| |
|
Egoshooter
|
Geen idee of het hier al gezegd is. Probleem bij allergieën is dat ons lichaam te sterk reageert en er dus mediatoren (lichaamseigen stoffen die ons lichaam 'verdedigen' ) waaronder histamine gaat vrijkomen, deze zorgt om het simplistisch uit te leggen voor de reactie die men krijgt. Wat doet men bij allergieën zoals hooikoorts, bv een antihistaminicum geven (merken evt op te zoeken op www.bfci.be). Gezien dierenharen en dergelijke van hetzelfde 'type allergie' zijn, zie ik niet in waarom je dit niet zou kunnen gebruiken. Aan de andere hand. Je zou dit voortdurend moeten gebruiken dan en ik denk niet dat dit middel daarvoor bestemd is. Als ik jou was zou ik eens informeren bij de apotheek. Er zullen vast wel veel mensen hier al tips hebben gegeven (geen tijd en vooral geen zin om ze allemaal te lezen), maar toch even dit voor de zekerheid. En een kleine uitleg zodat je weet waarom ik je dit aanraad. (Geen idee of het de perfecte oplossing is).
|
22/01/12 02:56
|
KissTheGun
|
Mijn beste vriendin heeft 6 katten, en heeft ne zware kattenallergie. Maar die ziet die beesten liever, dan dat ze om haar eigen gezondheid geeft. De dokter heeft gezegd dat die nu echt haar katten moet wegdoen, want dat die haar immuunsysteem aan 't kapot gaan is. Die haar stem is continu weg, altijd hoesten, ... en die riskeert nu één of andere zotte ziekte aan haar immuunsysteem (ik ben de naam kwijt, in elk geval iets da ge levenslang meedraagt) en nog doet die die katten ni weg.
Echt tof, uwe vriend willen dwingen om een kat te houden maar denkt er aan dat er gevolgen kunnen zijn.
|
22/01/12 15:32
|
PoundingSense
|
In principe zijt ge nie allergisch voor de haren. Dat is een stof in het speeksel dat zorgt voor de allergie, maar doordat katten zichzelf wassen, zit die stof dus ook aan hun vacht.
Sphynxen zijn ook absoluut geen oplossing voor het probleem omdat die die stof ook in hun speeksel hebben zitten.
Er zijn inderdaad hypoallergene katten, zelfs langharige! Die hebben gewoon die stof nie in hun speeksel zitten.
Ge kunt daar iets aan doen. Door tabletten in te nemen met het speeksel in van uw kat. Klinkt vreemd, maar werkt wel.
|
22/01/12 16:18
|
starsxscreams
|
Allergisch aan katten en ik heb er twee. Die allergie moet het maar afbollen
Ik nam een hele tijd Xyzall, maar nu heb ik daar de "witte product" variant van gekregen, Levocetirizine. Dat zou u ook ni slaperig maken en zo.
|
29/01/12 14:40
|
Reageer
Om in dit forum te reageren moet je wel lid zijn en je moet ingelogd zijn, je kan je hier registreren en dan heb je ook ineens een eigen profiel. Indien je al lid bent kan je jezelf rechts bovenaan inloggen
| |
|