Noxa is een alternatieve profielcommunity met duizenden jongeren uit je omgeving. Het is ideaal om nieuwe mensen te
leren kennen, om je sociale contacten uit te breiden, om te discussieëren op een forum, om fotos te posten, om de eeuwige verveling tegen te gaan of om fuiven en optredens te vinden.
Als je je nu registreert via het formulier hierboven , dan kan je ook zelf je profiel beheren en deelnemen op het forum of de fotoalbums, of berichten posten bij anderen.
paljaske, dat helpt niet hé. De bedoeling van penitentiaire instellingen is niet om gevangenen te straffen, want dat brengt geen zoden aan de dijk. Doodstraf is zelfs nog slechter. Geen enkel positief effect, het is zelfs duurder voor de staat dan levenslange opsluiting.
Veroordeelden moeten op een deskundige manier geherintegreerd worden in de samenleving. Voor sommigen wordt dat uitermate moeilijk geacht, mensen die niet kunnen aarden in de samenleving en voor wie het risico veel te groot zijn moeten lang vastgehouden worden.
Het probleem met de gevangenen is het grote aantal misdadigers die niet Belgisch is. Mensen die hier iets uitsteken, en hier opgepakt worden, maar die niet de Belgische nationaliteit bezitten, zouden terug moeten gescheept worden naar hun eigen land, en daar hun straf uitzitten. Niet evident natuurlijk, zeker niet als het andere EU-burgers zijn, maar dat is een job voor de diplomatie. Dat zou het penitentiair systeem in ons land evenwel danig verlichten, zodat van een consequente strafmaat degelijk werk gemaakt kan worden, en later eventueel bijkomende fondsen vrijgemaakt kunnen worden voor een meer deskundige benadering van de heroriëntatie van de gedetineerde in de samenleving.
Dat de universiteiten daar maar wat verder onderzoek naar verrichten.
paljaske, dat helpt niet hé. De bedoeling van penitentiaire instellingen is niet om gevangenen te straffen, want dat brengt geen zoden aan de dijk. Doodstraf is zelfs nog slechter. Geen enkel positief effect, het is zelfs duurder voor de staat dan levenslange opsluiting.
Veroordeelden moeten op een deskundige manier geherintegreerd worden in de samenleving. Voor sommigen wordt dat uitermate moeilijk geacht, mensen die niet kunnen aarden in de samenleving en voor wie het risico veel te groot zijn moeten lang vastgehouden worden.
Het probleem met de gevangenen is het grote aantal misdadigers die niet Belgisch is. Mensen die hier iets uitsteken, en hier opgepakt worden, maar die niet de Belgische nationaliteit bezitten, zouden terug moeten gescheept worden naar hun eigen land, en daar hun straf uitzitten. Niet evident natuurlijk, zeker niet als het andere EU-burgers zijn, maar dat is een job voor de diplomatie. Dat zou het penitentiair systeem in ons land evenwel danig verlichten, zodat van een consequente strafmaat degelijk werk gemaakt kan worden, en later eventueel bijkomende fondsen vrijgemaakt kunnen worden voor een meer deskundige benadering van de heroriëntatie van de gedetineerde in de samenleving.
Dat de universiteiten daar maar wat verder onderzoek naar verrichten.
al kost ne kogel niet zoveel als de gevangenis. ik ben ook nog steeds tegen de doodstraf.
ik wil u wel is als vader/moeder zien zitten tegenover ne kerel die 10 jonge minderjarige mensen heeft verkracht/vermoord. zou jij zo'n mensen terug in de samenleving willen? wetende dat 80% van de gevallen residivisten zijn?!
Paljaske, het is in de VS al bewezen dat een doodstraf meer kost dan een levenslange gevangenisstraf. Het is niet zo simpel als tegen een muurke zetten en doodschieten hé.
En ja, als mijn zoon/dochter werd verkracht/vermoord, zou ik waarschijnlijk ook wraak willen nemen, dat is een normale menselijke reactie denk ik.
Wil dat ook zeggen dat dat de benadering van de staat moet zijn? Objectiviteit mag in rechtspraak wel verwacht worden, denk je niet?
En recidivisten, tja, dat is volgens mij het bewijs dat de herintegratie nog niet goed genoeg verloopt, en zoals ik als zei, is een belangrijke oorzaak van dat stroeflopen het gebrek aan middelen bestemd voor dat doel omdat de gevangenissen nu eenmaal overvol zitten. Dat is het oorzakelijk probleem dat eerst moet aangekaart worden. Als dat opgelost is, dan kunnen we beginnen kijken wat we beter moeten doen in de benadering van gedetineerden.
En door ze te doden straf je ze? Ik vind dit helemaal geen straf. Laten lijden in een donkere kelder, heel hun leven lang, zonder daglicht en met enkel water en brood. Dàt is een straf. Op die moment denkt die persoon, ik had beter nooit gedaan wat ik heb gedaan. (Daar ga ik van uit), deze gaat nadenken over wat hij deed (in het beste geval), deze lijdt, en dat is wat deze persoon verdient. Door te doden maak je het voor die persoon gewoon gemakkelijk(er). Dus neen, niet voor. Langs de andere kant ook wat situatie/individu-afhankelijk.
