Index   Profiel   Chat       Foto   Film   Post       Forum   Tag   Zever       Muziek   Agenda   Playlist
08/02/12 14:41
Online: 106
Naam : 
Paswoord : 
Email : 
Geboorte : 

Login : 
 Help

Welkom bezoeker

Wat is Noxa ?

Noxa is een alternatieve profielcommunity met duizenden jongeren uit je omgeving. Het is ideaal om nieuwe mensen te leren kennen, om je sociale contacten uit te breiden, om te discussieëren op een forum, om fotos te posten, om de eeuwige verveling tegen te gaan of om fuiven en optredens te vinden.

Als je je nu registreert via het formulier hierboven , dan kan je ook zelf je profiel beheren en deelnemen op het forum of de fotoalbums, of berichten posten bij anderen.

Dagelijkse onzin «    ( 1 / 2 )    »
zwerfkat?

ikbenlara

Sinds een paar maanden loopt er hier voor de deur een kat rond. ik zie ze erg veel en graag. :)
Die kat is volledig tam en ze luistert. Ik nam die dan ook af en toe een nacht mee naar binnen.

Nu heb ik deze morgen ontdekt dat die kat zwanger is. Mijn gok is een kleine 4 weken. Omdat ik het precies wel sympathiek vind om die kat dan wat te verzorgen en ik tout court van kleine katjes hou dacht ik ze officieel te houden.
Ik heb mijn huisgenoten al min of meer overtuigd om de kat binnen te nemen, maar ik vroeg me af hoe ik nu kan ontdekken of die kat inderdaad achtergelaten/weggelopen is. Ze ziet er niet onverzorgd uit. Maar ze loopt wel constant rond hier. En ze is blijkbaar niet gesteriliseerd.
Ik weet niet of kattediefstal bestaat, maar ik wil geen ruzie met de buren.

Ook vraag ik me af of het een goed idee is om die kat in mijn kamer te laten bevallen. Ik denk dat als ik mijn was in een andere kamer zet en wat random oude handdoeken op de grond gooi en een oud dekbed gebruik dat geen problemen geeft, nee?

P.S.: moet er iemand een klein katje hebben volgende maand?
18/03/10 12:13
Hanimal

kartonne doos me oude lakens in lamp erboven

kweet ook ni of kattediefstal bestaat. anders ist mss slim eerst eens te gaan rondhore aan de bure. mss herkenne ze de kat en wete ze waar ze vandaan komt.
en als ge de kat zelf ni kunt houde omda ze van de bure is. dan denk ik wel da je een kleintje krijgt :p
18/03/10 12:20
xseelenschmerzx

Als er geen papieren in de buurt ophangen met: "kat weggelopen" of iets gelijkaardig, dat men niet zo op zoek is naar die kat. Als ze constant bij jou in de buurt rondloopt zal ze niet echt een thuis hebben, denk ik.
Bij mij thuis hebben we elke kat binnen genomen als die vaak in de buurt was of vaak terugkwam, ik heb toch niemand horen klagen.
Maar eens gaan rondvragen kan altijd geen kwaad, natuurlijk.

Btw, ik ben op zoek naar een jong katje. :)
18/03/10 12:27
fishmeester

Je kan misschien een halsband aan haar hangen met een briefje: "Als deze kat van iemand is, stuur dan een briefje terug!"

Of zo :p Postkat!
18/03/10 12:32
ikbenlara

ik ga de postkat doen!

en die kartonnen doos heeft bij ons katten thuis nooit gepakt. Nee nee, ik ga toch liever in uw bed bevallen. of onder de zetel. Of op uw nieuw kleed.

18/03/10 12:41
LammeGoedzak

Ik zou er sowieso eens mee naar de dierenarts gaan. Zien dat ze gezond is voor ze werpt. En niet vergeten dat als ge een kitten teveel aanraakt, de kans bestaat dat de moeder ze verwerpt.
18/03/10 12:44
Hanimal

@ lammegoedzak: hangt van de kat af, als gij die kat al 6 jaar in huis hebt en die vertrouwt u kunde die zoveel zoveel oppakke als ge wilt.

