Index   Profiel   Chat       Foto   Film   Post       Forum   Tag   Zever       Muziek   Agenda   Playlist
24/05/12 09:37
Online: 61
Naam : 
Paswoord : 
Email : 
Geboorte : 

Login : 
 Help

Welkom bezoeker

Wat is Noxa ?

Noxa is een alternatieve profielcommunity met duizenden jongeren uit je omgeving. Het is ideaal om nieuwe mensen te leren kennen, om je sociale contacten uit te breiden, om te discussieëren op een forum, om fotos te posten, om de eeuwige verveling tegen te gaan of om fuiven en optredens te vinden.

Als je je nu registreert via het formulier hierboven , dan kan je ook zelf je profiel beheren en deelnemen op het forum of de fotoalbums, of berichten posten bij anderen.

Ernst «    ( 1 / 24 )    »
Doodstraf terug invoeren of niet ?

1) Ja  81 stemmen
 20.9%
2) Nee  296 stemmen
 76.5%
3) Geen mening  10 stemmen
 2.6%
Totaal : 387 stemmen

SillyDreamer

Hey,
naar aanleiding van de vele gebeurtenissen als de moord op shana & kevin, annick , de zaak dutroux , 'iceman' in amerika, vraag ik me hoelanger hoe meer af of we voor die momenteel nog vrij uitzonderlijke gevallen de doodstraf niet moeten laten invoeren.
Want geef toe levenslang geven of jaren in de gevangenis zitten wat hebben we/zij daaraan ?
Komen ze nog vrij dat doen ze het weer , komen ze niet meer vrij dan sterven ze daar of anders vluchten ze gewoon. De 2de optie is ook de dood maar pas na zoveel jaren..
De gevangenissen zitten overvol als de doostraf wordt heringevoerd voor dergelijke gevallen verminderen de bezette plaatsen in de gevangenis toch ook ?
Zo'n zware gevallen zouden moeten bestraft worden op de manier hoe zij met de medemens omgingen , mishandelen en doden , ik weet het dat klinkt hard maar toch.

wat vinden de noxanen er van ?
shoot!
16/01/10 16:04
agarwaen

Neen, dat is immoreel.

edit: het is niet omdat een hele bende idioten op facebook lid worden van een groep die schreeuwt om de doodstraf, dat het daarom een te verkiezen optie is.
16/01/10 16:08
Panicinmypants

tegen , je doet dan juist het zelfde als die man heeft gedaan iemand doden dat kan je toch niet aanmoedigen ?
16/01/10 16:08
stoffelmans

Dus jij bent terug voor de doodstraf?

Oh boy, hier gaan we weer...

Welkom in de 21ste eeuw. waar men nog altijd dezelfde primitieve straffen uit gaan voeren van de middeleeuwen...
Ik denk dat ik mijn standpunt niet duidelijker moet verkondigen..
16/01/10 16:09
Rohe

Want geef toe levenslang geven of jaren in de gevangenis zitten wat hebben we/zij daaraan ?
Wat hebt ge aan de doodstraf?
Voldoening?
16/01/10 16:09
MissTeeQ

Ik ben ook tegen.
Moord is een misdaad voor iedereen, dus waarom zou het ook geen misdaad zijn als het werd gedaan "om de doodstraf uit te voeren"?
En geloof me, het is echt niet plezierig om de rest van je leven in 't gevang te zitten, hoor.
16/01/10 16:10
Vluchtig

Ik ben voor de doodstraf voor die enkele uitzonderlijke gevallen waar helemaal niets meer mee aan te vangen valt, hoeveel psychologen en medicatie je ook ter beschikking zou hebben. Zeg maar genre Dutroux. Het is geen oplossing voor de overbevolking (het zou maar over maximaal een tiental mensen in België kunnen gaan waarschijnlijk). Het is niet gemakkelijk om te bepalen vanaf wanneer er compleet niets meer met u aan te vangen valt. Het is geen oplossing. Het ontneemt het element "straf" een beetje want dood hebben ze (zelf) nergens nog last van (ik vermoed dat ze aan hun leven in de gevangenis niet al te veel hebben). Het is alleen een last minder voor de gevangenisbewakers en het bespaart wat kosten aan de overheid.
Dit ter nuancering van uw aangehaalde standpunten.
16/01/10 16:12
KAAMEEHAAAMEEEHAAAAA

Neuk de doodstraf, als ze terug vrijkomen zijn ze al pwned genoeg, daar hun gezichten overal bekend zijn en de massa zich er wel zal opwerpen.
16/01/10 16:12
manontjeh

Of om het met een andere facebookgroep (ha ha) te zeggen:
"Why do we kill people who kill people to show killing people is wrong?"

Uiteraard tegen dus. We leven niet in de Middeleeuwen en ook niet in Amerika.
16/01/10 16:13
eenboswandelingetje

Ik ben eerder voor. (edit: en dan ook enkel bij de échte gevallen - iets wat inderdaad zeer moeilijk te begrenzen valt)

Agarwaen zegt dat het immoreel is,
wel, ik vind dat wat de moordenaar gedaan heeft ook immoreel is.

Stoffelmans zegt dat het primitief is,
maar ik ben er zeker van dat de wereld nog lang niet verlost is van primitiviteit.
Ook niet in het 'beschaafde' westen.