VOOR - maar alleen de hulpeloze gevallen die geestelijk niet in orde zijn. De gevallen die niet meer te redden zijn en levenslang moeten zitten voor hun daden. Die kosten ons alleen maar bakken vol geld en ruimte.
TEGEN- geen doodstraf voor de man die zijn vrouw betrapt met een andere man in bed en eenmalig zijn woede niet kon beheersen.
VOOR - maar alleen de hulpeloze gevallen die geestelijk niet in orde zijn. De gevallen die niet meer te redden zijn en levenslang moeten zitten voor hun daden. Die kosten ons alleen maar bakken vol geld en ruimte.
TEGEN- geen doodstraf voor de man die zijn vrouw betrapt met een andere man in bed en eenmalig zijn woede niet kon beheersen.
Gaat gij beslissen wie te redden is en wie niet?
Betreffende uw voorbeeld van de man die zijn woede niet kan beheersen. Er zijn dagelijkse miljoenen mensen die hun partner in bed betrappen met een ander. Zij hebben wel genoeg zelfbeheersing om niemand te vermoorden. Waarom zouden die paar die dat niet hebben, moeten gespaard worden?
Omdat het eenmalig was en de man niet geestelijk geschift is. Wellicht woede terapieeen (jawel ze werken) en een tijdje in de bajes maar beslist geen doodstraf.
Zoals ik zei moeten psygopaten alleen de doodstraf verdienen. Ze moeten het echt verdiend hebben.
Omdat het eenmalig was en de man niet geestelijk geschift is. Wellicht woede terapieeen (jawel ze werken) en een tijdje in de bajes maar beslist geen doodstraf.
Zoals ik zei moeten psygopaten alleen de doodstraf verdienen. Ze moeten het echt verdiend hebben.
Er is al heel wat gedoe geweest rond de doodstraf en zoals ik hier al las ... we zitten in de 21ste eeuw he !
Ik bedoel maar dat tegenwoordig goede straffen worden vrijgegeven en dat de doodstraf daar geen van zou moeten worden.
De doodstraf is met reden afgeschaft in het verleden. En zoals hier al veel vermeld doe je met de dader net hetzelfde als met het slachtoffer.. dat maakt dan zo'n som
Beschuldigde/ schuldig verklaarde word slachtoffer
&
Jury/rechter/ beslissende word de dader van een nieuwe zaak
Wat zou jij van deugd moeten hebben aan de doodstraf ? Volgens mij zou je je schuldig moeten voelen als je iemand zijn leven ontneemt omdat diegene een fout heeft gemaakt . En wat heeft de dader aan een doodstraf ?? Dit maakt hem/haar niet beter hoor en vooral niet mensvriendelijker..
Let wel , dat ik de daden die hij/zij pleegt NIET goedkeur en dan ik wel vind dat die moeten bestraft worden.
Je hebt natuurlijk wel zeer emotionele en zware feiten aangehaald met de zeer triestige gebeurtenissen van nog niet lang geleden..
Ik zou daar wel mee opletten want dat kan misleidend werken hoor .
Al krijgen sommige géén goede straf of een té strenge straf volgens hun feiten wil dit niet zeggen dat we ze gaan moeten straffen met de dood.. Als jij voor "Magere Hein" wil spelen en de doodstraf wil invoeren dan doe je dit best niet op een forum want daar krijg je met zo'n onderwerp heel wat kretiek en dat weet je op voorhand.
We zouden eigenlijk blij moeten zijn dat ze hier de doodstraf afgeschaft hebben en ik raad het eigenlijk andere landen ook aan want het is natuurlijk een handige oplossing maar geen goede . En om de bezetting van de gevangenissen te beperken kan men beter met een degelijke wet komen ( waar ik niet echt van op de hoogte ben hoe dit in elkaar zit ) dan daar zomaar even de doodstraf te geven .
Ook vraagt het heel wat lef en mag je niet helder denken om de doodstraf te kunnen uitvoeren .. het is niet te onderschatten om iemand dood te laten gaan he !
Ik wil je ook doen denken aan de familie en vrienden van de dader want ondanks de feiten die hij/zij pleegt .. hebben ze ook familie en vrienden . Stel je even in de plaats dat iemand je nauw aan het hart ligt ( wie dit dan ook mag wezen .. vader , moeder, zus, kinderen , vrienden , oma , oom of vrienden ) dan zul je ook ondanks hun gepleegde feiten ze niet zomaar uit het hart kunnen zetten he . Wanneer ze dan nog eens de doodstraf zouden krijgen zou je hele leven wel overhoop viegen hoor .
Om in dit forum te reageren moet je wel lid zijn en je moet ingelogd zijn, je kan je hier registreren en dan heb je ook ineens een eigen profiel. Indien je al lid bent kan je jezelf rechts bovenaan inloggen