| |
|
| Vintage gitaren (het merk) |
MenPreferBlondes
|
Dag vriendjes,
Voor alle duidelijkheid, het betreft hier het merk Vintage, dus niet gitaren die vintage zijn.
Ik ben op zoek naar een Les Paul-achtig (sunburst)model (ik heb al een strat en archtop) om mijn sound wat uit te breiden. Ter info, ik ben linkshandig.
Ik heb echter geen zin om behoorlijk wat euro's neer te tellen voor, bijvoorbeeld, een Gibson. Liefst ook een alternatief op Epiphone, daar de afwerking op linkshandige modellen simpelweg rotslecht is.
Ik heb echter al wat navraag gedaan naar Vintage, en ik kreeg niks dan lof ivm prijs/kwaliteit. Ik geef hieronder ook de site mee:
Vintage
Het gaat mij speciefiek om de Vintage V100 ICON series. Iemand reviews, ervaringen met dit merk/model? Het valt mij trouwens ook op dat ze die recent bij Thomann verkopen en dat ze daar de deur uit vliegen.
Alternatieven mag ook: Tokai, Spear, Hagstrom (alhoewel die modellen niet echt mijn smaak zijn) etc
Shoot!
|
09/03/10 08:47
|
lespaul
|
Ik heb een linkshandige Epiphone LP Standard die degelijk is. Misschien geen supergitaar, maar echt wel een goed fingerboard, lage actie. Pickups waren wel vlug kapot, ondertussen vervangen door 59's.
Ook betaal je heus niet zoveel meer voor een Gibson LP Studio of zo. Zeker als je tweedehands gaat zoeken, kan je goeie koopjes doen.
Heb over Vintage zowel goeie als slechte dingen gehoord, gewoon kopen voor je het hoort/ziet doe je best niet... Tenzij het een Gibson betaamt, moet toch wel zeggen dat ik nog geen enkele goedkope LP gehoord heb die zo goed klinkt als mijn Studio.
Het is moeilijk checken voor een linkshandige, dat weet ik ook goed genoeg... Maar ik zou toch niet uit de hand Epiphone afslaan, ze zijn een beetje hit/miss, maar da's bij elk budgetbrand zo, ook Vintage.
En afhankelijk van je budget kan je ook 'ns de entry-level Gibsons bekijken. Niet dat Gibson veel beter is dan de rest... Maar dat een Gibson meestal (raar genoeg) veel goedkoper is dan de kopieën die evengoed/betere kwaliteit zijn.
|
09/03/10 09:18
|
Rectumfrier
|
ik heb er al eens een vastgehad en ze waren niet slecht voor prijs/kwaliteit
Je kan ze vergelijken met een gemiddelde epi LP
Anders gewoon even testen?
Ik weet dat ze er bij Caerts in Leuven wel nog een paar hangen hebben
|
09/03/10 11:01
|
MenPreferBlondes
|
De linkshandige Studio's van Gibson..tja. Qua kleurenmogelijkheden linkshandig spreken die mij totaal niet aan (wine red of ebony). Makes them look cheap imo. Uiterlijk doet ook echt wel veel bij mij, niettegenstaande dat de klank wel vrij super zal zijn.
Net als bij die Epi standards, cherry sunburst en dergelijke..hm. En Epi, mijn dot was vreselijk slecht afgewerkt. slordige lak, brughumbucker die niet fatsoenlijk gemonteerd was, allemaal zelf nog in orde moeten zetten.
Die kans zit erin bij elk budgetmerk, inderdaad. Maar ik heb al beter afgewerkte merken gezien dan Epi in die prijsklasse. Ik heb het er gewoon mee gehad
Rectumfrier: zeker dat er linkshandig een paar Vintages daar hangen? Testen is een probleem natuurlijk, maar no way dat ik ooit een gitaar koop zonder ze eerst te testen.
|
09/03/10 11:32
|
lespaul
|
Aha, ik hou wel van Wine Red met Gold Hardware.. Ik heb al een paar Epi Ultras zien hangen, en die zijn ook helemaal niet goed afgewerkt, maar Standards zijn toch wel goed.
Heb ook gezien dat er een winkel met niets dan lefties is hier in België (Lefty Guitars dacht ik?), maar je zou eens moeten zoeken, weet niet direct een URL/adres.
De prijs bij LH is natuurlijk altijd wel kut, en te weinig tweedehandse op de markt. 'k zou zeggen, zoek de tweedehandssites af tot je iets vindt, en zoek ondertussen verder. Uiteindelijk kan het zijn dat je iets moet bestellen, gewoon omdat de keuze in bespeelbare LP's gewoon te klein is. Musicstore of Thomann (niet zeker dewelke) heeft zo'n "niet tevreden, stuur 'm op onze kosten terug" garantie, dacht ik, maar zelf nog niet geprobeerd.
|
09/03/10 12:43
|
MenPreferBlondes
|
Aha, ik hou wel van Wine Red met Gold Hardware.. Ik heb al een paar Epi Ultras zien hangen, en die zijn ook helemaal niet goed afgewerkt, maar Standards zijn toch wel goed.
Heb ook gezien dat er een winkel met niets dan lefties is hier in België (Lefty Guitars dacht ik?), maar je zou eens moeten zoeken, weet niet direct een URL/adres.
