Index   Profiel   Chat       Foto   Film   Post       Forum   Tag   Zever       Muziek   Agenda   Playlist
24/05/12 01:20
Online: 41
Naam : 
Paswoord : 
Email : 
Geboorte : 

Login : 
 Help

Welkom bezoeker

Wat is Noxa ?

Noxa is een alternatieve profielcommunity met duizenden jongeren uit je omgeving. Het is ideaal om nieuwe mensen te leren kennen, om je sociale contacten uit te breiden, om te discussieëren op een forum, om fotos te posten, om de eeuwige verveling tegen te gaan of om fuiven en optredens te vinden.

Als je je nu registreert via het formulier hierboven , dan kan je ook zelf je profiel beheren en deelnemen op het forum of de fotoalbums, of berichten posten bij anderen.

Aankondigingen «    ( 1 / 5 )    »
Wat verwachten jullie nog ivm belangrijke site/optie uitbreidingen ?

Ypsilon

Mijn todo lijstje is weer wat gekrompen sinds de laatste uitbreidingen. Er zijn voorlopig 3 dingen waar ik me de komende maanden nog mee ga bezighouden :

- het opkuisen van kleine foutjes die er gekomen zijn door die afrondingsopties, en soms nog blijven voorkomen (stukken profielrand zonder skin, randjes die nie mee doorzichtig worden, etc)

- een hoop dingen voor veteraanleden/moderators om bepaalde dingen efficienter te laten verlopen.

- het uitgebreide profiellayoutsysteem overzetten naar een handiger klik-sleep systeem met hopelijk ook wat meer opties dan het huidige.

De eerste 2 dingen zijn eigenlijk iets dat enkel achter de schermen gebeurt en waar de meesten normaal gezien toch niks van zullen merken. Het 3e zal wel een topic krijgen hier als het af is, maar is verder ook helemaal geen bijzondere update. Eigenlijk zijn er dus voorlopig geen grote speciale uitbreidingen meer gepland.

Dus de vraag is ... wat verwachten jullie zelf nog qua uitbreidingen ? welke onderdelen of opties zouden er nog bij moeten komen ? (en liefst geen dingen waarvan al meermaals is uitgelegd waarom het er nooit gaat komen). Geef me eens wat inspiratie, laat jullie eens gaan, brainstorm eens over wat er hier nog zou ontbreken !
08/08/08 23:40
AdrianHealey

- Uitbreiden van nieuwsbrief mogelijkheden
=> Mogelijkheid tot meer tekst
=> Mogelijkheid dat niet die gigantische stukken tekst in uw gb verschijnen, maar eerder 'het begin' en dan een link naar 'lees verder'
=> Eventueel een 'andere' plek op uw profiel voor nieuwsposts?

(Volgens mij waren de eerste 2 al zeker 'goedgekeurd', niet?)

Mss wat oude ideëen?

- - tags : ongeloofelijk ambitieus en complex idee om bij tags met een minimum aantal gebruikers een optie te tonen om uitgebreide teksten te posten, eventueel zelf fotos. ongeveer in wikipedia stijl. Een tag van muziekgroep kan dus een bio bevatten en fotos van optredens, mss ook links naar andere sites over die groep. Ook komt er dan een semi-automatisch zoeksysteem naar andere tags (fototags,forumtags,nieuwstags,agendatags,..) om vanzelf links te tonen naar albumfotos met optredens van die groep, naar agenda topics met toekomstige optredens, forumtopics over die groep, profielnieuwsberichten van mensen die over die groep hebben gepost, etc. Een overkoepelend systeem voor alle data op noxa, zodat mensen vlot alle info en paginas kunnen vinden over hetgeen hen interesseert . En zodat alles duidelijk en overzichtelijk blijft, ook al komen er constant nieuwe leden en soms nieuwe opties bij. Gaat wss ook wat keur- en correctie-werk van veteraanleden eisen, dus komt er enkel als rest van veteraansysteem vlot in orde is en er genoeg veteraanleden zijn. *

- Misschien de 'main tags' bij de foto's eens herbekijken?

