| |
|
vloppi
|
Saar is binnenkort arts, als zij het zegt zal het zo zijn, dus waarom zo blijven voortdiscussieren.
|
24/02/10 20:11
|
Aspen
|
Waar is den goeie ouwe tijd waar men gewoon zijn/haar verstand gebruikte en onder "veilig vrijen" pil én condoom verstond...
|
24/02/10 21:18
|
Justpurrrfect
|
Veilig vrijen is pil. Condooms zijn stom.
Het enige dat ik hier stom vind is dat ze meerdere pillen op 1 dag slikt terwijl ze doodziek is. Ge moogt daar maximum 12 uur mee wachten, wacht er dan voor de zekerheid 10 à 11. Maar toch niet een half uur nadat ge de hele wereld hebt ondergekotst.
|
24/02/10 21:47
|
Aspen
|
@FMM: Dat meerdere reacties hier gaan over de morning-after-pil als dé oplossing, enz.
Tuurlijk, zelfs mét pil én condoom bestaat er nog iets v een 3% kans (op 100) of zoiets dat er een ongelukske kan gebeuren, etc.
Maar t is ondertussen al decennia lang geweten dat alléén de pil (of alleen condoom) geen garantie bied tot beveiliging tegen zwangerschap.
Je kan nooit zeker genoeg zijn, en ik waardeer wél t feit dat topic-starter hier toch wel bij stilstaat& vragen rond stelt,
mr wie vandaag de dag nog niet weet dat met slechts 1 voorbehoedsmiddel te gebruiken en DAN nog ziekte of drank of andere medicatie erbij gecombineerd een risico is,
sorry mr daar heb ik dan serieus mijn bedenkingen bij of die wel aan vrijen moet beginnen..
|
24/02/10 21:51
|
FlyingMonkeyMaster
|
Volgens mij kloppen uw percentages totaal niet hoor. Met alleen de pil had je denk ik minder dan 1% kans om zwanger te worden. Met pil en condoom is die kans echt zo goed als onbestaand, of god moet echt een pesthekel aan u hebben.
Zo herinner ik het me toch van school en uit topics (met bronnen) uit het verleden hier.
Dus volgens mij is de pil alleen echt wel een goede beveiliging om niet zwanger te raken (natuurlijk rekening houdend met zaken zoals braken etc).
Volgens mij zijn er echt veel meisjes die enkel de pil nemen als anticonceptie en niet eindigen met pakjes in hun baarmoeder. Ik zou ze de kost niet willen geven hoor. Ikzelf ben ook zo een persoon.
En anders heb ik al bijna 3 jaar pure chance. Maar dat lijkt me toch sterk.
|
24/02/10 21:58
|
FlyingMonkeyMaster
|
Ah, hier, (je kan je mss vragen stellen bij de betrouwbaarheid van de site, maar in school hebben we exact dezelfde tabel gezien en die was echt wel wetenschappelijk betrouwbaar. Die site zal dus die tabel van de oorspronkelijk bron hebben gehaald). De pil is onder de 1% (zelfs onder de 0,1%!) in theorie. Met die "in theorie" willen ze zeggen "als je de pil neemt zoals het zou moeten", dus rekening houden met dat braken, stipt zijn, niet vergeten etc... Die 3% die bij de pil staat "in praktijk" zijn dus die mensen die af en toe eens hun pil vergeten of niet uitkijken als ze braken etc...
Als je weet dat je bij degelijk gebruik van de pil onder de 0,1% zit, dan is dat in combinatie met condoom echt wel enorm veilig (staat ook onder de tabel).
|
24/02/10 22:11
|
Morthagg
|
Waar is den goeie ouwe tijd waar men gewoon zijn/haar verstand gebruikte en onder "veilig vrijen" pil én condoom verstond...
Waar is den goeie ouwe tijd waarin men gewoon condooms maakte uit schapendarmen.
|
24/02/10 23:37
|
MetalGirl
|
hmm en in de libelle die ik gisteren bij mijn mama lag stond dan net weer dat het in de eerste en laatste week het meest fout kan gaan als je een vergeet....
en al diegene die zeggen dat ge geen seks moet hebben als ge ziek zijt, dat is zever he.
ok als ge u niet goe genoeg voelt moet ge dat niet doen.
maar als ge zin hebt waarom niet? seks is gezond hoor. en als ge het dan goe hevig doet zweet ge nog wat uit
|
25/02/10 10:18
|
FlyingMonkeyMaster
|
hmm en in de libelle die ik gisteren bij mijn mama lag stond dan net weer dat het in de eerste en laatste week het meest fout kan gaan als je een vergeet....
Ik dacht dat in mijn bijsluiter hetzelfde staat.
Seks laat mij vergeten dat ik mij niet goed voel. Als ik bv hoofdpijn heb, is seks echt het beste wat ik kan doen. Zolang ik bezig ben, ben ik niet bezig met die hoofdpijn en voel ik die ook niet.
Fuck de "nu niet schat, ik heb hoofdpijn"-smoes. Seks is op dat moment echt het beste wa ge kunt doen.
Als ge stopt komt de hoofdpijn wel terug
Alles onder kotsen en kakken is mss wat moeilijker te negeren met seks.
|
25/02/10 21:11
|
Justpurrrfect
|
Ja, een hoofpijn is wel een ietsiepietsie minder vervelend dan braakneigingen :'' )
|
25/02/10 21:22
|
MetalGirl
|
seks is inderdaad goed tegen hoofdpijn. omdat hoofdpijn vaak komt door stress
en van seks ontspan je, zeker als je een orgasme krijgt is dat goed.
en als uw kop vol snot zit komt dat ook los
maar goe als ik echt mega migraine heb, heb ik ook geen zin in seks.
de kunst is om dat voor te zijn en dan seks te hebben als het aan het opkomen is.
en inderdaad als ge misselijk zijt en aan het kosten en u slap voelt is dat misschien niet ideaal
|
25/02/10 22:23
|
Morthagg
|
Ja, een hoofpijn is wel een ietsiepietsie minder vervelend dan braakneigingen :'' )
Hahaha
"Ohh schat-GARBLARGHBLAHBLLRRGHHH"
|
26/02/10 02:31
|
Justpurrrfect
|
...en God creeërde de kotsseks en hij zag dat het goed was.
|
27/02/10 12:49
|
FlyingMonkeyMaster
|
Conclusie: God moet wel blind zijn.
En geen reukorgaan hebben.
|
28/02/10 12:35
|
L0T
|
vraag zoiets toch gewoon aan uw mama of papa? of dokter?
|
07/03/10 03:03
|
clienx
|
bel u dokter!
|
09/03/10 15:01
|
CARDIAC
|
diarree (sorry voor de details)
verdorie mensen! late we nu toch is volwassen over onze plate kak praten!
|
17/03/10 20:07
|
Reageer
Om in dit forum te reageren moet je wel lid zijn en je moet ingelogd zijn, je kan je hier registreren en dan heb je ook ineens een eigen profiel. Indien je al lid bent kan je jezelf rechts bovenaan inloggen
| |
|