| |
|
| Aanpassing profielstats pagina |
Ypsilon
|
Klik voor demo
Wat is er anders en waarom :
- De kleuren zijn nu in de stijl van de site, ipv de stijl van je profiel. Bij sommige mensen was dat soms echt te onduidelijk vanwege een combinatie van kleuren, doorzichtigheid en skins ... ook al gaf dat op hun profiel wel een duidelijk effect. De opbouw van de statspagina is qua vakken nu eenmaal anders dan van het profiel zelf, dus zelf al doe je moeite om alles duidelijk te houden dan nog lukt dat niet altijd. Door het te veranderen naar de site-kleuren zou het nu voor iedereen altijd duidelijk moeten zijn.
- Het bovenste deel met de horizontale balkjes is uitgebreid naar een iets groter deel met verticale balken op een horizontale tijd-as. Waarom ? om zo statistieken van een langere periode duidelijk te kunnen weergeven (14 dagen ipv 7), en meer soorten statistieken te kunnen verwerken. Ook gaat het hier om aparte afbeeldingen waar alles beter uitgelijnd kan worden, in tegenstelling tot die oude balkjes die in sommige browsers nogal fout overkomen.
- Er worden 'records' bijgehouden, maw gewoon de dagen waarop je het meeste hits, gbposts of meeste bezoekers had. Sommige mensen houden zoiets toch sowieso wel ongeveer bij, dus het kan geen kwaad dat noxa daar een beetje mee helpt. De stats van vandaag zijn onderlijnd als ze daar in voorkomen. Het gaat hier wel enkel om records vanaf ongeveer 21/02/10, omdat die vanaf toen apart werden bijgehouden. Echt oude records werden nooit bijgehouden en komen hier dus niet in voor. Als je profiel nieuw is zullen daar sowieso de laatste 10 dagen altijd in voorkomen, en pas daarna zullen die met de minste cijfer er uit verdwijnen
- het vriendenlijst deel heeft nu de volle breedte, ook om wat beter leesbaar te zijn. En om te zorgen dat de 2 lijsten er onder op gelijke hoogte kunnen beginnen en dus een evenwichterige layout hebben
- 'Laatste bezoekers ' en 'Meeste bezoekers', hier zijn ook wat dingen uitgehaald (de balkjes) en beter geformuleerd en consequenter overgebracht voor de duidelijkheid.
- 'Afkomst bezoekers' toont enkel die delen met meer dan 0 , en is wat beter afgesteld . Als je die zou vergelijken met de huidige oude stats zul je daar misschien wat verschillen in zien, dat zijn vooral onregelmatigheden in het oude systeem die nu hopelijk zijn weggewerkt.
- 'Afkomst bezoekers buiten noxa ' : hier is niks aan veranderd
Een groot deel van de veranderingen zijn er ook omdat iedereen nu al die uitgebreide statistieken kan zien en ze ook voor alle profielen moeten worden bijgehouden, dus het was sowieso nodig om dat database gedeelte ervan eens te hernieuwen om te zorgen dat alles optimaal vlot blijft werken. Dus werd maar ineens heel die pagina aangepast om de andere kleine oude foutjes oko aan te pakken.
wanneer komt het er definitief op : binnen een week na deze post ongeveer. Dat rest nog genoeg tijd om de laatste foutjes en errors weg te werken. Dus als die statistieken toch nog onduidelijk overkomen of er staan foutmeldingen op die pagina, meldt het aub.
|
01/03/10 01:13
|
whynot2000
|
hmm, die grafieken hebben een raar kleurverloop (eerst licht dan donker, terug licht, terug donker), en een raar lettertype.
ook dacht ik dat het het plan was om uw server minder te gaan belasten. ma je gebruikt hier afbeeldingen door php gegenereerd. da's dan wel een rare keuze (als ik juist snap dat php allemaal serverside is.) zou het dan niet beter zijn om gewoon op dezelfde manier als vroeger die grafiekskes te tonen, gewoon in gegenereerde html?
rest van de aanpassingen zijn allemaal wel cool
vooral bij Laatste bezoekers
|
01/03/10 03:39
|
nimmegeers
|
Die belasting van de server bleek waarschijnlijk verwaarloosbaar te zijn.