- - profiel : nieuwstags... yep, nog meer tags. stuk of 5 woordjes per nieuwsbericht om te omschrijven waar het over gaat. Komt er ook enkel als bestaande tagsystemen volledig in orde zijn. Waarschijnlijk gaat er ook optie moeten zijn om oud nieuws te kunnen taggen (maar nieuws bewerken komt er nooit , uit principes). Zou een dynamisch overzicht kunnen opleveren van onderwerpen waarover nieuws geschreven wordt, en om nieuwsberichten van verschillende profielen te linken. Is in die zin een vervanging voor het onderwerp-selectie systeem dat er in februari even was toen nieuwe versie van site online kwam , maar na enkele weken al afgevoerd werd wegens te inflexibel. *

- De achtergrond als je je pms leest: dat het gewoon 'neutraal' site-kleuren is, en niet je profielachtergrond!

- profiel , vipsmileys : ooit keer wedstrijdje doen om nieuwe aanvullende vipsmileys te laten ontwerpen door noxa leden *

- Als je bijvoorbeeld: "Laatste post : door Ypsilon op 08/08/08 23:40" hebt, dat daarachter ook staat in welk topic. Dat zou handig zijn om daar dan ineens op te kunnen drukken. :)

- Ik weet niet wat de conclusie was, maar een soort van 'huidige gemoedstoestand' op uw profiel, met een hele hoop standaard mogelijkheden (anders krijg je 'verliefdjeuuuhhss <33333' ) waar je dan uit kan kiezen. (En mss best ook een 'Laatste veranderd op x' ofzo.)
discussie toen

- Misschien eens wat nadenken over extra stats die op de site kunnen, zonder al te veel competitie uit te lokken?

- Aparte tags voor nieuwsbrieven?

- Misschien de mogelijkheid om mensen die daar iets van kennen spelletjes op de site te integreren (beetje , maar niet geheel, zoals facebook heeft)?

08/08/08 23:58
Crocy

Applicaties van buitenaf? Bijvoorbeeld een extra kadertje van last.fm kunnen toevoegen
(bijna alle grote sociale netwerken hebben dit inmiddels)
maar dit kunnen profielen ook overvol maken (waarmee facebook mee te kampen had, maar ok, daar werden dan ook uitzonderlijk veel applicaties voor gemaakt)

Alle muziektags verwijderen en een apart systeem maken voor de muziekgroepen, waarbij je ook kan zien wie allemaal fan is van die bepaalde groep, en zo dus snel iemands muzieksmaak kan terugvinden (misschien een kleine uitbreiding van het huidige systeem waar je gewoon je muzieksmaak/groepen als notitie schrijft)
ook naar het voorbeeld van andere sociale netwerksites, maar ook niet vereist op noxa
bands die tussen de tags staan zijn nogal nutteloos vind ik, want het is maar een kleine weergave van wat je eigenlijk graag hoort
als ik er nu bij nadenk is het eigenlijk iets gelijk playlist, alleen moet je er dan wel naar luisteren, en zijn de stats tijdelijk, terwijl die noxaplugin niet samenwerkt met andere plugins van muzieksites

Het makkelijker maken voor mensen die noxameetings organiseren (ergens een overzicht van komende noxameetings), want zo'n dingen zijn soms moeilijk terug te vinden tussen de topics bij agenda

Een soort van rating bij de filmpjes (geen grote uitbreiding), want na een tijd staan er waarschijnlijk een hele hoop, en als je er dan wil gaan bekijken... is het al op goed geluk :) kan ook niet de bedoeling zijn natuurlijk dat je er de beste moet terugvinden om te bekijken

Bands op noxa ontdekken of leren kennen moet ook toevallig gebeuren, je kan niet echt makkelijk ergens naar zoeken, ik weet niet of dat ook de bedoeling is

09/08/08 00:03
AdrianHealey

Wat ook leuk zou zijn, is als je bij je nieuws zo 'links', 'midden', 'rechts' of 'uitgevuld' zou kunnen uitlijnen, zoals je in word hebt.

Maar da's misschien wat te moeilijk ofzo.
09/08/08 00:06
nimmegeers

Er is maar 1 ding waar ik op kan komen en dat is dit:
Integraties van andere sites zoals je in dit topic al voorstelde.
09/08/08 00:11
Lane

ik ben grote voorstander van het idee dat nimmegeers terug naar voren brengt!
09/08/08 00:23
AdrianHealey

- Ohja, en het 'preview' systeem voor nieuwsbrieven!
09/08/08 00:33
Ypsilon

ja, alles van nieuwsbrief hoort nog bij die voorbije grote uitbreidingen, ik heb het niet over dat soort dingen dat achteraf nog wordt bijgefixt.
09/08/08 00:35
AdrianHealey

