Index   Profiel   Chat       Foto   Film   Post       Forum   Tag   Zever       Muziek   Agenda   Playlist
24/05/12 01:25
Online: 40
Naam : 
Paswoord : 
Email : 
Geboorte : 

Login : 
 Help

Welkom bezoeker

Wat is Noxa ?

Noxa is een alternatieve profielcommunity met duizenden jongeren uit je omgeving. Het is ideaal om nieuwe mensen te leren kennen, om je sociale contacten uit te breiden, om te discussieëren op een forum, om fotos te posten, om de eeuwige verveling tegen te gaan of om fuiven en optredens te vinden.

Als je je nu registreert via het formulier hierboven , dan kan je ook zelf je profiel beheren en deelnemen op het forum of de fotoalbums, of berichten posten bij anderen.

Aankondigingen «    ( 1 / 6 )    »
Aanpassingen aan layout systeem

Ypsilon

(opgelet : 3 meter tekst)

Er zijn een aantal zaken aangepast aan heel het systeem van de uitgebreide layout voor vipprofielen. Het vorige systeem was altijd nogal rommelig en verwarrend om te gebruiken, aangezien er 3 delen waren die apart opgeslagen moesten worden, en het was ook niet erg overzichtelijk. Dus nu is er na lang prutsen een nieuw systeem beschikbaar. Klik op 'layout' in je profielmenu, en dan zal je het wel zien.

Een overzichtje van de veranderingen :

- Het onderdeel om de titels aan te passen staat nu helemaal vanonder. Dit is eigenlijk logischer, want dan blijft het bovenste deel zoals het is bij gewone profielen, en komen alle vipopties daar gewoon onder.

- Het 'uitgebreide layout' systeem bestaat nu uit één blok, met maar één algemene 'opslaan' knop. De vormselectie is wel nog apart, maar gebeurt vanaf nu automatisch als je een vorm aanklikt. (de reden hiervoor : iedere vorm die je kiest behoudt zijn eigen reeks instellingen, zodat je niet alles opnieuw moet doen als je eens een andere vorm uitkiest). Het opvullen van je profielindeling gebeurt nu op een manier die hopelijk veel simpeler en handiger is, namelijk door uit de lijst aan de rechterkant alles te verslepen naar de voorstelling van je profiel. Ga met de muis er op, klik het vast, en laat het los op een vak en dan zou het daar moeten blijven hangen. Als je het los laat op een vak waar al een onderdeel op stond, zouden ze van plaats moeten wisselen. De onderdelen zijn eigenlijk afbeeldingen, maar ze zouden normaal gezien de kleuren van de rest van de site moeten hebben zodat alles duidelijk leesbaar is. De breedte van de vakken kan je bepalen door de pijltjes onderaan de profielindeling. Als je daar op klikt zou je de cijfertjes moeten zien veranderen naar andere waarden. Ook zou je het voorbeeldprofiel een klein beetje moeten zien veranderen van vorm, maar dit werkt blijkbaar nog niet in alle browsers voor alle vormen, en de hoeveelheid die het opschuift is ook minder dan het echte effect op je profiel dus baseer je daar niet te veel op. Het is vooral om te laten zien welke invloed de pijltjes hebben. Als je het vorige systeem al gebruikt hebt om je profiel eens in te delen, dan zou normaal gezien alles ook ineens al op dezelfde manier verdeeld moeten zijn via dit nieuw systeem. Er is dus niks van layout informatie gewist, er is gewoon een nieuwe interface op het bestaande systeem.

- Bij de vormselectie zijn er 4 nieuwe opties, wat het totaal op 10 brengt. De laatste 4 in de 2e rij zijn de nieuwe vormen :

** er zijn 2 vormen die vooral bestaan uit een lange verticale rechthoek. In de kleine flappen aan de zijkant kan je geen profielonderdelen plaatsen, maar je kan wel de breedte hiervan bepalen. Dit zijn dus lege opullingen vanaf de zijkant. Dit is vooral bedoeld voor mensen die nu al de verdeling met 2 of 3 kolommen gebruiken (de 2 meest linkse vormen van de 10) om alles op hun profiel onder elkaar te krijgen. Die verdelingen waren daar nooit echt voor bedoeld, dus dat kwam allicht nooit altijd perfect uit qua ruimte en opvulling, maar met deze nieuwe vormen zou dat veel beter moeten lukken.

** er zijn 2 vormen die een combinatie zijn van rij met 2 vakken en een rij met 3 vakken. De breedte pijltjes hebben hier vooral invloed op de rij met 3 vakken, de rij met 2 vakken wordt normaal gezien automatisch bepaald door de hoeveelheid data die er in staat. Verder is er niks speciaals aan die vormen.