"En wat hebt ge aan de doodstraf?"
De topicstarter heeft ergens wel gelijk:
de gevangenissen zitten al overvol.
16/01/10 16:13
SillyDreamer

Quote door MissTeeQ
Ik ben ook tegen.
Moord is een misdaad voor iedereen, dus waarom zou het ook geen misdaad zijn als het werd gedaan "om de doodstraf uit te voeren"?
En geloof me, het is echt niet plezierig om de rest van je leven in 't gevang te zitten, hoor.

bwa het kan altijd leuker maar het kan ook veel slechter hoor !
ik ben niet voor doodstraf bij alles he enkel
bij die kleine hoeveelheid klootzakken die dat doen want met hun kunnen we in & buiten de gevangenis niets aanvangen , er zit toch geen rede meer in en geen deftig woord.

primitief zou ik het niet noemen.
het is gewoon het feit dat we met die mensen echt niets zijn buiten het feit dat we er van kunnen leren niet om hetzelfde te doen nadien maar integendeel.

btw van die facebook groep heb ik nog nooit gehoord.

idd de doostraf met foltering nog primitiever maar wel zeer gepast voor zo'n mens als je het al een deftig mens kunt noemen. idd echt in zeer uitzonderlijke gevallen.
16/01/10 16:14
whynot2000

Quote door stoffelmans

Welkom in de 21ste eeuw. waar men nog altijd dezelfde primitieve straffen uit gaan voeren van de middeleeuwen...

de doodstraf nu zou dan wel met een dodelijke injectie na volledige verdoving zijn uiteraard. en niet doormidden gezagen worden met een plank.

overigens, als je de reacties in facebookgroepen anti-ronald ziet (gem 15 000 leden), denk ik wel dat de gemiddelde burger terug de doodstraf in wilt voeren.
"ik ben tegen de doodstraf, maar voor hem wil ik wel een uitzondering maken." stond er letterlijk in. denkt die dan dat er voor minder de doodstraf wordt uitgedeeld?

mijn standpunt: neen. maar we leven in een democratie, dus ja.

EsseQuamVideri

VOOR!

Doodstraf zou tenminste effectiever zijn dan 15 jaar celstraf te krijgen en er maar 2 jaar zitten..
Waarvan de meesten niet eens iets uit leren..
Plus overvolle gevangenissen, probleem lost zichzelf op ;)

@ stoffelmans: 21ste eeuw of niet.. Moord was er ook al in de middeleeuwen, dus primitieve daden gelijkstellen aan primitieve gevolgen.. Klinkt voor mij niet raar..
imo worden die personen te goed behandeld..
Morthagg

De doodstraf vind ik simpelweg niet thuishoren in deze samenleving. Niet alleen vind ik het immoreel om te beslissen wanneer iemand zijn leven te beëindigen, het is ook nog eens ongelooflijk dubbelzinnig: jij mag iemand niet dood doen, maar wij wel want jij doet het ook. De doodstraf is in 99% van de gevallen niet meer dan een wraakreactie, en dat vind ik ongehoord. Gevangenschap geeft een tweede kans.
Bovendien blijkt executeren duurder dan iemand levenslang in de gevangenis houden, in tegenstelling tot wat veel pro-doodstraffers beweren.

En damn, dit wordt weer een flamewarstopic, he.

en @eenboswandelingetje

Jouw argumenten zijn kortweg: Jij doet dat dus ik mag dat ook. Wtf. Het is nog steeds de bedoeling naar het rechtvaardige te streven en je niet te verschuilen achter het onrecht van de rest. Wat is dat nu.
16/01/10 16:15
EsseQuamVideri

Quote door Morthagg
De doodstraf vind ik simpelweg niet thuishoren in deze samenleving.

Een moordenaar ook niet..
16/01/10 16:16
martus

Eumm...... nee!

Laat die mensen maar afzien in de gevangenis! Dan kunnen ze eens goed nadenken over wat ze gedaan hebben. En de die die meisjes misbruikt hebben die mogen dan eens goed in hun kakker gepakt worden in de douche !
16/01/10 16:17
Panicinmypants

Quote door EsseQuamVideri

je dood zelf als je de doodstraf gaat invoeren ..
agarwaen

Ik ben eerder voor.

Agarwaen zegt dat het immoreel is,
wel, ik vind dat wat de moordenaar gedaan heeft ook immoreel is.

Stoffelmans zegt dat het primitief is,
maar ik ben er zeker van dat de wereld nog lang niet verlost is van primitiviteit.
Ook niet in het 'beschaafde' westen.

"En wat hebt ge aan de doodstraf?"
De topicstarter heeft ergens wel gelijk:
de gevangenissen zitten al overvol.

Wat een non-argumenten.
Oog om oog, tand om tand. Wauw. Dat is kinderlijk gedrag hé. Het is niet omdat iemand anders immoreel gedrag vertoont dat je het recht krijgt om ook immorele daden te stellen?

Idem voor het tweede

En het derde argumenten is iets dat op te lossen valt zonder daarvoor mensen van hun leven te moeten beroven.
martus

Quote door EsseQuamVideri

Het ene kwaad rechtvaardigt het andere nog niet e
MissTessa

De doodstraf terug invoeren gaat de problemen hier echt niet oplossen
Ik vind ook niet dat wij het recht hebben iemands leven af te nemen, dan doe je net hetzelfde als die moordenaar
16/01/10 16:18
«    ( 1 / 24 )    »

2
© 2001-2012 Noxa      emailadres       Privacy verklaring
Geladen in 0.058506 seconden.