Index   Profiel   Chat       Foto   Film   Post       Forum   Tag   Zever       Muziek   Agenda   Playlist
24/05/12 01:26
Online: 38
Naam : 
Paswoord : 
Email : 
Geboorte : 

Login : 
 Help

Welkom bezoeker

Wat is Noxa ?

Noxa is een alternatieve profielcommunity met duizenden jongeren uit je omgeving. Het is ideaal om nieuwe mensen te leren kennen, om je sociale contacten uit te breiden, om te discussieëren op een forum, om fotos te posten, om de eeuwige verveling tegen te gaan of om fuiven en optredens te vinden.

Als je je nu registreert via het formulier hierboven , dan kan je ook zelf je profiel beheren en deelnemen op het forum of de fotoalbums, of berichten posten bij anderen.

Sport «    ( 2 / 2 )    »
close combat

WopHopper

Tuurlijk kun je wel leren vechten, het vraagt gewoon veel oefening en sparring als je het van nature niet hebt

Misschien, .... misschien is dat wel mogelijk, maar moeilijk en het vraagt véél tijd.

-Je moet wel meerdere gevechtsporten beoefend hebben, om zelf inzicht in verschillende vechtstijlen te krijgen.

-Powertraining: je moet een bovengemiddelde lichaamskracht ontwikkelen.
Zonder kracht => Geen gevecht (of een verloren gevecht)

De doorsnee gevechtsportclub kan je veel technieken aanleren of misschien wel voorbereiden op een wedstrijdje, maar die gaan uw zwakte tegenover iemand die van nature uit sterker en dominanter is niet kunnen oplossen.
Om die reden ben ik een hele tijd de interesse in gevechtsport verloren. En ik verwacht ook niet dat close combat of Krav Maga beter zullen zijn dan datgene wat ik reeds gezien heb, ze kosten misschien veel meer aan lidgeld ja.

Er zijn momenteel 2 dingen die mij interesseren, om terug met gevechtsport te beginnen:
-romeins boksen, niet te vergelijken met een andere vorm van boksen.
-tevens lijkt het me ook wel de moeite om de techniek van wing chun te leren, of zelfs nog een andere kung fu -vorm, gewoon omdat de techniek me wel interesseert.
11/01/09 15:55
Steelrider

-Powertraining: je moet een bovengemiddelde lichaamskracht ontwikkelen. Zonder kracht => Geen gevecht (of een verloren gevecht)
Zeker niet. Kijk maar naar de chinese vechtkunst bijvoorbeeld, daar is een sterk ontwikkelde spierbouw zelfs nadelig. Omdat ze de kracht van de tegenstander ombuigen en tegen hunzelf laat keren. Ook de lenigheid speelt vaak een nadelige rol bij de massievere types.

Als zelfverdediging is het altijd handig om een vechtsport te beoefenen dan heb je altijd een voordeel zelfs als ja van nature geen vechter bent.

Wat houdt romeins boksen dan precies in? Nog nooit van gehoord, wel Grieks worstelen maar dat zal het niet zijn ^^
11/01/09 17:41
kratos

Pugilatio is de sport die beoefend werd door de 'mindere' gladiatoren in de arena. Deze sport staat mee aan de bakermat van europese ongewapende krijgskunsten.

Wat maakt het interessant, uiteindelijk zoals typisch voor westerse krijgskunsten zijn er niet echte vaste stramienen die je moet volgen. Vergelijk het met water die een rots afbreekt. Wat ook heel typisch is voor de sport zijn verschillende basisstanden zoals 'destructieve stand', 'verdedigende houding' en 'een overgangsfase'. Op hoger niveau is de bedoeling dat deze houdingen in elkaar overlopen en zo 'deel van het lichaam worden'

Misschien moeilijk om allemaal uit te leggen en te begrijpen maar voor verder info kan je me steeds contacteren.

11/01/09 18:41
shooter

Krav Maga Close Combat in Sint Niklaas: Krav Maga Academy Waasland en in Antwerpen: Krav Maga Academy Antwerpen .

Krav Maga is wel degelijk Close Combat.
25/05/10 12:01
Neverwhere

Krav maga is de zuiverste en meest realistische vorm van close combat voor militaire doeleinden dat je kan beoefenen. KM is ontwikkel door en voor het Israëlische leger en vormt sindsdien ook de basis voor de close combat training tot in het Britse SAS en Amerikaanse SEAL programma.

Ik weet niet waar je je idee van close combat vandaan hebt maar als het uit films komt laat me u dan vertellen dat gevechten in films complete bullshit is en allemaal choreografie.
20/02/11 21:38
«    ( 2 / 2 )    »

Reageer

Om in dit forum te reageren moet je wel lid zijn en je moet ingelogd zijn, je kan je hier registreren en dan heb je ook ineens een eigen profiel. Indien je al lid bent kan je jezelf rechts bovenaan inloggen

2
© 2001-2012 Noxa      emailadres       Privacy verklaring
Geladen in 0.037149 seconden.