| |
|
| Wetenschappers knoeiden met info over klimaatverandering |
Koeny
|
Computerhackers hebben een server van een gerespecteerd Brits onderzoeksinstituut over klimaatverandering gekraakt en duizenden privé e-mails van Britse en Amerikaanse topwetenschappers en documenten op internet gezet. Uit de gepubliceerde informatie zou blijken, dat sommige wetenschappers informatie over klimaatverandering hebben gemanipuleerd. Dat meldden Britse en Amerikaanse media.
In een van de e-mails suggereert Phil Jones, directeur van de gerenommeerde afdeling klimaatverandering (CRU) van de universiteit van East Anglia, om een "trucje" te gebruiken om informatie over temperaturen te manipuleren om zo temperatuursdalingen "te verbergen". Een andere e-mail zou gaan over het manipuleren van kilmaatpublicaties door sceptische wetenschappers, door een panel, dat de informatie controleert, samen te stellen dat bestaat uit wetenschappers "die weten wat ze moeten doen". Ook wordt gesproken over cijfers die in een VN-rapport "geperst moeten worden". Jones heeft ontkend dat hij heeft gepoogd informatie te manipuleren.
De CRU houdt veranderingen in temperatuur op de lange termijn bij en speelt een belangrijke rol in het verzamelen van informatie voor rapporten van de Verenigde Naties. (anp/sps)
Well well, the plot thickens
|
22/11/09 14:01
|
ikbenlara
|
't is goed jongen. Omdat gij zo slim en speciaal zijt moogt gij wél vervuilen. lul.
|
22/11/09 14:04
|
Koeny
|
Wow zeg, gepaste reactie Als je op je pik getrapt bent, stuur mijn dan een bericht maar laat topics die er niets mee te maken hebben eens voor wat ze zijn.
De aarde warmt alleszinds niet op door 'vervuiling'.
|
22/11/09 14:09
|
josxhetxduffexei
|
De aarde warmt alleszinds niet op door 'vervuiling'.
Natuurlijk geeft ons dat geen reden om ineens à volonté te gaan vervuilen maar wel interessant, waar hebt ge dat gevonden?
Ik zie trouwens écht niet in waarom ge hem een lul noemt, ikbenlara...
|
22/11/09 14:21
|
shotgunfuneral
|
Tzal wel ni zoveel verschil maken.
@ ikbenlara: wth is wrong with you?
|
22/11/09 14:23
|
stoffelmans
|
koeny hangt ervanaf welke vervuiling he...
Als je blijft CO2 in de lucht pompen dan vergroot dat wel het broeikaseffect...
Ga je gewoon radioactief afval in de grond pompen vernietig je de gronden, daar is dus een ander gevolg...
Vervuilen is algemeen niet goed, het is zo algemeen dat je het niet maar op 1 ding kan zetten en ook andersom, vervuil genoeg en de aarde warmt wel op...
|
22/11/09 14:24
|
ikbenlara
|
ik ben op mijn 'pik' getrapt door dit soort topics.
Er wordt wat bewijs gegeven, en binnen de 10 reacties staan de ridders daarom te claimen dat Al gore dom is, en ze volledig het recht hebben om er op los te stoken.
wedde?
|
22/11/09 14:32
|
Korsakov
|
Hoh, er is nog zoveel dat we niet (mogen) weten.
|
22/11/09 14:34
|
stoffelmans
|
Er wordt wat bewijs gegeven, en binnen de 10 reacties staan de ridders daarom te claimen dat Al gore dom is, en ze volledig het recht hebben om er op los te stoken.
wedde?
Dan ben ik het eerlijk gezegd met je eens over het feit dat veel mensen nu gaan denken dat ze erop los mogen stoken...
Het is niet eens bewezen dat het waar is wat ze zeggen? Als de hackers hun server hebben kunnen kraken kunnen ze ook doodleuk gewoon wat info veranderen he...
En als we zouden erop los stoken heeft dat toch meer gevolgen dan enkel opwarming van de aarde.
bv: uitputting van de aarde, sommige plaatsen worden niet meer leefbaar, de lucht word nog ongezonder voor ons, opwarming van de aarde ook!, ...
|
22/11/09 14:36
|
Phase2
|
wedde?
En dan? Ik krijg nog harder het schijt van achterlijke 'wereldverbeteraars' zoals gij.
|
22/11/09 14:37
|
stoffelmans
|
En dan? Ik krijg nog harder het schijt van achterlijke 'wereldverbeteraars' zoals gij.
liever iemand die om de wereld geeft dan mensen die denken dat ze alles mogen doen?
|
22/11/09 14:39
|
TMB
|
+1
|
22/11/09 14:50
|
ikbenlara
|
zoals ik? :' )
Ik vermoed da ge met achterlijk naïef bedoelt? En met wereldverbeteraars mensen die iets doen?
Ik ben geen van beide. In tegendeel. Waar haalt ge da nu weer?
edit: lolol echt. ik snap wel da ge mensen in hokjes duwt en al, maar ge zou toch echt u hokjes een ker moeten checken. Wereldverbeteraar. :''' )
|
22/11/09 14:54
|
josxhetxduffexei
|
wedde?
Die ridders zijn achterlijk maar kunnen idd het gevolg worden van een topic als dit, dus daar snap ik uw punt wel.
Maar uw links activistisch-achtig gezeik op koeny stoort mij, dat moet ge niet zomaar doen.
|
22/11/09 14:56
|
ikbenlara
|
haaaaaaaaaaaaaahahahahaha
linksactivistisch?
ge moet ni liggen confabuleren brohim. Grappig hoe snel mensen maar wat zien wat ze willen.
|
22/11/09 14:57
|
whynot2000
|
wedde?
maar, Al Gore IS dom...
overigens. opwarming of niet, vervuiling moet minderen. ik fiets niet graag door smog en mijn rivieren heb ik graag natuurlijk bruin en goedruikend.
ook:
"ik ben ikbenlara, ik noem andere mense een lul en schrik dan dat ze op hun pik getrapt zijn."
|
22/11/09 14:59
|
josxhetxduffexei
|
Jamaar ikbenlara kalmeer nu eens, ge maakt eerst de topicstarter uit voor lul en nu zaagt ge dat we "u in hokjes stoppen.
Grappig hoe snel mensen maar wat zien wat ze willen.
Ja en nu nog wat de slimmerik uithangen "ik weet wel beter", goed hoor
OT: ik wil wel nog steeds een bron
|
22/11/09 15:01
|
ikbenlara
|
3letters. :-O
Maar ik schrik niet hoor. En Koeny is niet op z'n pik getrapt. Ik ben dat, blijkbaar.
He, maar. Ik ga direct een ontopic bericht schrijven, ofzo.
edit: maar ge moogt mij in hokjes stoppen hoor. Geen probleem. Maar dan moogt ge wel een hokje kiezen dat ergens iets te maken heeft met mij.
|
22/11/09 15:01
|
akaIDIOT
|
Heb jij wel een pik Lara?
|
22/11/09 15:08
|
whynot2000
|
edit: maar ge moogt mij in hokjes stoppen hoor. Geen probleem. Maar dan moogt ge wel een hokje kiezen dat ergens iets te maken heeft met mij.
jij bent het soort mensen dat nogal uitbundig en kinderlijk is tot het storende toe soms, wss ook nog japanofiel, en erg irritant wordt als je ze in een hokje probeert te stoppen. dat is jouw hokje.
|
22/11/09 15:08
|
| |
|