- 'opvulling 1' en 'opvulling 2' zijn hernoemd naar 'opvulling klein' en 'opvulling groot', wat beter past bij hun functie. Wel is het zo dat er van elks nog maar 3 versies beschikbaar zijn. Dit is vooral een technische beveiliging, want als je ieder leeg deel van je profiel zou volsteken met zo'n opvullingen, dan zou het soms te hard vervormd kunnen geraken. Als je dus voor het eerst het nieuwe systeem opent, en je hebt een profiellayout met meer dan 3 opvullingsvakken van dezelfde soort, dan zul je merken dat enkel de eerste 3 te zien zijn in het nieuwe systeem (het systeem vult op van links naar rechts, en van boven naar onder). Maar 6 opvullingsvakken in totaal zouden echt wel moeten volstaan om alle mogelijke profielvariaties mee te maken. Bij het 'instellingen' deel kan je nu ook bepalen hoe groot ieder opvullingsvak moet zijn, door het aantal lege regels te selecteren. Dit is bedoeld voor mensen die heel nauwkeurig alles willen indelen. Of je kan het aantal regels op zijn maximum zetten, zodat je evenveel kan opvullen met minder vakken dan vroeger.

- Om de boel nog ingewikkelder te maken, zijn er ook 2 nieuwe vakken beschikbaar in het lijstje rechts :

** 'extra tekstvak', 2 stuks. Dit is heel simpel gezegd een vak waar je tekst in kan zetten. Dit is vooral voor de mensen die nu hun karaktervak grondig ombouwen tot een simpel tekstvak (alles leeg laten behalve extra info, en lege karaktervelden niet laten zien). Dus nu kan je zoiets gewoon op een eenvoudigere manier verkrijgen. Alles van tekstopmaak, links en smileys zou daar ook moeten werken. Wat wel wegvalt zijn de [br] codes, dit is nog een bijzonder oud overblijfsel dat ik overal aan het wegwerken ben omdat het ook niet zo handig is. (de komende dagen zal het dus ook verdwijnen uit het karakterdeel, en enkel 'gewone' enters bevatten in plaats hiervan) De inhoud vak elk tekstvak is te bewerken met de 'bewerk' link op dat vak.

** 'extra fotovak', 4 stuks. Je kan hier een foto uploaden, en eventueel een uitlegtekst erbij zetten. De foto wordt dan gewoon in dat vak getoond met de tekst eronder. De foto zou normaal gezien even groot zijn als het origineel (dus geen vaste breedte zoals de profielfot), tenzij ze te groot zou zijn voor dat vak, dan wordt ze verkleind. Maar als je een groto foto zet en dat vak in een breder deel van je profiel zou steken, dan zou het vanzelf moeten vergroten. Fotos daar zijn niet klikbaar, om niet te veel verwarring te krijgen met de klikbare vipfotos. Die extra fotos zijn vooral bedoeld als profielversiering. In het 'instellingen' deel onderaan het layout menu is er ook een optie waarmee je de kader/achtergrond van de fotovakken kan uitzetten. Hiermee komt die foto dan gewoon tusssen de vakken te staan alsof het een stuk van een achtergrondkin is. Dit is vooral bedoeld voor mensen die heel minitieus proberen om een grote achtergrondskin te maken waarbij bepaalde stukken mooi uitkomen tussen de profielvakken door, maar dit kan soms snel mislukken doordat de achtergrond een vaste vorm heeft en de profielvakken soms langer kunnen zijn naargelang wat er in staat. Door die fotovakken in je layout te zetten, verschuiven die afbeeldingen dus gewoon mee, en blijven ze zichtbaar tussen de rest staan.

- extra smileys en emoticons : dit staat nu ook bij het layoutinstellingen deel. Vroeger stond dit bij instellingen, maar eigenlijk stond het daar altijd al een beetje verdwaald. Het is iets dat enkel invloed heeft op het uiterlijk van je profiel, dus het is logisch dat het ook bij het layoutmenu staat. Bij de instellingen pagina gaat er nog wel enkele maanden een verwijzing staan naar het layoutmenu, voor mensen diedeze topic niet lezen en anders zouden denken dat die optie opeens weg is.

- de opties van de layoutinstellingen zijn ook wat verder opgedeeld en gegroepeerd omdat er nieuwe opties zijn bijgekomen (die hierboven al besproken zijn)

- titel instellingen : hier zijn er extra invulvakken voor de titels van de 4 extra fotovakken en 2 extra tekstvakken. Ook zie je na iedere titel of dat vak effectief in gebruik is op je huidige profiel, dit kan hopelijk ook wat verwarring vermijden.

