Index   Profiel   Chat       Foto   Film   Post       Forum   Tag   Zever       Muziek   Agenda   Playlist
24/05/12 14:13
Online: 81
Naam : 
Paswoord : 
Email : 
Geboorte : 

Login : 
 Help

Welkom bezoeker

Wat is Noxa ?

Noxa is een alternatieve profielcommunity met duizenden jongeren uit je omgeving. Het is ideaal om nieuwe mensen te leren kennen, om je sociale contacten uit te breiden, om te discussieëren op een forum, om fotos te posten, om de eeuwige verveling tegen te gaan of om fuiven en optredens te vinden.

Als je je nu registreert via het formulier hierboven , dan kan je ook zelf je profiel beheren en deelnemen op het forum of de fotoalbums, of berichten posten bij anderen.

Aankondigingen «    ( 5 / 5 )    »
Aanpassing profielstats pagina

Morthagg

Quote door nimmegeers
De hits van niet-leden tellen ook mee.

Dat is het net. Dan zou ik meer hits moeten hebben bij mijn "hits per dag" dan ik bij mijn "laatste bezoekers" heb staan. Maar ik tel meer hits bij mijn "laatste bezoekers" afzonderlijk dan bij mijn "hits per dag". En dat slaat nergens op.
Als ik mijn laatste bezoekers van vandaag optel kom ik op 54, terwijl bij mijn hits per dag maar 37 staat.
08/03/10 14:11
Morthagg

Ja kijk, ik wil hier de zaag niet blijven uithangen, maar die profielstats kloppen niet.

1) 10/03 17:31 - 15x
2) 10/03 13:51 -
3) 10/03 13:17 - 3x
4) 10/03 13:13 - 5x
5) 10/03 13:13 -
6) 10/03 13:13 - 2x
7) 10/03 12:33 - 5x
8) 10/03 12:18 -
9) 10/03 11:40 -
10) 10/03 11:24 - 2x
11) 10/03 10:55 -
12) 10/03 10:12 - 2x
13) 10/03 02:36 - 8x
14) 10/03 01:48 -
15) 10/03 00:57 - 3x
16) 10/03 00:05 - 3x

Dat staat er bij mijn laatste bezoekers. Ik heb de namen weggelaten. Dat allemaal opgeteld kom ik aan 54.
Er staat 38 bij 'hits per dag', het bovenste balkje. Hoe kan dat nu mėnder zijn?
Bij 'laatste bezoekers' wordt dan ook nog eens enkel 1 hit per seconde gemeten terwijl de hits per dag ālle hits zouden moeten laten zien. Het slaat dus nergens op dat mijn 'hits per dag' minder vertoont.
Niet dat ik er zo veel om geef ofzo, maar dit lijkt me gewoon een fout.
Serieus, ben ik de enige die dat heeft?
10/03/10 18:19
Lauww

Quote door Morthagg

Dat staat er bij mijn laatste bezoekers. Ik heb de namen weggelaten. Dat allemaal opgeteld kom ik aan 54.
Er staat 38 bij 'hits per dag', het bovenste balkje. Hoe kan dat nu mėnder zijn?
Bij 'laatste bezoekers' wordt dan ook nog eens enkel 1 hit per seconde gemeten terwijl de hits per dag ālle hits zouden moeten laten zien. Het slaat dus nergens op dat mijn 'hits per dag' minder vertoont.
Niet dat ik er zo veel om geef ofzo, maar dit lijkt me gewoon een fout.

Is "hits per dag" niet een gemiddelde ofzo?
10/03/10 20:00
Lauww

Trouwens:

1) 10/03 15:23 2x
2) 10/03 14:57 3x

Dat is alles van vandaag en hits per dag = 54 ofzo :p
10/03/10 20:01
Ypsilon

hits/dag in menubalk is ongeveer een gemiddelde van de voorbije 7 dagen. En het kan dus best gebeuren dat je gemiddelde 54 is terwijl je vandaag nog maar 5 hits had. Waarschijnlijk had je in de dagen er voor juist wel veel hits
11/03/10 02:10
Ypsilon

Quote door Morthagg
Ja kijk, ik wil hier de zaag niet blijven uithangen, maar die profielstats kloppen niet.

...

ik zit ook al weken lang al die cijfers constant te vergelijken, en bij mij lijkt het juist wel altijd normaal

ik heb er nu alvast nog wat extra dingen ingestoken dat het gemakkelijker moet maken om eventuele fouten te vinden. De niet-ingelogde bezoekers worden nu ook apart bijgehouden (maar voorlopig niet zichtbaar op profielhits pagina) en alle soorten tabellen hebben ook aparte timestamp data waardoor ik binnen enkele dagen alles naast elkaar kan aflopen om te zien of de cijfers van de verschillende tabellen kloppen, en ik kan dat zelf ineens voor alle profielen of alle dagen doen om te zien of er ergens een patroon zit. Het zou kunnen dat hits op bepaalde momenten (einde of begin van de dag, of tijdens drukke database momenten) of bij bepaalde reeksen profielen fout worden geteld, en zo valt het misschien te ontdekken.

