Index   Profiel   Chat       Foto   Film   Post       Forum   Tag   Zever       Muziek   Agenda   Playlist
24/05/12 01:13
Online: 39
Naam : 
Paswoord : 
Email : 
Geboorte : 

Login : 
 Help

Welkom bezoeker

Wat is Noxa ?

Noxa is een alternatieve profielcommunity met duizenden jongeren uit je omgeving. Het is ideaal om nieuwe mensen te leren kennen, om je sociale contacten uit te breiden, om te discussieëren op een forum, om fotos te posten, om de eeuwige verveling tegen te gaan of om fuiven en optredens te vinden.

Als je je nu registreert via het formulier hierboven , dan kan je ook zelf je profiel beheren en deelnemen op het forum of de fotoalbums, of berichten posten bij anderen.

Aankondigingen «    ( 1 / 4 )    »
Bondige preview van een aantal nieuwe delen.

Ypsilon

Ergens op het einde van deze maand zullen er een aantal nieuwe onderdelen worden toegevoegd of veranderd op de site. Het heeft allemaal wat vertraging opgelopen door die servercrash van dit weekend en door een hoop andere dingen (examens, festivals, etc). Maar om jullie toch al een idee te geven van wat er gaat komen, en jullie al een mening te laten geven, ziehier een kleine preview :

http://z08.noxa.net/

Die link leidt naar één van de servers die voorlopig even niet meedraait met de gewone site, maar al de nieuwe onderdelen heeft en enkel via die link toegankelijk is.

Wat is er te zien ?

- een 'film' onderdeel in het hoofdmenu. De laatste tijd zijn er in het filmlinks-onderdeel van het fourm ook af en toe zelfgemaakte filmpjes te zien van noxaleden. En dat soort dingen mag toch wel wat meer aandacht krijgen. Op dat onderdeel zijn er voorlopig 9 filmpjes te zien, van dat soort mensen dat ze vroeger al postte op het forum en die het nieuwe filmdeel eens mochten uittesten. Er ontbreekt nog een heel systeem met categorieën en overzichten, wat nodig gaat zijn als er meerdere films bijkomen, daar wordt nog aan gewerkt. Alle test filmpjes passen toch op de indexpagina , dus zo erg is dat voorlopig nog niet. Reageren werkt ook al, maar de pagina tellers van reacties werken wss nog niet goed. De upload-pagina werkt, maar is momenteel zodanig ingesteld dat films niet automatisch online komen, want er is nog werk aan het nakijksysteem voor de toekomstige film moderators. De kwaliteit is ook nog niet altijd ideaal of vloeiend, maar dat wordt nog wel beter ingesteld, ook voor de bestaande filmpjes. Er komt ook nog iets om voor iedere film een goeie thumbnail te kunnen maken (dus bv geen zwart of wit vlak maar een duidelijk beeld van in de film) De bedoeling is dat er in dat deel allerlei zelfgemaakte filmpjes kunnen komen die enigszins interessant zijn.

- het 'tips' deel is niet meer te zien. Dat is nooit echt deftig van de grond gekomen, en er was nog te veel werk nodig voor het allemaal vlot af te krijgen met alle mogelijke functies in. Maar het lijkt me niet echt de moeite om daar nog veel tijd in te steken. Er kwamen ook wat te veel willekeurige dingen op zonder samenhang, of die te gedetailleerd waren, of die toch al op het forum stonden ook. Dus het draagde uiteindelijk niet zo veel bij aan de site, en af en toe moet je eens durven snijden in zoiets.

- forumtags. Bij een aantal recente topics zou je die al kunnen zien, rechtsboven op iedere pagina van een forumtopic. Die zaken kunnen voorlopig enkel door veteraanleden ingesteld worden (later wss ook door topicstarter, maar niet door zomaar iedereen). De bedoeling is om een beter overzicht te kunnen opbouwen van allerlei onderwerpen op het forum. Voorlopig werken die forumtags nog niet als links (komen gewoon op forumindex), maar dat gaat later uitkomen op een alfabetisch overzicht waarbij je van ieder onderwerp kan zien hoeveel topics erover zijn en ze zo gemakkelijk kan terugvinden.