- Skin : banner ipv avator+tekstvak. De enige aanpassing die niet in het layoutdeel is maar in het skinsdeel, maar het hangt ook allemaal wat samen. Er is dus een extra skin die je kan uploaden, met de naam 'grote banner bovenaan'. Als je bij 'profielnaamvak' de keuzelijst van gebruik op 'grote banner bovenaan' zet, dan wordt deze skin boven je profiel getoond ipv het klassieke vak met je avator en profielnaam. Ik ben nog wat aan het zoeken naar de beste manier om dat in het huidige skinmenu te verwerken, want daar stonden al veel opties bij elkaar en het zal daar allicht ook niet altijd zo duidelijk zijn. Ook moet er onderaan dat deel nog wat uitleg komen over hoe alles werkt, vooral met die nieuwe opties. Deze naambanner komt ook boven je achtergrondskin als je die zou hebben. Dit is vooral bedoeld voor mensen die nu al hun achtergrondskin gebruiken als zelfgemaakt naamvak en het standaard naamvak doorzichtig maken of proberen weg te werken.

Het is een redelijke hoop van voornamelijk kleine aanpassingen, en de kans is heel groot dat alles nog niet meteen perfect werkt. Dat vaksleep gedoe is getest in verschillende browsers, maar het kan nog voorkomen dat alles bv rechts blijft hangen en je helemaal niks kan slepen. Of dat bepaalde instellingen of profielvakken niet goed worden opgeslagen. Ook bij de extra foto/tekst vakken kan er nog vanalles veranderd worden ivm wat er juist wel of niet zou mogen werken van tekstopmaak en dergelijke. Experimenteer er gerust mee, en meld foutjes en ideeën, maar heb er verder nog wat geduld mee aub en besef dat het nog niet 100% af is.

05/12/08 15:05
Faith

Ha ok, ik wou toch al een nieuwe layout, daar ga ik eens dezer dagen eens mee klooien :D
Het klinkt in ieder geval plezant ^^
05/12/08 15:14
JuicyLove

yeay, ik ben tevreden ^^
05/12/08 15:15
RadioSound

Amai ik verschoot toen'k na layout ging :' )
looks difficult
05/12/08 15:23
REQUIEM

nice B)
05/12/08 15:29
Hymn

Dat bannerding werkt precies niet echt. Die afbeelding is wel zichtbaar als ik het gewoon laat, maar niet als ik het instel als banner.
05/12/08 15:39
nimmegeers

Eigenlijk is het een goed idee om deze tekst te lezen want nu zijt ge 100% zeker over wat er juist veranderd is. :D
Binnenkort eens alles testen wanneer ik mijn lay-out verander, dat ben ik al een tijdje van plan. :p

Die extra tekstvakken zou ge dus eigenlijk ook kunnen gebruiken om in te zetten dat ge bv. op vakantie zijt, dus eigenlijk een soort van status.

edit: De breedte van de vakken bij 2 kolommen werkt nog niet.
05/12/08 15:52
StemmenOpDeWaanzin

idd @Hymn : banner werkt nie echt, heb ik ook al gemerkt
maar voor de rest ist echt .. tof :)
05/12/08 15:57
AbortedByChainsaws

yess, algemene info nog steeds aanwezig (y)
05/12/08 16:37
Celeanum

Ik vind het écht prachtig werk!
05/12/08 16:53
DePraagseLente

Ik snap er niks van, maar ik twijfel er niet aan dat het allemaal weer geweldig is.
05/12/08 17:25
PremierxLove

idem DPL
05/12/08 17:28
AdrianHealey

Zalig. Echt. Zalig.
05/12/08 17:30
Crocy

nice! alles :)

en ook vooral de mogelijkheid tot het gebruik van links (in het tekstvak)

(de kwaliteit van de onderdeelafbeeldingen is wel laag naar mijn mening :D )
05/12/08 17:33
Leevi

Een hele verbetering. Maar ik heb precies wel problemen met het aanpassen van de breedte van de vakken? Dat blijft 50-50, terwijl 40-60 wil, maar die slaat dat niet op.
05/12/08 17:40
YOURxEXIT

veel beter vind ik!
maar 4 keer een kleine en 4 keer een grote opvulling was handiger geweest.
05/12/08 17:46
Crocy

waarom YOURxEXIT
?

en je kan de grootte van de kleine en grote opvulling nog aanpassen, dus ook groter maken
05/12/08 17:48
nimmegeers

@Leevi:
Zoals ik al zei, de 2 kolommen breedte werkt niet.
Maar daar komt wel een oplossing voor, geduld hebben I guess. :D
05/12/08 17:56
vivaladiva

da is echt zaaalig!
veel beter dan vroeger
05/12/08 18:20
Ypsilon

- breedte van 2kolom-vorm : werkt idd nog niet , ben ik mee bezig .

- problemen met naambanner bovenaan : heb ik zelf nog niks van gewerkt, en op mijn testprofiel werkt het wel zoals het zou moeten. Is er echt niemand die dit succesvol op zijn profiel krijgt ? maw, eerst het uploaden en dan selecteren bij skin opties ?
05/12/08 18:29
«    ( 1 / 6 )    »

2
© 2001-2012 Noxa      emailadres       Privacy verklaring
Geladen in 0.061838 seconden.