Oke.
09/08/08 00:36
Shadowpenguin

euhm een werkende plug-in voor winamp 5.zoveel
of ligt dat aan mij?
09/08/08 00:53
Ypsilon

dat groter geheel van tags : lijkt me ondertussen niet meer zo interessant. Gaat misschien iets zijn dat in theorie wel mooi werkt, maar te weinig dingen oplevert waar mensen lang op zouden kijekn of mee bezig zijn. dus ik heb niet veel goesting om daar veel tijd in te gaan steken als er nog andere dingen te doen zijn.

fotomaintags uitbreiding : was ook al tijdje gepland, maar zal in ieder geval vrij stiekem gebeuren, vooral om te zorgen dat er niet meteen een stormloop is op die nieuwe tags en de reeks nieuwe fotos dus nogal vervormd geraakt daardoor.

nieuwstags : idem eerste :p maar is minder werk om uit te testen. Er kan binnenkort nog wel eens een paar vakjes bij voor tags, gewoon om te zien wat voor dingen het oplevert, en pas daarna beslissen om het verder uit te breiden of om het weer weg te halen.

Ik weet niet wat de conclusie was, maar een soort van 'huidige gemoedstoestand' op uw profiel <- ik dacht dat de conclusie was dat het bijna niet doenbaar was om een deftige keuzelijst van gemoedstoestanden op te stellen, die enerzijds alles goed afdekt maar anderzijds toch niet te veel zever bevat.

Misschien eens wat nadenken over extra stats die op de site kunnen, zonder al te veel competitie uit te lokken? <- kan best, maar wat dan concreet ?

- Aparte tags voor nieuwsbrieven? : nee, nu gebruiken ze de profieltags zodat er overeenkomsten getoond kunnen worden, als mensen bij nieuwsbrieven zelf tags kunnen ingeven zonder verdere controle, dan gaat er te weinig overeenkomst zijn. Een overzichtje van de gebruikte tags kan wel nog, een beetje zoals de onderwerppagina op forum, maar dan compacter en alles allicht op 1 pagina.

Misschien de mogelijkheid om mensen die daar iets van kennen spelletjes op de site te integreren <- niet op profielen zelf, dat zou nogal vloeken met noxa gewoonte want te veel spam/opvulling tegelijk. Gaat technisch ook niet simpel zijn. Ik heb wel al zitten denken over manieren om zo'n webgames die op het forum gepost worden bij 'games', wat harder te betrekken op de site, zodat er highscores gepost kunnen worden en er wat (sportieve) competitie kan ontstaan. Voor vips kan dat dan ook 1 extra profielvak geven met scores van verschillende games bijeen, ipv voor ieder game een apart vak. Dus dit was eigenlijk ook al een vaag toekomstig idee.
09/08/08 00:56
nimmegeers

Die games is geen slecht idee, maar wat voor games dan juist?
Zelfgemaakte? Nagemaakte, maar dan in 'noxastijl' ?
09/08/08 01:02
AdrianHealey

- ik dacht dat de conclusie was dat het bijna niet doenbaar was om een deftige keuzelijst van gemoedstoestanden op te stellen, die enerzijds alles goed afdekt maar anderzijds toch niet te veel zever bevat.

<= Oh, komaan, dat moet toch wel lukken zeker? Beetje vertrouwen! :p

kan best, maar wat dan concreet ?

<= Buh; alles dat ik (voorlopig) kan verzinnen zou 'wedstrijdje' kunnen uitlokken.

niet op profielen zelf, dat zou nogal vloeken met noxa gewoonte want te veel spam/opvulling tegelijk. Gaat technisch ook niet simpel zijn. Ik heb wel al zitten denken over manieren om zo'n webgames die op het forum gepost worden bij 'games', wat harder te betrekken op de site, zodat er highscores gepost kunnen worden en er wat (sportieve) competitie kan ontstaan. Voor vips kan dat dan ook 1 extra profielvak geven met scores van verschillende games bijeen, ipv voor ieder game een apart vak. Dus dit was eigenlijk ook al een vaag toekomstig idee.

Dat zou zalig zijn. (En het idee is ZEKER NIET om het op het profiel te doen. Kutfacebook.)

