| |
|
tyranymous
|
Zeitgeist (of Zeitgeist - The Movie) is een documentaire van Peter Joseph uitgebracht in het jaar 2007. Het is vrij verkrijgbaar via Google Video. De film onderzoekt samenzweringen over met name het Christendom, de aanslagen op 11 september 2001, de rol van de Amerikaanse centrale bank (Fed), en het teniet doen van burgerrechten en vrijheden van de bevolking door bijvoorbeeld de Patriot Act.
Zeitgeist bestaat uit drie delen:
* Part I: "The greatest story ever told" (het ware verhaal achter Jezus Christus)
* Part II: "All the world's a stage" (het creëren van oorlogen)
* Part III: "Don't mind the men behind the curtain" (het systeem van bankiers)
Ok ik weet het het is een zeer lange film, maar hij is het bekijken zeker waard.
Bekijk gewoon het eerste half uur dan kijk je wss verder want ik vond het persoonlijk zeer interessant.
Ik denk dat er toch wel wat waarheid in zit hoor.
|
06/08/08 04:19
|
Keffertje
|
Al gezien, echt interessant.
|
06/08/08 09:11
|
Wim89
|
smashing pumpkins
|
06/08/08 09:50
|
LastJudgement
|
eerste kwartier zuigt, daarna wordt het echt creepy shit, 'k ben nog steeds onder de indruk van hun argumenten. zeker het kijken waard!
|
06/08/08 10:18
|
endeavor
|
daarom moet alles nog niet eens waar zijn, het hoofddoel van de film is de kijker duidelijk maken dat je niet alles als zoete koek moet slikken maar voor jezelf durven kritisch na te denken..
|
06/08/08 10:26
|
whiteNightmare
|
hmm.. klinkt goed.
toch maar eens bekijken.
|
06/08/08 10:41
|
josxhetxduffexei
|
het hoofddoel van de film is de kijker duidelijk maken dat je niet alles als zoete koek moet slikken maar voor jezelf durven kritisch na te denken..
Dat geldt dat in het bijzonder voor de film in kwestie.
|
06/08/08 10:52
|
jimstar
|
idd @ endeavor
|
06/08/08 11:02
|
AdrianHealey
|
Onzinnige, hoofdzakelijk verzonnen kutfilm, gemaakt voor naïeve zieltjes.
Ge doet er maar mee wat ge denkt dat het beste is.
|
06/08/08 20:41
|
Meshuggah
|
Ik zou het niet beter kunnen verwoorden als Adrian .
|
06/08/08 21:27
|
pepe
|
allemaal erg interessant en scary, toch ik vind da laatste deel meer paranoïde bullshit.
da 1ste deel is wel zou wel eens kunnen kloppen
|
06/08/08 22:52
|
Temple
|
Ik heb hem zonet gezien en dat laatste is echt wel ver gezocht, me dunkt. Van het 2de deel had ik al eens een reportage gezien en het 1ste deel... Als er echt bewijzen van zijn zou ik het wel kunnen geloven.
Maar das uiteindelijk de hele film, zijn er echt staalharde bewijzen voor ?
|
07/08/08 00:32
|
endeavor
|
voor hetzelfde geld is nog niet de helft van wat in die film aan bod komt waar hé, vandaar.. durf dingen in vraag stellen, en niet enkel deze film, maar ook in de huidige realiteit/maatschappij/media, ...
er komt overigens een nieuwe film van dezelfde makers
|
07/08/08 10:17
|
Leshyj
|
goeie film! Zet je aan tot critisch denken...
|
07/08/08 11:01
|
AdrianHealey
|
Even terzijde.
In verband met het eerste deel: er zijn wel degeijk wat redenen om aan te nemen dat Jezus niet alles is wat gezegd wordt. Dat gedeelte heeft wel een beetje waarde.
Het tweede deel is mss in de kern waar - 'overheden zoeken redenen om oorlog te voeren' - doch dat 911 een overheidscomplot was is hoofdzakelijk onzin.
Het derde deel is mss waar, maar irrelevant. Centraal bankieren is stom, of er nu een 'conspiracy' achter zit of niet.
|
08/08/08 15:37
|
vibbieboy
|
@adrianhealey: en hoe kan jij ons dan met zekerheid vertellen dat 911 geen conspiracy was ?
sommige feiten rond deze gebeurtenis kloppen echt niet hoor, en in mijn ogen zie ik bush nog wel een ultieme reden zoeken om de droom van zijn vader te verwezelijken ( Irak binnenvallen dus)
|
08/08/08 19:06
|
AdrianHealey
|
Ach, ik hou u niet tegen omdat te geloven.
Ik heb niets tegen religieuze mensen, ook niet als ze daarin geloven.
|
11/08/08 19:22
|
cake
|
Dat van dat centraal bankieren is niet stom, geld beheerst wel alles he, no money no business.
Over honderd jaar zal het zo gaan in de geschiedenisles als ze over ons bezig zijn 'what where they thinking' net zoals wij het niet goed in onze kop kunnen krijgen dat iedereen voor hitler buigde.
Geloof het of niet, media is echt wel machtig hoor dat wapen, manipuleerbaar tot en met.
Nu ja, je moet ook niet alles geloven wat in de film gezegd wordt, I know.
Maar toch, het zet je wel aan tot serieus denken.
|
06/09/08 02:19
|
AdrianHealey
|
Ik bedoel met 'centraal bankieren is stom' = 'ik ben een radicale tegenstander van centraal bankieren'.
|
07/09/08 16:15
|
| |
|