Index   Profiel   Chat       Foto   Film   Post       Forum   Tag   Zever       Muziek   Agenda   Playlist
24/05/12 15:14
Online: 73
Naam : 
Paswoord : 
Email : 
Geboorte : 

Login : 
 Help

Welkom bezoeker

Wat is Noxa ?

Noxa is een alternatieve profielcommunity met duizenden jongeren uit je omgeving. Het is ideaal om nieuwe mensen te leren kennen, om je sociale contacten uit te breiden, om te discussieëren op een forum, om fotos te posten, om de eeuwige verveling tegen te gaan of om fuiven en optredens te vinden.

Als je je nu registreert via het formulier hierboven , dan kan je ook zelf je profiel beheren en deelnemen op het forum of de fotoalbums, of berichten posten bij anderen.

Sport «    ( 1 / 1 )    »
Fed - cup (estland)

Onvoorspelbaar

Vader Wickmayer: 'Yanina geen reservewiel'
Yanina Wickmayer is niet van plan om het reservewiel te zijn in de Belgische Fed Cup-team. Dat zegt haar vader Marc Wickmayer zaterdag in enkele Vlaamse kranten.

België treft in de Fed Cup op 24 en 25 april Estland, met als inzet een plaats in Wereldgroep I. Kapitein Sabine Appelmans selecteerde Kim Clijsters, Justine Henin, Yanina Wickmayer en Kirsten Flipkens. Wickmayer en Flipkens dwongen vorige maand in Polen de play-off tegen Estland af, maar met Clijsters en Henin erbij, wenkt voor Yanina de bank.

"Appelmans zegt dat niemand zeker is van zijn plaats, maar dat is flauwekul", zegt Marc Wickmayer in Het Nieuwsblad. "Kim en Justine spelen het enkel. En Kirsten het dubbel met Kim of Justine. Yanina zal braaf op de bank zitten. Maar als Kim of Justine bij een volgende gelegenheid afzeggen omdat het hen niet uitkomt, zal het ons ook niet uitkomen."

"Yanina gaat geen reservewiel blijven. Ze gaat haar eigen kalender prioritair maken, zoals de anderen altijd gedaan hebben. En ze gaat in Hasselt ook niet als sparringpartner fungeren: ze traint buiten het team", klinkt het.

Yanina Wickmayer zelf wil er nu geen spel rond maken. "Ik ben er vrij zeker van dat ze mij op de bank zetten. Maar als dat de manier is om de ontmoeting te winnen, leg ik me daar bij neer", zegt ze in Het Laatste Nieuws.

Naar aanleiding van dit artikel wil ik toch hier eens de discussie opstarten. Ik vind de uitspraak nogal onterecht, het is toch logisch dat , indien er 2 betere speelsters zijn op dat moment dat Yanina op de bank start. Dat is in elke sport zo, niemand die speelt om te winnen zet zijn beste speelsters op de bank. Dat Kim & Justine niet altidj beschikbaar zijn voor de fedcup dat is hun zaak. De dreiging van dan speelt Yanina volgende keer ook niet als Kim & Justine niet meespelen vind ik erg belachelijk, dat klinkt bijna als chantage, zet Yanina maar op of ze speelt niet meer.

Jullie meningen?
13/03/10 16:09
DarkSideOfTheMoon1

Ik vind vader Wickmayer eigelijk een mediageile zaag (sorry voor de woordkeuze :p ).
Toen ze een jaar geschorst ging worden deed hij alsof ze alle onrecht van de wereld op haar dak kreeg, hoewel de schorsing mss wat overdreven maar toch terecht was.

Ik vind het normaal dat minder goeie sporters aan de kant blijven als de kans hierdoor groter is dat we ons plaatsen, en het is ook normaal dat de sporter in kwestie dan zijn/haar mond opentrekt (zie bank FCB...), maar de vader moet het weer opblazen :p
13/03/10 16:21
JasperIsDeNaam

Akkoord, haar vader moet zo'n dingen niet zeggen. Maar Wickmayer maakt er blijkbaar toch geen problemen van.

