| |
|
Hanimal
|
hey,
mss hebbe nog mense het ontdekt 'het hangt in de lucht' zoals wij het noeme buikgriep.
ik neem mijn pil rond +- 23.00 uur. nu ik was gistere, en nu nog ziek. overgeven, diarree (sorry voor de details)
dus heb ze na datk eerste keer had overgegeven (in de hoop het over was) ze genomen, rond uur of 1. ni dus, niet veel later weer van da.
dus ik dacht ok ik pak ze morgevroeg wel, zolang da binne de 12 uur is neem ik gwn pil uit reservestrip. zo dus ik een genome om 5 uur 's nachts (kon toch ni slape) maar om 7 uur alles er weer uit.
is het nu verstandig om nog 1 te neme en hope dat deze langer als 4 uur binneblijft? of doe ik een week voorzichtig aan en neem ik gwn strip uit
(was voorlaatste pil trouwens)
|
23/02/10 07:07
|
Melissameisje
|
Nee, dan zoude normaal de morning after pil moeten nemen.
|
23/02/10 07:58
|
Matva
|
Nee, dan zoude normaal de morning after pil moeten nemen.
Een week geen seks lijkt me stiekem beter voor uw lichaam dan...
|
23/02/10 08:12
|
FlyingMonkeyMaster
|
Als je echt zo frequent moet overgeven zou ik gewoon die strip uitnemen en het heel voorzichtig doen. Maar ja, als je zo ziek bent zal er ook wel niet veel seks aan te pas komen.
Maar aan de andere kant bestaat wel het gevaar dat uw lichaam HELEMAAL niet 'doorheeft' da ge toch uw pil aan het pakken zijt (omdat ze niet voldoende tijd heeft om te werken, de pil dan) en dat daardoor heel uw geregelde cyclus naar de boem gaat.
Mss toch eens naar dokter bellen en vragen wat je het beste kan doen? Maar ik denk dat het heel hard af gaat hangen van hoeveel tijd er zit tussen het innemen en het overgeven. Uw pil heeft natuurlijk meer tijd om in te werken als hij 2 uur blijft zitten dan wanneer die een half uur blijft zitten.
Ik zou bellen.
|
23/02/10 08:18
|
Artamesia
|
Hiervoor zou ik toch ook even naar de dokter bellen.
Als je nu een keer moet overgeven vlak nadat je de pil hebt gepakt is het voldoende dat je een andere inneemt, maar aangezien het bij jou al een paar keer op een nacht is gebeurd zou ik toch maar eens bellen naar je dokter
|
23/02/10 08:36
|
Hanimal
|
nee mja das zo'n 24 uur ding. dus tege vanavond zen ek beter ma dan hebk nog altijd een gemiste pil
awel twas wa vroeg voor de dokter wakker te belle
ma zal wel es belle dan
|
23/02/10 09:03
|
vloppi
|
als da uw voorlaatste pil was maakt da toch totaal ni uit?
Als ik eens moet overgeven of ziek ben tijdens mijn strip neem ik gewoon de pil van een andere dag. Kom ik er op het einde 2 tekort dan is dat zo en dan stop ik gewoon 2 dagen vroeger met mijn pil. De gynaecoloog heeft gezegd dat da totaal geen probleem is, uw eerste week is het belangrijkste qua stiptheid en inname.
|
23/02/10 09:17
|
vloppi
|
Als ik eens moet overgeven of ziek ben tijdens mijn strip neem ik gewoon de pil van een andere dag. Kom ik er op het einde 2 tekort dan is dat zo en dan stop ik gewoon 2 dagen vroeger met mijn pil. De gynaecoloog heeft gezegd dat da totaal geen probleem is, uw eerste week is het belangrijkste qua stiptheid en inname.
|
|
vloppi
|
|
|
vloppi
|
ok de pc op school flipte hier blijkbaar excuses
|
|
Hanimal
|
tis nix
heb het aan apotheker gevraagd en die zei da idd de eerste week belangrijkste is en omda ik al 5 jaar zeer acuraat mn pil neem ik me geen zorge hoef te make
|
23/02/10 09:54
|
Korsakov
|
In uw geval zou ik het zekere voor het onzekere nemen en de nodige voorzorgsmaatregelen nemen als ge de komende week seks ebt.
Nuja, uwe dokter zal da 't best weten
|
23/02/10 10:32
|
spacerfrau
|
Met zo'n vraag bel ik ook altijd naar de apotheek, want de werking van de pil is mij soms toch ook nog niet volledig duidelijk . Maar ik denk ook dat, aangezien het uw voorlaatste pil is, dat het niet zo'n probleem moet zijn.
|
23/02/10 11:50
|
MetalGirl
|
als uw ziekte na 24u over is en ge dus in theorie maar 1 pil gemist hebt en dat is in de laatste week kan het geen kwaad (volgens mijn bijsluiter)
maar als ge zo echt ziek blijft zou ik toch gewoon condooms gebruiken of geen seks hebben
|
23/02/10 11:55
|
Hanimal
|
volgens mn boekje van mn pil alsk 1 pil heb gemist en kan ze binne 12 uur trg pakke geen probleem. is dus ni gelukt.
alst meer is gwn same neme me volgende pil en week voorzichtig zijn
|
23/02/10 12:26
|
catonthewall
|
Voorzichtig zijn kan sowieso geen kwaad he
|
23/02/10 13:12
|
BeautifulLies
|
Als je in de laatste week van je strip een pil vergeten bent kun je 2 dingen doen
ofwel onmiddellijk uw stopweek inlassen (wat mij bij u aangeraden lijkt) of strip doornemen en onmiddellijk een nieuwe beginnen (maar aangezien je moet overgeven denk ik dat dat niet zo een goed idee is)
Alé zo heeft mijn dokter mij dat toch gezegd
|
23/02/10 13:14
|
paljaske
|
eikes wat nen turn off. een vrouw met diarree!
swat, ff genne seks maw. trouwens seks hebben als er 1 van beide zit te spouwen is nooit een goed plan!
|
23/02/10 17:08
|
lolwtfhacked
|
bel uw dokter, die kan u het beste antwoord geven me dunkt
|
23/02/10 17:21
|
Gr0tesque
|
Schakel over op de nuvaring, veeeeel beter.
|
23/02/10 17:31
|
| |
|