Maar het rare aan heel die zaak is dat in de code voor de profielen die database operaties voor "sla nieuwe bezoeker op profiel op" en "doe +1 voor stats van dat profiel op die dag" echt vlak onder elkaar staan. Dus in theorie kan het niet anders dat het ofwel alletwee tegelijk gebeurt of juist alletwee niet (vanwege bv een anti-refresh-flood mechanisme). Ik kan me in zo'n geval nauwelijks situaties voorstellen waarbij het ene wel zou opgeslagen worden en het andere niet. Het kan gerust dat er iets fout gaat ergens, maar dat zou normaal gezien moeten betekenen dat het fout gaat in beide delen tegelijk.
11/03/10 02:30
Danger

dus als er bij hits van vandaag 30 staan,
en ma 10 bij laatste bezoekers van vandaag

wil da dan zeggen da er 20x iemand die nie ingelogd is dan op die noxa kwam?
anders volg k nie..
11/03/10 09:17
nimmegeers

Jep.
11/03/10 09:27
Danger

ok, dan ist duidelijk ;)
11/03/10 09:29
Ypsilon

ok, ik heb nu ook echt duidelijk 'rare dingen' gezien in de logs van al die hits/bezoekers, sommige bezoeken werden inderdaad niet op de juiste dag meegeteld. En het gaat dan waarschijnlijk vooral om alles wat op de profielfoto pagina gebeurt, als mensen daar rondklikken dan komt het wel in de lijst met bezoekers, maar geeft het niet altijd correct een +1 bij de dag hits.
11/03/10 14:04
Ypsilon

voor zover ik kan zien zou het nu gefixt moeten zijn, en zou vanaf nu alles qua hits/bezoekers terug gelijk moeten lopen. Al kan het enkele dagen duren eer je dat verschil ziet.
11/03/10 14:34
Morthagg

Ah.. dus 'hits per dag' is een gemiddelde? Ik vind dat eigenlijk niet zo logisch.
Maar goed, dan was er inderdaad iets niet helemaal snor. We zien nog wel hoe dat uitdraait dan.
11/03/10 14:50
Ypsilon

wacht, ik dacht dat lauw bezig was over die 'stats : xx/dag' in de menu balk, dat is een gemiddelde. Als het ging over die bovenste grafiek, dat is uiteraard geen gemiddelde, daar staan de cijfers per dag afgebeeld. Want het zijn hits per dag. Als het over onregelmatigheden in hits per dag en de bezoekerslijsten ging, dan gaat het misschien ook over datgene dat nu hopelijk al opgelost is. Maar ik snapte niet echt waarover ze bezig was met die post, ik dacht dat ze het raar vond dat haar gemiddelde zo hoog leek terwijl ze die dag nog niet veel hits heeft gehad.
11/03/10 15:14
Lauww

Quote door Ypsilon
wacht, ik dacht dat lauw bezig was over die 'stats : xx/dag' in de menu balk, dat is een gemiddelde. Als het ging over die bovenste grafiek, dat is uiteraard geen gemiddelde, daar staan de cijfers per dag afgebeeld. Want het zijn hits per dag. Als het over onregelmatigheden in hits per dag en de bezoekerslijsten ging, dan gaat het misschien ook over datgene dat nu hopelijk al opgelost is. Maar ik snapte niet echt waarover ze bezig was met die post, ik dacht dat ze het raar vond dat haar gemiddelde zo hoog leek terwijl ze die dag nog niet veel hits heeft gehad.

Ik had het inderdaad over dat ding in de menubalk, om aan te tonen dat dat een gemiddelde was. :p
Dus ik snapte het volledig! :p
11/03/10 16:33
Morthagg

Quote door Ypsilon

Ah, oké oké. In mijn geval ging het dus over de bovenste grafiek die te weinig bezoekers weergaf tegenover wat ik zag in mijn laatste bezoekers.
Ik dacht al. Lauww had het dus niet over hetgeen waar ik het over had.
11/03/10 17:08
Ypsilon

deze topic maar eens afsluiten, want anders zien veel mensen die vorige niet ivm de reclame dingen en al.
16/03/10 00:42
«    ( 5 / 5 )    »

Reageer

Om in dit forum te reageren moet je wel lid zijn en je moet ingelogd zijn, je kan je hier registreren en dan heb je ook ineens een eigen profiel. Indien je al lid bent kan je jezelf rechts bovenaan inloggen

2
© 2001-2012 Noxa      emailadres       Privacy verklaring
Geladen in 0.102844 seconden.