De keuze van Clijsters staat voor mij buiten discussie. Zij moet spelen. Tussen Wickmayer en Henin zou ik het toch moeilijk hebben om te kiezen. Pasop, een Henin van vroeger moet je altijd laten spelen. Maar ik vind momenteel het verschil tussen Wickmayer en Henin niet zo groot. Ze hebben beiden wel een andere stijl. En 't is nu niet dat Wickmayer het nummer 174 van de wereld is eh...

Ach, 't is eigenlijk gewoon een luxeprobleem.
13/03/10 16:36
Janou

Wickmayer is op papier nog steeds de beste belgische :)
Maar inderdaad, kinderachtig gedoe. Vooral van die pa dan!
Maar toch ga ik live kijken in Hasselt! B)
13/03/10 17:16
PremierxLove

ik volg uw mening (topicstartster)
13/03/10 17:28
Freakske

Als we naar de ranking kijken, is het normaal Clijsters-Wickmayer da speelt. Maar ja, Henin kun je moeilijk negeren.

Oplossing: 3 toppers en de Flipper is ook goed bezig, dus laat ze elk een enkele match spelen. Voor de dubbel zien we dan nog wel.
13/03/10 19:42
Onvoorspelbaar

Hmm Puur op ranking is het inderdaad Wickmayer aangzien henin nog geen ranking heeft en clijsters lager staat, maar ze spelen ook minder wedstrijden en de onderlinge confrontatie...
13/03/10 20:21
Nielsog

wa een streken van de wickmayers...
14/03/10 20:18
PremierxLove

ja echt he
15/03/10 07:31
Tristan

Wickmayer staat momenteel hoger op de wta-ranglijst, en ze is het verst van de drie geraakt in Indian Wells. Ik kan dus wel begrijpen dat die pa van Wickmayer de ogen van sommige mensen wil doen opengaan om te oordelen op het nu, en niet op basis van een ranking uit het verleden.
Ik ben er trouwens zeker van dat pa Wickmayer gewoon gezegd heeft wat iedereen denkt. ("Twee ex-nummer 1? Laat die spelen en we winnen gewoon de fedcup" ). Wsl zei hij da op een vrij losse manier, maar neergepend in een krant komt dat over als een extreem gefrustreerde man. Daar zit dus nog wel ergens een serieuze nuance.
16/03/10 12:38
PremierxLove

die ranking is ook maar relatief
Yanina kan ook verliezen tegen een lager geplaatste dus dat is geen zekerheid dat ze gaat winnen

Kim en Justine hebben al een aardig palmares(inclusief de FED-cup)

16/03/10 18:09
JasperIsDeNaam

Tuurlijk, in sport kan iedereen van iedereen winnen. Dat is ook net het mooie eraan. Het is dus ook geen zekerheid dat Clijsters en Henin winnen. En je kan nu beter kijken naar een WTA-ranking, dan naar een palmares.

In het voetbal heeft bv. KV Mechelen ook een mooi palmares. Nu moet je ze toch niet meer in de Champions League gaan zetten hoor...
17/03/10 21:55
PremierxLove

En je kan nu beter kijken naar een WTA-ranking, dan naar een palmares.
dat geeft ook geen garantie he
Wickmayer heeft nu ook verloren van een iets 'mindere'
mja Sabine zal wel een reden hebben he...

In het voetbal heeft bv. KV Mechelen ook een mooi palmares
daar kan ook iedereen winnen, maar is de kans veel kleiner dan in het tennis denk ik

18/03/10 17:28
«    ( 1 / 1 )    »

Reageer

Om in dit forum te reageren moet je wel lid zijn en je moet ingelogd zijn, je kan je hier registreren en dan heb je ook ineens een eigen profiel. Indien je al lid bent kan je jezelf rechts bovenaan inloggen

2
© 2001-2012 Noxa      emailadres       Privacy verklaring
Geladen in 0.045101 seconden.