En die verschillende kleuren in de grafiek was me ook al opgevallen.
De 2 donkere balkjes zijn het weekend denk ik en de andere de gewone weekdagen.
Hoeft voor mij niet echt apart zichtbaar te zijn, maar 't is misschien wel duidelijker.
|
01/03/10 07:05
|
Lauww
|
Die grafieken zijn lelijk
|
01/03/10 10:27
|
j0ren
|
ik vind het wel handig
|
01/03/10 11:04
|
Ypsilon
|
hmm, die grafieken hebben een raar kleurverloop (eerst licht dan donker, terug licht, terug donker), en een raar lettertype.
- kleurverloop : weekends en weekdagen ? omdat de dagnamen niet meer naast de data staan
- lettertype : is in theorie hetzelfde als in de gewone tekst, al is het zo dat het niet altijd overal echt hetzelfde overkomt. Maar hopelijk overal wel duidelijk en leesbaar genoeg
ook dacht ik dat het het plan was om uw server minder te gaan belasten. ma je gebruikt hier afbeeldingen door php gegenereerd. da's dan wel een rare keuze (als ik juist snap dat php allemaal serverside is.) zou het dan niet beter zijn om gewoon op dezelfde manier als vroeger die grafiekskes te tonen, gewoon in gegenereerde html?
Klopt, maar het is vooral de database server die vaak een knelpunt is, en die grafieken worden enkel door de webservers gegenereerd. De basis info komt van de database, maar alle nodige gegevens komen gewoon in de link naar die php grafiek. En aangezien ik ondertussen ook nog delen van de database verder heb aangepast in functie van de andere veranderingen, is er eigenlijk geen merkbare extra last op dat vlak. Dus php grafieken of html balkjes, het maakt niet uit. Php grafiekjes kan ik wel tot op de pixel uitlijnen, dus dat is wel een voordeel.
|
01/03/10 12:01
|
MilkandCookies
|
ziet er wel ok uit, vooral veel duidelijker
|
01/03/10 15:16
|
Warsteiner
|
Ik merk niks van die verandering, bij mij is alles nog zoals voorheen.
|
01/03/10 21:06
|
Danger
|
ge moet ook op de link klikken
ma kvind het oude beter,
witte achtergrond van men profiel is veel kleuriger..
|
01/03/10 21:09
|
SxBIS
|
I like it very much
|
01/03/10 21:20
|
PsychoButterfly
|
Zal wel weer een hele aanpassing zijn. Ben al jaren gewoon aan de oude manier.
|
01/03/10 22:00
|
Morthagg
|
Het is best lelijk, maar het is niet alsof iemand anders daarop moet zien bij mij, dus daar klaag ik niet over.
Wat ik dan weer wel een beetje vervelend vind is dat bij die "laatste bezoekers" het aantal hits niet meer tussen haakjes staat. Ik vind dat op een manier veel moeilijker om te lezen, al is dat misschien ook omdat er zo veel spatie tussen de hits en de bezoeker zelf staan, zodat het meer moeite kost om te zien welke hits bij wie horen.
Als dat een begrijpelijke uitleg is.
Ik vond het alleszins aangenamer en overzichtelijker wanneer die hits vlak op de namen volgden.
|
02/03/10 19:43
|
lean
|
Mijn stats in de demo komen ni overeen met mijn 'gewone' stats?
|
02/03/10 23:08
|
Morthagg
|
Euh.. zijn die nu doorgevoerd? Want die kloppen inderdaad niet met de hits die ik daarvoor had.
|
03/03/10 12:17
|
| |
|