drie doden om een persoon te voeden.
Een koe kunt ge nog mee 50 man van eten, zelfs een kip kunt ge mee een gezin van eten, maar hamsters.
Das zoals kwartels, waarom zo een kleine dieren beginnen te eten, om er nog meer dieren te doden?
+ in onze cultuur hier, zijn hamsters huisdieren wat het nog wat erger maakt.
Sja, ik snap het niet
|
05/05/11 23:13
|
Wakkie
|
Ge zegt het zelf: cultuur
Hangt van cultuur tot cultuur af, en bij ons is een cavia eten niet de gang van zaken. In Zuid-Amerika, van waar de beestjes komen, is dat wel. Daar zijn het nu eenmaal geen huisdieren.
@KissTheGun:
Wa zit gij te wenen over al dat slachten?
Mensen die correct slachten laten dieren niet lijden, fyi.
Het zijn de slachthuizen (en individuen) die de regels aan hun laars lappen waar de beesten lijden (zie reportage Gaia).
|
14/05/11 19:36
|
pandarne
|
Dan kunt ge ook zeggen:
Waarom zou ge dan kip eten als het naar hond smaakt?
omdat mensen hier geen flikker geven over hoe kippen behandeld worden maar er een nationaal drama van gemaakt wordt als ze zien dat een hond slecht behandeld wordt
lijkt mij eerder logisch
|
22/05/11 15:52
|
Wakkie
|
da weet ik nog zo ni..
ik stamp tegen honden en red kippen, en toch eet ik geen hond, omdat het nie zo frequent te koop is
|
29/05/11 09:23
|
Bulgur
|
waarom stampt gij in godsnaam tegen honden?
|
10/06/11 11:30
|
KissTheGun
|
Ge zegt het zelf: cultuur
Hangt van cultuur tot cultuur af, en bij ons is een cavia eten niet de gang van zaken. In Zuid-Amerika, van waar de beestjes komen, is dat wel. Daar zijn het nu eenmaal geen huisdieren.
@KissTheGun:
Wa zit gij te wenen over al dat slachten?
Mensen die correct slachten laten dieren niet lijden, fyi.
Het zijn de slachthuizen (en individuen) die de regels aan hun laars lappen waar de beesten lijden (zie reportage Gaia).
Het lijkt mij sterk dat dat manneke ne cavia correct gaat kunnen slachten. Ik ben aant wenen omdat ik niet vind dat een dier onterecht moet lijden. Laat opgeleide mensen dieren slachten, geen aandachtskindjes die denken dat het cool is om cavia's of whatsoever vol te mesten, dood te maken en op te eten om dan straffe verhaaltjes te vertellen. Daarom.
En nu gij mister coolio uithangt met "ik stamp honden" moogt gij mee in dat rijtje gaan staan.
|
09/07/11 00:33
|
Wakkie
|
@ Bulgur en KTG: Dat sloeg niet op 'ik', uiteraard.
Dat was een reactie, hypothese, whatever, op wat pandarne zei.
En 'dat manneke' gaat da ook nie doen, da weet ge zo. Zijn account is al weg, was duidelijk een topic om reactie uit te lokken. Nie meteen zo panikeren.
Ik betwijfel of de indianenculturen die cavia's slachten het wel doen zonder dat diertje te laten lijden. Moeilijk is het ook niet om een diertje niet te laten lijden trouwens.
|
09/07/11 15:10
|
ron1
|
ik weet als je begint over het gaan nuttige of eten van cavia,s roep je veel op .
toch worden er in nederland cavia,s gegeten . het gebeurt maar word stil gehouden om dat het zo veel op roept bij mensen . als je konijn eet is het normaal in onze cultuur
ik zal bekenen ik eet ook cavia.
hoe smaken ze .,........juist na kip het vlees is echt mals en lekker .
je eet er bv wat zoete aardapelen bij .het is ook niet om je vol te eten maar gewoon als dilicaatesse ..
cavia moet toch al rond de 1 kilo wegen
het dier dient snel en pijnlijk te worden gedood .door bewusteloosheid
de berijding is makelijk
en op medere manieren klaar te maken ..
het is niet mijn bedoeling om hier iets uit te gaan lokken .maar
weet cavia,s worden zowel in nederland ook veel gegeten ..
|
23/12/11 10:27
|
Wakkie
|
tuurlijk, konijn = cavia...
klinkt gewoon raar bij ons, maar als ge uw mind wat verbreedt is er weinig vreemds aan
|
23/12/11 11:59
|
ron1
|
daar heb je gelijk in
ik ben erw el een voorstander van om zelf rare dingen te eten zo als sprinkhanen meelwormen noem maar op dus hoe zo geen cavia .....
|
23/12/11 16:03
|
Bulgur
|
mm cavia
|
26/12/11 13:19
|
Torturedvision
|
Zwaar wtf-gehalte in dit topic, maar het fascineert mij ergens wel...
Ik ga mijn nonkel die in Ecuador eens vragen of hij dat ooit al gegeten heeft.
|
26/12/11 17:04
|
Torturedvision
|
Update: de nonkel zegt dat het écht enorm lekker is.
|
26/12/11 18:45
|
ron1
|
het is ook echt lekker
|
28/12/11 18:27
|
GiveEmEnoughRope
|
Binnenkort ga ik op zoek naar 2 gratis hamsters. Ik ga ze een tijdje laten "grazen" op den hof en die wat lekkere caviafood voorschotelen, en vanaf dat ze een beetje dik worden, ga ik ze slachten.
Ja want hamsters groeien uit to cavia's. mong.
(neen zelfs niet als je ze caviafood geeft)
|
12/01/12 20:05
|
Reageer
Om in dit forum te reageren moet je wel lid zijn en je moet ingelogd zijn, je kan je hier registreren en dan heb je ook ineens een eigen profiel. Indien je al lid bent kan je jezelf rechts bovenaan inloggen
| |
|