| |
|
| Klein server probleempje 04/09/08 |
Ypsilon
|
Deze morgen deed de site wat lastig en kwamen er soms foutmeldingen op. Het is nog onduidelijk wat de echte oorzaak was, maar de database is in ieder geval een paar keer herstart geweest en daarbij ging het wat fout.
Er is nu een backup van de database online gezet. Deze dateert van deze ochtend 4.30 uur. Aangezien de problemen al van 's ochtends bezig waren is er sinds die backup bijzonder weinig data bij op de site gezet en is er dus ook heel weinig verloren gegaan door terug te schakelen naar die backup. We gaan ons dus niet bezighouden met die extra zaken van deze middag terug te zetten, het gaat toch maar om een tiental nieuwsposts en honderdtal gbposts/forumposts. Dus dat zal niet zo veel uitmaken.
Waar we (uiteraard) wel naar gaan zien zijn die paar vip activaties die sinds de backup zijn gebeurd. Mensen die daarjuist hun vip verlengden, en het nu even kwijt lijken te zijn, zullen die straks wel terug erbij krijgen (we hebben nog aparte backuplogs daarvoor). Dus daar zou niks verloren gaan.
Als er nog andere foutmeldingen zijn, post ze hier aub.
|
04/09/08 14:21
|
sansel
|
super,
hopelijk valt hem voorlopig nietmeer uit ni.
goed gedaan
|
04/09/08 14:41
|
Rom
|
...maar de database is in ieder geval een paar keer herstart geweest en daarbij ging het wat fout.
They tried turning it on and off again?
|
04/09/08 14:57
|
Rockwitch19
|
Statsmeldingen werken ook niet, de mijne blijft stilstaan. (ik zie dat dat er mensen gepost hebben, en die niet vermeld staan in de statslist, daarmee ). Voor de rest niets te melden
|
04/09/08 14:59
|
texke
|
Het is nog onduidelijk wat de echte oorzaak was
volle hdd!!
|
04/09/08 15:00
|
NoMoreHeroes
|
verdorie, nu is er een ellenlange forumpost van mij weg
|
04/09/08 15:23
|
Justpurrrfect
|
U bent niet deenieg. het topic over vlees was net zo populair toen.
|
04/09/08 17:33
|
nimmegeers
|
Al een geluk dat ik niet zo actief was.
|
04/09/08 17:55
|
mb
|
ik dacht het al dat er een probleem was
|
04/09/08 18:02
|
sycophanCy
|
ik had blijkbaar een belangrijke pm toen die ik nu kwijt ben maarja; pech ;p
|
04/09/08 18:03
|
Ypsilon
|
alles lijkt nu wel te werken. Die paar vipactivaties die verloren zijn gegaan, heb ik in meeste gevallen wel kunnen terecht brengen. Als er mensen zijn die qua vip toch nog een probleem hebben, post het bij helpdesk aub.
|
04/09/08 19:46
|
MetalGirl
|
had het vanmorgen gemerkt.maar aangezien er toch heel de dag hard gewerkt moest worden niet veel last van gehad
|
04/09/08 21:40
|
guido69
|
veel last gehad ze ne mens verveeld zich al hard en denk noxa is de oplossing ma vndg dus ni
|
04/09/08 21:55
|
Rom
|
@MetalGirl : Inderdaad, heb ik vandaag eindelijk eens door kunnen werken. Die stomme Noxa altijd, mij afleiden
|
04/09/08 23:22
|
Ypsilon
|
goe, topic mag dicht aangezien het verder toch maar een minieme gebeurtenis was.
|
05/09/08 00:30
|
Reageer
Om in dit forum te reageren moet je wel lid zijn en je moet ingelogd zijn, je kan je hier registreren en dan heb je ook ineens een eigen profiel. Indien je al lid bent kan je jezelf rechts bovenaan inloggen
| |
|