Index   Profiel   Chat       Foto   Film   Post       Forum   Tag   Zever       Muziek   Agenda   Playlist
08/02/12 15:43
Online: 113
Naam : 
Paswoord : 
Email : 
Geboorte : 

Login : 
 Help

Welkom bezoeker

Wat is Noxa ?

Noxa is een alternatieve profielcommunity met duizenden jongeren uit je omgeving. Het is ideaal om nieuwe mensen te leren kennen, om je sociale contacten uit te breiden, om te discussieëren op een forum, om fotos te posten, om de eeuwige verveling tegen te gaan of om fuiven en optredens te vinden.

Als je je nu registreert via het formulier hierboven , dan kan je ook zelf je profiel beheren en deelnemen op het forum of de fotoalbums, of berichten posten bij anderen.

Reizen «    ( 1 / 2 )    »
Ervaringen met malariatabletten

Marikska

Momenteel ben ik op reis door Azie. Nu heb ik in Laos malariatabletten geslikt en ik was er elke dag niet goed van. Nu heb ik wel gewoon doorgezet maar echt fijn was het niet. Nu ga ik straks Cambodja in en daar moet ik ze ook slikken en in Sumatra ook. Nu was de vraag of iemand ervaringen heeft met malaria tabletten of met malariagebieden.

Ik heb trouwens Malarone tabletten.
19/03/10 14:38
Frannxx

Ik heb 4 weken Malarone genomen toen ik op reis ging naar Senegal en ik heb daar geen last van gehad. Ze zijn wel pokkeduur, zeker in vergelijking met Lariam (waar je maar 1 per week van moet nemen, maar die zorgen dan weer voor nachtmerries enzo bij veel mensen).

Maar, je hebt ze al genomen, dus ik zie niet meteen in wat dan juist jouw vraag is? Als je bedoelt of er alternatieven zijn, normaal gezien geven ze juist Malarone als alternatief voor mensen die Lariam niet kunnen verdragen, dus ik vrees dat er voor Malarone niet meteen een beter alternatief is.
19/03/10 15:01
TrunkStuf

Malarone is nochtans één van de betere tabletten, posologie: 1 voor vertrek, dan elke dag 1 eentje en 7 dagen na terugkomst, maar das de inname.

Maar beschrijf is uw 'ik was er elke dag niet goed van'. Heb je krampen, diarree, koorts, etc?
Ben je lokaal gaan eten btw??

edit: wat je ook kan doen is stoppen met Malarone, en ze enkel nemen als je klachten hebt die overeenstemmen met Malaria, koorts diaree etc. Neem dan ineens 4 tabletten, normaliter ben je van de eerste pil al goed beschermd tegen de parasiet, maar pas op als je in de volgende 5 jaar hoge koortsen meet etc die betrekking hebben op malaria, vergeet dan niet tegen je huisdokter te zeggen in welke gebieden je allemaal hebt gezeten.
19/03/10 15:02
pijlbord

Er is al ergens een topic over dacht ik.

Edit: hier dus. Maar toegegeven, de vraag daar is een beetje anders. Maar misschien staan er toch nuttige info in voor je.
19/03/10 15:09
hoetoevallig

dat is inderdaad zeer duur en bij ons slikte de hele groep die Malarone tabletten. Niemand had er echter problemen van. Misschien ervaar jij wel koorts, diarree, ... maar dat kan best wel eens komen door het eten/hitte/... Je kan het al zweten hebben als iets niet goed genoeg gekookt is geweest...
Daar had iedereen bij ons wel problemen van. (Ik ging trouwens naar India.)
19/03/10 15:13
ikbenlara

met malarone zit ge goed, oswieso.

voor de rest is daar niet veel aan he.

euh. niet vergeten door te pakken als ge terug zijt.
19/03/10 15:26
Vivisplekkie

Quote door TrunkStuf

edit: wat je ook kan doen is stoppen met Malarone, en ze enkel nemen als je klachten hebt die overeenstemmen met Malaria, koorts diaree etc. Neem dan ineens 4 tabletten, normaliter ben je van de eerste pil al goed beschermd tegen de parasiet, maar pas op als je in de volgende 5 jaar hoge koortsen meet etc die betrekking hebben op malaria, vergeet dan niet tegen je huisdokter te zeggen in welke gebieden je allemaal hebt gezeten.