18/03/10 12:45
LammeGoedzak

... Dat weet ik, en ik zou het ook niet gezegd hebben als het over haar huiskat ging.
18/03/10 12:53
ChewChewMelon

Ik had eventueel wel graag een kitten gehad moest ik niet op kot zitten....
18/03/10 13:23
Kirrr

Ik zou eerst even rondvragen bij u buren, om inderdaad diefstal te vermijden.
Hier loopt ook elke dag een kat in onze hof rond (zijn nog ni lang verhuisd). Die zit hier meerdere keren per dag. Maar die heeft een bandje rond enzo, dus kben zeker da die van iemand anders is, dus toch beetje oppassen ofda niemand zijn kat ga missen.... Als ge zeker bent da die van niemand is, dan zou ik ze inderdaad houden en laten sterliseren, na de bevalling natuurlijk.
Ik ben trouwens op zoek naar een kitten dus moest het er van kome moogt ge altijd iets laten weten, kan we ni beloven dak er tegen dan al geen heb =)
18/03/10 14:02
osculum

Een kat bevalt toch waar ze wil, zo heb ik het toch altijd gezien..
18/03/10 14:10
Seth

laat ze binnen en buiten wanneer ze wil, als ze ergens anders woont dan gaat ze wel vanzelf naar huis als ze wil eten enzo...
en zoals hierboven al staat: als een kat wil bevallen kiest ze zelf een goed plekje uit... het helpt natuurlijk wel om ergens een grote doos met een handdoek ofzo te zetten, dat heeft zoiezo een pluspunt als nest..
18/03/10 14:57
MemDjay

Die kat nergens 'laten' bevallen,
als ie nog afkomt nadat ie jongen heeft gehad dan kun je er wel stilletjes aan bijkomen.
Zo hebben wij dat ook gedaan toen :)
18/03/10 15:12
KTD

Hang ne foto van die op en vraag of de kat van iemand is (y)
En mijn katten zijn altijd in een wasmand met oude handdoeken bevallen.
18/03/10 15:29
StJuttemis

Je kan papiertjes rondhangen met 'poes gevonden'! ZONDER FOTO!
als iemand daar op reageert dan moet die persoon de kat kunnen beschrijven.
En anders kan je ook eens naar de dierenarts gaan om te laten kijken of ze gechipt is.
Ik weet misschien ook nog wel twee mensen die een klein poesje willen.
18/03/10 17:24
Justpurrrfect

De kans dat een ongesteriliseerde, ongehalsbande kat gechipt is lijkt me vrij klein.

Ik ga voor het postkat idee.
18/03/10 17:29
Fernando

Ja, doe de postkat.
18/03/10 17:44
LanaShizzle

Hmm, mijn kattin is ook bevallen, vorig jaar in mei.
Die bevallen nie perse waar gij da wilt, maar wel waar ZIJ haar op haar gemak voelt.
Die is dus zo aan de voeten van mijn ouders bevallen, tijdens de nacht.
En die hebben da nie gehoord, die kreunen (of hoe ge da ook zegt) nie ofzo en tegen da mijn ouders wakker waren, waren de katjes helemaal gewassen en droog.

Dus ja... Ik zou de houden moest ik van u zijn!
18/03/10 18:44
ikbenlara

RIGHT.
Ik dacht aan met een alcoholstoft op een effen bandje 'VAN WIE IS DEZE KAT?' te schrijven. Want zo'n medailloneke doen ze misschien niet open.
En dan kunnen ze kei cool terug converseren met een halsbandje met 'van mij' op. Ik lees dat dan en giechel een beetje. Ik besluit nog een bandje te gaan kopen en terug te sturen. 'Wie ben jij?' een dag later krijg ik dan antwoord. Na een week of twee heen en weer ge postkat, spreken we dan af. Die persoon blijkt de man van mijn dromen te zijn. Hij glimlacht, ik glimlach terug en we zijn eeuwig samen en krijgen 2 baby's en adopteren er 1. een negertje. Uit Uganda.
18/03/10 18:48
MetalGirl

laat die is scannen....de meeste katten in België zijn niet gechipt omdat het hier enkel voor honden verplicht is.maar sommige dierenartsen en ik denk ook alle asielen chippen katten wel.
onze kat blijft soms ook een nacht weg ofzo. het zou niet de eerste kat zijn die er meer dan 1 thuis heeft. katten zijn nu eenmaal niet zo trouw he. zolang die eten krijgen zijn die beesten content.
ik weet dat de politie die chips kan lezen en de dierenarts misschien ook wel.
18/03/10 18:59
«    ( 1 / 2 )    »

2
© 2001-2012 Noxa      emailadres       Privacy verklaring
Geladen in 0.041477 seconden.