| |
|
Miekx3
|
jaah daar had ik al iets van zien staan he, en het principe vind ik heel leuk, ma het woord 'religieus' schrikt mij serieus af ik ben absoluuut niet gelovig en ik zou da nie zien zitten om wekelijks naar een mis of bezinning te moeten gaan.. Zelfs een niet-religieuze bezinning vind ik al vreselijk
|
21/03/10 14:42
|
LostInConfusion
|
De meeste mensen die ik ken zaten in Sedes, maar dat gesubsidieerd..
Anders moet je de huisvestigingsdienst eens mailen?
|
21/03/10 14:47
|
xRauwrr
|
jaah daar had ik al iets van zien staan he, en het principe vind ik heel leuk, ma het woord 'religieus' schrikt mij serieus af ik ben absoluuut niet gelovig en ik zou da nie zien zitten om wekelijks naar een mis of bezinning te moeten gaan.. Zelfs een niet-religieuze bezinning vind ik al vreselijk
Ah tja mij trekt dit dan weer juist aan
maar de broer van mijn beste vriendin zit in Lisagna en die heeft ook totaal niets met geloof, maar die zit daar wel omdat dat zijn enige optie nog was
|
21/03/10 15:17
|
YDP
|
Kvind da precies op een internaat lijken.. (trauma's)
|
21/03/10 21:47
|
PoisonxPrincess
|
Ik zit op een residentie, niet-gesubsidieerd - vlak aan de oude markt,
voor de aula's maakt dat echt niet uit, alles ligt op 5 tot 10 min. verder.
Zelfs te voet ben je er heel erg snel.
Het probleem met de residenties is dat je je moet inschrijven en je bij loting aan bod komt,
dus ga zeker naar de infodagen. Die zijn op 17/04, 24/04 en 1/05
Je kan dan alle niet-gesubsidieerde residenties bezoeken en je krijgt een rondleiding.
Daarna kan je je op internet inschrijven en krijg je tegen juni de bevestiging van je kot of dat je uit de boot gevallen bent, zodat je nog optijd in de privé kan gaan zoeken.
Hopelijk ben je hier iets mee
http://www.kuleuven.be/huisvesting/pdf/brochur
es/opkotEJHOresidenties2010.pdf copy paste, zo moeilijk is het
|
21/03/10 22:13
|
PoisonxPrincess
|
Kvind da precies op een internaat lijken.. (trauma's)
Dat hangt af van welke residentie je kiest,
ik ben hier vrij om te gaan en te staan waar ik wil,
van 's morgens vroeg tot 's avonds laat,
ik zorg zelf voor mijn maaltijden
etc, dus dat is niet anders dan een ander kot,
buiten dat de mensen echt wel contact met je zoeken itt bij andere koten
|
21/03/10 22:22
|
YDP
|
ma kvind die kamers echt op een internaatkamer lyken + ge hebt ene die ervoor zorgt dat wa stil is. Doe my denken ad opvoeders. Kben bly dat ik op een gwn kot zit. Rust me hopen!
|
21/03/10 22:33
|
Miekx3
|
Bedankt PoisonxPrincess, maar ik vind toch dat persoonlijke ervaringen meer zeggen over een residentie dan de (verbloemde) uitleg op hun website, zoals ik al in uw gastenboek zei^^
|
21/03/10 22:41
|
JoleneGuinevereDevin
|
Ik zat op Sedes Vlamingenstraat, maar wel in de nieuwbouw die ze niet laten zien op de opendeurdag omdat niet iedereen die kamers kan krijgen door het lotingsysteem.. In de nieuwbouw zaten we met 4 ŕ 5 per gang en met 12 ŕ 15 man per keuken. (Is wel alleen voor meisjes)
Nu, ik was daar heel tevreden over. We hadden ook een garage waar ge uw fiets kunt zetten, dus die staat toch iets of wat beschut.
|
22/03/10 09:33
|
Somersault
|
wat is een residentie feitelijk? ale ik bedoel, wat is het verschil met een kot?
|
22/03/10 11:45
|
kreeftjeuh
|
Een residentie is een gebouw waar (meestal) zeer veel studenten bij elkaar zitten. Meestal een keuken/douches/toiletten per gang. Meestal is er ook iemand verantwoordelijk voor het organiseren van activiteiten en zorgen dat alles een beetje rustig blijft (veiligheid etc).
Een privékot is gewoon een huis waar iemand kamers ter beschikking stelt. Er zitten minder studenten, het is 'huiselijker'. (Al is dat natuurlijk relatief..)
|
22/03/10 16:24
|
Larycha
|
Ik zit in een gesubsidieerde residentie van de KUL.
Die residenties zijn inderdaad ongeveer allemaal in het centrum gelegen (zowel gesubsidieerd- als niet-gesubsidieerd): ik zat bv. eerst in de Schapenstraat en nu in de Rijschoolstraat.
Het is eigenlijk zoals een normaal kot: meestal heb je een keuken met 8 vuren voor 18 man (wel meestal een grote keuken), 2 douches en 2 toiletten.
Ik had in mijn eerste 2 jaren wel geluk en toen zaten we maar met 8 op een gang. Dat verschilt van gang tot gang.
Voordelen:
In sommige residenties zit er ontbijt inbegrepen
Meestal wel redelijk sociale koten
Vaak: gratis DVD-verhuur, activiteiten die georganiseerd worden door de residenten, je hebt altijd een resident die kan ingrijpen wanneer er teveel lawaai is, tv-kamer, ...
Heel vaak: een lift!
Nadelen:
In de gesubsideerde alvast: enkelglas ramen. Ik weet niet of dit ook zo is in de niet-gesubsidieerde.
Hallo,
ik zou ook graag op kot in een gesubsidieerde residentie gaan. Mijn ouders hebben echter liever dat ik zou pendelen... maar wat zou ik dan moeten doen tussen de lessen door? Waar kan ik dan terecht?
groetjes
|
11/04/10 19:45
|
Larycha
|
Ik zat op Sedes Vlamingenstraat, maar wel in de nieuwbouw die ze niet laten zien op de opendeurdag omdat niet iedereen die kamers kan krijgen door het lotingsysteem.. In de nieuwbouw zaten we met 4 ŕ 5 per gang en met 12 ŕ 15 man per keuken. (Is wel alleen voor meisjes)
Nu, ik was daar heel tevreden over. We hadden ook een garage waar ge uw fiets kunt zetten, dus die staat toch iets of wat beschut.
Hoe zit dat met dat lotingsysteem? Wat ik heb er totaal geen idee van.
Bedankt
|
11/04/10 19:50
|
Reageer
Om in dit forum te reageren moet je wel lid zijn en je moet ingelogd zijn, je kan je hier registreren en dan heb je ook ineens een eigen profiel. Indien je al lid bent kan je jezelf rechts bovenaan inloggen
| |
|