Dat is dus een van de domste dingen die je kan doen hé, neem die pil aub door.
19/03/10 16:09
TrunkStuf

@vivisplekkie

er is geen enkel gevaar om met die pil te stoppen, ik heb al genoeg mensen zien stoppen met die pil als ze slecht er van worden en als ze wat beter zijn ze terug laten innemen

ik ga jaarlijks weken tot maanden naar afrika
19/03/10 16:13
magicmirror

ik heb geen last van gehad,
soms wel nachtmerries maar of da aan die pille lag dunnuw
19/03/10 17:17
NewDawnFades

geen last gehad van malarone.. goeie shizzle
19/03/10 17:18
Vivisplekkie

Quote door TrunkStuf
@vivisplekkie

er is geen enkel gevaar om met die pil te stoppen, ik heb al genoeg mensen zien stoppen met die pil als ze slecht er van worden en als ze wat beter zijn ze terug laten innemen

ik ga jaarlijks weken tot maanden naar afrika

Deze week nog een arts dat horen zeggen dat er een heleboel mensen zijn die die symptomen niet op tijd doorhebben en daardoor ernstig in de problemen komen. Hij had onlangs nog een piloot die vluchten naar Afrika deed en die dacht dat ook en 't is helaas niet goed afgelopen.
19/03/10 17:33
TrunkStuf

bleef die piloot langer dan 10 dagen in Afrika ?
19/03/10 17:37
katelijn

blijf alstublieft die pil doornemen! (kan normaal gezien geen kwaad, tenzij ge der allergisch aan zou zijn, maar wat bedoel je met 'er niet goed van zijn?' als het misselijkheid ofzo is lijkt allergie me weinig waarschijnlijk... )
en door ermee te stoppen kunt ge nog altijd malaria oplopen... (zelfs als ge al terug zijt)...

soit, zelf nooit geen last gehad van malarone... ik zou vr alle zekerheid gewoon ook lange broek / mouwen dragen en insmeren met straffen deet!

19/03/10 18:38
Junglehead

een week op voorhand nemen en toen dagen erna nog verder blijven nemen.
ik heb er geen last van gehad!
19/03/10 22:09
silencedreams

Ik heb Lariam gepakt in Mali, en even in Venezuela en nooit last van gehad. Geen nachtmerries of dergelijke, in tegenstelling tot vele andere mensen. Verder, malarone is redelijk duur en zou dus geen problemen mogen geven.. Maar net zoals jij heeft mijn mama ook veel last gehad van malarone zodanig dat ze gewoon gestopt is.
Op zich maakt het niet zoveeeeeel uit of je de pillen pakt, het is gewoon heel belangrijk dat je ze bij hebt. Vanaf je dan ook maar een beetje koorts hebt, moet je ze beginnen nemen en voila de malaria zal je nket doden
20/03/10 04:59
Marikska

bijna elke dag diarree, overgeven (of voelen dat je moet overgeven), zwak voelen, geen eetlust en soms voelde ik mij erg ăfwezig. Mijn reisgenootje slikt niks. Ik heb gewoon meteen Malarone gekregen van de GGD. De zorgverzekering heeft alles vergoed maar ik vind het zonde om ze dus niet te gebruiken. Ik ga er straks maar weer 1 innemen aangezien ik morgen naar Cambodja vertrekt. Als ik me weer ziek voel dan zal ik toch moeten nadenken om te stoppen
20/03/10 14:05
marijne

idem als frannxx
20/03/10 17:22
POINTxOFxVIEW

Ik heb na Lariam genomen in India. Geen last van gehad. Sowieso altijd combineren met deet en slapen onder een net.
20/03/10 22:48
Pollientjeuh

Lariam is niet echt een aanrader, ik heb het ook vijf weken genomen en heb er serieuze hallucinaties van gehad. Het is wel goedkoper maar het weegt denk ik niet op tegen de voordelen van Malarone.
Bovendien moet je zorgen dat je de pil steeds combineert met een zware maaltijd, anders word je ziek ( ik spreek uit ervaring, samen met vijftien anderen die tegelijk met mij ziek waren door die Lariam)
21/03/10 09:48
AllThatGlitters

vorig jaar was mijn vriend met het leger naar Afrika en hij moest die ook slikken,
wat is ervan weet is dat hij daar half begon van te trippen en geschifte dromen had :' )
21/03/10 11:44
«    ( 1 / 2 )    »

2
© 2001-2012 Noxa      emailadres       Privacy verklaring
Geladen in 0.062027 seconden.