| |
|
| Mashups + Major Lazer Pon de Foley (Major Lazer + Axel F) |
ritchievsgabriel
|
Mashups:
Een mash-up is het op muzikaal verantwoorde wijze door elkaar draaien van twee of meer muzieknummers. Vaak worden hiervoor hits gebruikt. Het fenomeen bestaat al jaren, maar krijgt de laatste tijd meer aandacht, o.a. met het programma Mish Mash op Studio Brussel en MTV's Ultimate Mash-ups. Numb/Encore was een mash-up gemaakt door MTV, en is door de makers van het nummer, Linkin Park en Jay-Z, gekozen als single voor hun mash-up-album, Collision Course.
Bekende Belgische mash-up-dj's zijn 2 Many DJs met hun album As Heard on Radio Soulwax, Part 2. Deze grondleggers kregen ook een nieuwe generatie achter zich zoals The Dirty Jos Soundsystem. Een ander Antwerps duo is Laston en Geo, die Mash-ups verzorgden voor Studio Brussel en de muziekzender JIM.
Naast bekende zijn er grote groepen niet-professionele dj's actief met het maken van mash-ups. Deze worden veelal gepubliceerd op eigen websites of speciaal daarvoor bestemde websites. Voorbeelden daarvan zijn Mashuptown en Music Mashup Charts. Soms maken deze mash-ups het tot een commercieel succes.
Wie luistert er naar mashups, wie is er een fan van en wie haat het tot de dood en vind het een verminking van het origineel? Shoot...
Bovendien raad ik je aan het volgende liedje op youtube eens een kans te geven voor diegene die er niet mee bekend zijn...
Major Lazer - Pon De Foley (Ludachrist Remix)
|
18/03/10 10:31
|
DinosaurKiller
|
Major Lazer is toch die enorm belachelijke groep met hun irritante muziekskes ?
Kga er niet eens op klikken.
|
18/03/10 11:24
|
ritchievsgabriel
|
Major Lazer is toch die enorm belachelijke groep met hun irritante muziekskes ?
Kga er niet eens op klikken.
Dat zijn ze jah, maar dit is niet dat liedje en die videoclip, dit is een mashup, zoals ik al vermelde in de titel en tekst...
Wie niet waagt, niet wint...
|
18/03/10 11:29
|
bievke
|
Normaal gezien heb ik absoluut niets tegen een goede mash-up. Af en toe hou ik er mij ook mee bezig met eentje maken. Maar die pon de foley trekt absoluut op geen zak!
|
18/03/10 12:56
|
ritchievsgabriel
|
Normaal gezien heb ik absoluut niets tegen een goede mash-up. Af en toe hou ik er mij ook mee bezig met eentje maken. Maar die pon de foley trekt absoluut op geen zak!
Kan ik ergens iets vinden wat je hebt gemaakt? en waarom vind je dat het op niets trekt als ik vragen mag
|
18/03/10 12:59
|
bievke
|
mijn materiaal wat ik zelf maak, stuur ik niet rond.
Dat is alleen voor mezelf, kwestie van af en toe eens iets te draaien wat niet half belgië al draait.
Wat ik er slecht aan vind?
Ik vind die pon de floor op zich al een vreselijke plaat. Nu gaan ze de sound van die plaat gebruiken om een NOG iritantere plaat mee te maken. Op technische vlak heb ik er niet veel op aan te merken, hier steekt veel meer tijd in dan in de gemiddelde mash-up. Maar ik vind het gewoon een buchtplaat met een zeer irirante sound.
Maar aangezien dat een plaat zoals dit zelfs aansloeg, zal dit ook wel enig succes kennen.
|
18/03/10 13:06
|
ritchievsgabriel
|
mijn materiaal wat ik zelf maak, stuur ik niet rond.
Dat is alleen voor mezelf, kwestie van af en toe eens iets te draaien wat niet half belgië al draait.
Wat ik er slecht aan vind?
Ik vind die pon de floor op zich al een vreselijke plaat. Nu gaan ze de sound van die plaat gebruiken om een NOG iritantere plaat mee te maken. Op technische vlak heb ik er niet veel op aan te merken, hier steekt veel meer tijd in dan in de gemiddelde mash-up. Maar ik vind het gewoon een buchtplaat met een zeer irirante sound
Ik begrijp en respecteer je mening, bovendien heb je gelijk, hou je mashups en remixen enz maar goed bij de hand, had onlangst een mix van 50 min met 180 liedjes online gezet en enkele dagen vind ik deze al terug op iemand anders zijn site onder zijn naam, waar de wereld toch naartoe gaat...
|
18/03/10 14:49
|
ritchievsgabriel
|
Zoals je zelf al zegt, is geen mashup gaf die als voorbeeld omwille van het feit dat het een mashup is, hij zal nog wel betere liedjes hebben hoor
|
18/03/10 17:54
|
anymouse
|
wordt die of een gelijkende ook nie in MISHMASH gebruikt?
|
19/03/10 12:55
|
ritchievsgabriel
|
wordt die of een gelijkende ook nie in MISHMASH gebruikt?
Dat kan, maar daar weet ik niet van opzoeken en hier bevestigen zou ik zeggen
|
19/03/10 20:24
|
Reageer
Om in dit forum te reageren moet je wel lid zijn en je moet ingelogd zijn, je kan je hier registreren en dan heb je ook ineens een eigen profiel. Indien je al lid bent kan je jezelf rechts bovenaan inloggen
| |
|