09/08/08 01:03
MakeSomeNoise

eigenlijk vindt ik dat adrianhealey schitterende voorstellen heeft die zeer handig zijn, daarom steun ik deze voorstellen dan ook :)
09/08/08 01:43
remixodelica

idem, er zijn reeds schitterende voorstellen gedaan.

wat misschien wel handig zou zijn is een zoekknop voor je eigen gastenboek. soms als'k een post van iemand zoek kan ik pagina's zitten bladeren en het nog niet vinden, dus misschien zoals de zoekoptie op't forum, of kunnen bladeren per noxaan? beetje zoals een logboek op msn ofzo. (nu misschien niet de beste vergelijken maar you get my point.)
09/08/08 03:52
Rom

Die werkende Winamp 5.xx Plug in zou leuk zijn, maar dat terzijde.

Ik weet niet of dat de volgende punten al ooit aangekaart zijn geweest, dus als dit zo is, mijn excuses daarvoor, maar goed, here goes:

De mogelijkheid om commentaar te geven op foto's op het profiel zelf?

Voor de muzikanten onder ons de mogelijkheid om al dan niet één van hun nummers laten af te spelen op hun profiel?

Een Noxa-marktplaats/V&A? Of een eBay connectie?

Aangezien er soms klachten zijn over forum posts/albumfoto posts het rating systeem van sites zoals Youtube e.d. invoegen, waarbij comments met een negatieve rating van X bijeenklappen en alleen zichtbaar zijn als ze aangeklikt worden? Of een reputation systeem op het forum?

Naast de algemene agenda een "persoonlijke" agenda/kalender, met bvb. afspraken met andere Noxa-leden, feestjes voor vrienden (die ook Noxa hebben) etc...

-----------

In ieder geval, vind het wel goed zoals het is nu. Met de laatste uitbreidingen zijn er een paar dingen bijgekomen die er nog moesten bijkomen, de rest is meer luxe. Zolang de grafische kant van Noxa maar zo strak en snel blijft, is het voor mij allemaal goed. Het is een van de weinige sites die niet rond je oren slaat met honderden verschillende grafische aspecten, gadgets, en gizmo's - op één pagina.
09/08/08 04:52
AdrianHealey

Aangezien er soms klachten zijn over forum posts/albumfoto posts het rating systeem van sites zoals Youtube e.d. invoegen, waarbij comments met een negatieve rating van X bijeenklappen en alleen zichtbaar zijn als ze aangeklikt worden? Of een reputation systeem op het forum?

Mwah; 'k snap waar ge naartoe wilt, maar 'k denk dat dit niet echt haalbaar is, zonder al te veel ongewilde gevolgen erbij te hebben.
09/08/08 08:13
Faith

- Misschien de mogelijkheid om mensen die daar iets van kennen spelletjes op de site te integreren (beetje , maar niet geheel, zoals facebook heeft)?

Ja leuk! Is ook leuk als er dan 1 spel is waar je met een groep speelt, een beetje zoals Jippii hun Drawing Game..

Zolang de grafische kant van Noxa maar zo strak en snel blijft, is het voor mij allemaal goed. Het is een van de weinige sites die niet rond je oren slaat met honderden verschillende grafische aspecten, gadgets, en gizmo's - op één pagina.
Toooooooooooootally agree!!

En over die gemoedstoestanden, mss kunnen er dan nog een paar, meer logische, bijkomen..
Zoals, net uit elkaar, samenwonend..

09/08/08 09:39
FireAngel

Misschien een beetje dom; maar links kunnen zetten bij u karakterbeschrijving.. (of wat is de reden dat dit niet lukt), het zou gewoon handig zijn moest je bij hobby's bijvoorbeeld 'chiro' en dat je daar dan op kan klikken en ineens naar de site gaat.. ipv dat de site er - in mijn geval - gewoon achter staat tussen haakjes

Geen idee of dit voor andere mensen ook zo is..
09/08/08 09:42
neonwhore

Ik vond het ook wel leuk die voorgestelde optie waarbij je bv. een kleine selectie van 'deviantart/flicker' werk kon tonen op je profiel , daar was een een forum over maarjah. ( of zoals genoemd van last.fm en etc )
Misschien ook kunnen tonen van welk 'nieuwsbrief' je lid bent ? En een preview functie bij de nieuwsbrief.
09/08/08 10:05
«    ( 1 / 5 )    »

2
© 2001-2012 Noxa      emailadres       Privacy verklaring
Geladen in 0.066630 seconden.