| |
|
| .png afbeeldinge bij foto's enz (transparantie !) |
filip
|
waarom kunt ge géén .png uploade bij u foto's ?
daar moet toch wel een goede rede voor ziin?
en kom nu nie af van omda da meer plaats op de servers inneemt want ze staan hier jpegs tot 5 (wtf?) toe
png = transparantie in foto (= effecten enz), betere kwaliteit, enzzz
gif, jpg and png. What's the difference ?
|
24/08/08 11:52
|
Lane
|
boh, ik zie het nut nu niet echt in om dat bij foto's zo te doen. Een transparante achtergrond is daar nu echt niet nodig hé. En in een jpeg van 5mb kunt ge echt wel heel veel detail houden. (en ik snap trouwens niet dat er nog steeds mensen zijn die neuten over kwaliteitsverlies...). Hou gewoon uw achtergrond neutraal wit of zo dan. Dat werkt even goed.
Voor avatars snap ik het dan weer wel, voor die transparantie.
|
24/08/08 12:00
|
ClarenceLibertine
|
In handdoekformaat (als dat de servers niet te veel belast.)
|
24/08/08 12:07
|
filip
|
ok sommige gaan geen png's gebruike, ma dan is er de vraag WAAROM NIET ?
En transparante foto's is idd nie erg nuttig, ma ge kunt dan bijv. de kante vervage enz....
ClarenceLibertine -- erg nuttige reactie ze, daar moet ge 21 voor zijn
|
24/08/08 12:26
|
ClarenceLibertine
|
Dit jaar zelfs 22.
Leuke schrijfstijl trouwens, daar moet je 16 voor geworden zijn.
Moest je m'n reactie trouwens correct gelezen hebben dan
zou m'n boodschap toch enigszins moeten opvallen.
|
24/08/08 13:04
|
texke
|
Die 5 MB wordt achteraf omgezet naar een paar 100 KB.
En "Internet Explorer supports PNG images but is unable to correctly display images with gamma correction or color correction. Versions of Internet Explorer prior to version 7 are unable to correctly display images with alpha channel (for transparency) without additional coding" is ook wel een reden gok ik.
en mss nog wel dingen
|
24/08/08 13:10
|
filip
|
IE, alleen ma nest hé
|
24/08/08 13:12
|
texke
|
inderdaad, maar helaas nog een grote userbase
|
24/08/08 13:14
|
filip
|
da komt wel goed, steeds meer FF, Safari (en een heel klein beetje Konqueror) gebruikers
beetje bij beetje
en IE8 gaat zich ook meer houde aan webstandaarde enz, dus het wordt er nie slechter op
|
24/08/08 14:30
|
Ypsilon
|
gedeeltelijke doorzichtigheid bij grote fotos lijkt me ook nogal verwarrend, zeker als er daar nog een achtergrondskin bij komt. En voor avatars, waar zoiets wat logischer en minder verwarrender lijkt : daar kan je ook gif gebruiken. animatie én doorzichtigheid bij elkaar.
|
24/08/08 14:43
|
langhaarke
|
safari vind ik echt onozel...
|
25/08/08 00:03
|
filip
|
endan nog zo ene die ik ken, en waarvan ik zeker wist da het geen nuttige reactie zou zijn.
en waarom is da "echt onozel"
|
25/08/08 10:09
|
texke
|
afkorting van firefox is Fx btw (zie faq)
deze is nuttig!
|
25/08/08 11:54
|
filip
|
bla bla bla
ff zoeke....
How do I spell Firefox? How do I abbreviate it?
Firefox is spelled F-i-r-e-f-o-x - only the first letter capitalized (i.e. not FireFox, not Foxfire, FoxFire or whatever else a number of folk seem to think it to be called.) The preferred abbreviation is "Fx" or "fx".
shit, ge hebt gelijk
|
25/08/08 12:20
|
xdama
|
Ik ben een ONGELOOFELIJK voorstander van .PNG!! Haarscherpe foto's, meer mogelijkheden, etc etc
INVOEREN!
|
25/08/08 17:01
|
filip
|
toch nog iemand die voor is
maar ik vrees er voor:
texke zei;
Internet Explorer supports PNG images but is unable to correctly display images with gamma correction or color correction. Versions of Internet Explorer prior to version 7 are unable to correctly display images with alpha channel (for transparency) without additional coding"
|
25/08/08 17:24
|
pittaman
|
PNG is lossless en dus voor foto's minder geschikt want uw bestanden gaan groter worden. Hoewel, bij png valt dat best mee;
Ik gebruik constant png voor screenshots omdat dat daar ideaal voor is.
Al bij al is PNG vooral goed dankzij het lossless zijn dus.
Ja, IE is een debiel.
|
25/08/08 22:16
|
| |
|