De prijs bij LH is natuurlijk altijd wel kut, en te weinig tweedehandse op de markt. 'k zou zeggen, zoek de tweedehandssites af tot je iets vindt, en zoek ondertussen verder. Uiteindelijk kan het zijn dat je iets moet bestellen, gewoon omdat de keuze in bespeelbare LP's gewoon te klein is. Musicstore of Thomann (niet zeker dewelke) heeft zo'n "niet tevreden, stuur 'm op onze kosten terug" garantie, dacht ik, maar zelf nog niet geprobeerd.
welja das mijn vaste winkel weinigen weten daarvan en ik vind dat nog wel leuk hehe.
De prijs is net erg voordelig vind ik. Die Vintage kost er zelfs 30 euro minder dan bij bijvoorbeeld Musicstore. Mijn dot heb ik zelfs 140 euro (!) meer betaald bij Claes Genk. Had ik dat geweten..
Patrick is ook een toffe kerel, geeft veel uitleg en smijt er altijd wel een strap of gig bag bij. Enige nadeel is dat het wat ver is om elke week langs te gaan.
Die Icon V100 is zelfs totaal uitverkocht bij thomann. Wil toch wel wat zeggen denk ik.
|
09/03/10 13:14
|
strikefirstt
|
ja ga naar een winkel waar ze die hebben en test ze he.
is em goed koopt ge die, is hij slecht koopt ge ene andere.
|
09/03/10 14:50
|
MenPreferBlondes
|
het is natuurlijk rap gezegd tegen een linkshandige om te gaan testen of, indien het u dan niet aanstaat, een andere te kopen.
wetende dat in de meeste gitaarwinkels slechts 1 of 2 lefties hangen. en dan nog simpele tele's of andere.
|
09/03/10 14:54
|
lespaul
|
Waar is die winkel dan net? Zou ook wel 'ns durven binnenspringen eens mijn budget het nogmaals toelaat.
|
09/03/10 15:04
|
Truckster
|
Hier in geel in de vanderheyden hebben ze ne vintage les paul. Net binnengeweest, het was er ene à la black beauty.
|
09/03/10 18:34
|
Psychosocial
|
Volgens mij zuigen die echt stierekloten..
maar ik kan er natuurlijk ook compleet naast zitten.
|
09/03/10 20:01
|
MenPreferBlondes
|
Meh, niets dan lof in reviews, video's, etc. Dat ze minstens het dubbele waard zouden zijn..
Voor die prijs kunt ge krijgen wat ge verwacht naargelang de prijs, OF een gouden koopje doen.
Maar eerst eens testen en zelf ondervinden. Staat ze mij aan, meepakken.
|
09/03/10 20:11
|
Truckster
|
Meh, niets dan lof in reviews, video's, etc. Dat ze minstens het dubbele waard zouden zijn..
Voor die prijs kunt ge krijgen wat ge verwacht naargelang de prijs, OF een gouden koopje doen.
Maar eerst eens testen en zelf ondervinden. Staat ze mij aan, meepakken.
Het is mij opgevallen dat gij op alles dat met gitaren te maken heeft zegt dat ze die eerst moeten gaan testen. Het is wel waar en ge hebt groot gelijk, maar het valt mij op dat gij dat altijd zegt!
|
09/03/10 23:05
|
MenPreferBlondes
|
jamaar das toch waar!
ge koopt toch ook geen auto zonder er eerst mee te rijden. ofzo. that's just dumb. ge kunt u wel min of meer baseren op reviews en/of video's om een idee te krijgen, of een algemene indruk, maar ge moet ze nog altijd zelf eerst in uw pollen pakken en zien of ze u persoonlijk aanstaat.
Anyhow, ze is besteld en eens aangekomen mag ik ze eens vrijblijvend gaan testen. Staat ze mij echt niet aan test ik er wel anderen tot ik eentje vind. Die winkel dan buitenkomen met lege handen is..te kut Ma goed, die kerel zegt zelf dat alle Vintage's die hij al binnenhad kwalitatief erg goed ineenstaken.
We'll see.
|
10/03/10 08:07
|
RockDivision
|
koop een rechtshandige en draait die om
|
10/03/10 15:44
|
lespaul
|
Al 'ns geprobeerd, RockDivision?
|
10/03/10 16:02
|
RockDivision
|
nope ben rechtshandig en zoveel linkshandige gitaren vind je niet
|
10/03/10 18:09
|
MenPreferBlondes
|
nope ben rechtshandig en zoveel linkshandige gitaren vind je niet
erg veel niet nee. toch genoeg, mits beperkte kleurenkeuze en het feit dat veel winkels er gewoon geen hebben of bestellen.
een rechtshandige omdraaien is wel de oplossing ja, buiten het feit dat dat gatlelijk en niet gebruiksvriendelijk is.
|
10/03/10 18:34
|
lespaul
|
Om niet te zeggen dat je brug en kam moet omdraaien, je een double cut gitaar moet hebben, en veel geluk dat je je actie op een deftig peil kunt houden.
Tegenwoordig zijn de leftie Strats niet moeilijk te vinden... alleen iets duurder. Goeie LP's die geen 3000 euro kosten daarentegen...
|
10/03/10 19:23
|
RockDivision
|
maar je vind er mss wel leuke nieuwe dinge mee
|
10/03/10 21:11
|
| |
|