- Er is nu een nieuw systeem om de kleuren op je profiel in te stellen. Het zou hopelijk de vele mensen moeten helpen die het procentsysteem blijkbaar te moeilijk vinden (afgaande van reaktor). Nu is er per onderdeel gewoon een balkje met de mogelijke kleurkeuzes, en een pijltje dat verschoven kan worden. Het procentsysteem blijft nog bestaan (links staan bovenaan dat vak), maar het is nu niet meer de standaard keuze. Bij het pijlsysteem zijn er minder combinaties mogelijk dan bij de procenten, dus wie graag echt gedetailleerd te werk wilt gaan kan dat procent systeem natuurlijk blijven gebruiken. Het probleem is wel dat je kleuren een beetje afgerond worden, als je ze eerst via procenten instelde en daarna via het pijlsysteem, want die pijltjes gaan bij het openen automatisch naar de kleuren die het meest lijken op je ingestelde kleuren, maar die zjin niet altijd echt letterlijk hetzelfde als je oude procent kleuren. Gebruik het dus voorzichtig, en vergeet dat nxl systeem niet als je het pijlsysteem uitgebreid wilt testen.

- layoutmenu : eigenlijk nog niks te zien, maar ook daar ben ik aan het testen met een simpeler klik-verschuif systeem. Waarschijnlijk gaat het volledig in de plaats komen van het huidige systeem met die 3 onderdeeltjes, want het is de bedoeling dat het net zo veel mogelijkheden kan weergeven en opslaan.

- vipfotos, bewerkonderdeel : de 'omhoog' knop onder iedere foto is verdwenen, en het zou nu mogelijk moeten zijn om bij het bewerken je fotos gewoon te klikken en te verslepen. Als je een foto na het slepen loslaat op een andere, dan zouden ze van plaats moeten wisselen. Je moet het niet apart opslaan, gewoon die pagina sluiten is genoeg want iedere verwisseling wordt al apart opgeslagen. Er ontbreekt wel nog wat gebruiksvriendelijke uitleg op die pagina, maar het systeem op zich werkt.

- log : zie forum/58649 en ook forum/60709 . Al een tijdje in ontwikkeling, en eindelijk voor een redelijk deel af. Het gaat nu eindelijk in het menu zelf komen, en de oude v-log vervangen. De gewone log met simpele berichten gaat voor iedereen beschikbaar zijn, de instellingen/rss/thematisch (oude v-log systeem) blijft enkel voor vips.

Geef gerust je mening al over die dingen, besef aub wel dat nog niks 100% af is, en dat het niet voor niks enkel maar als testversie beschikbaar is. Ik vertrek straks naar dour, dus op eventuele opmerkingen/vragen/klachten ga ik pas binnen een dag of 5 kunnen reageren. Maar ik post dit nu toch al, om jullie te laten zien dat er nog altijd gewerkt wordt aan noxa.
16/07/08 16:30
ellesdee

Ziet er nice uit e (=
16/07/08 16:40
AdrianHealey

Ik zou bij die vipfoto's niet alleen de 'wissel' mogelijkheid, maar ook de 'zet tussenin' mogelijkheid nemen. Dan kan je je foto's net iets eenvoudiger ordenen, denk ik dan.

De rest ziet er geweldig uit.
16/07/08 16:44
steffieSkellington

log is leuk
16/07/08 16:46
AdrianHealey

En ik zou tips niet echt wegdoen. 't is iets handig in al zijn eenvoud.
BeautifulLies

Ziet er inderdaad wel leuk uit.
Enkel ben ik niet erg te vinden voor dat nieuw systeem van de kleurtjes. Als het oude blijft bestaan is het dik in orde voor mij.
AdrianHealey

De log is trouwnes zalig.
16/07/08 16:47
wezildpad

Bij film: ook tags, zowel als 'noxa-meeting' en van de noxaleden dat op dat filmpje te zien zijn?

Overige is goed trouwens.
16/07/08 16:56
feline

ik hou ervan, buiten dan van het kleursysteem, ik hou meer van het oude.
16/07/08 17:13
Horsem4n

Nice. De naam "film" is wel heel droog en het geeft wat verkeerdelijk de indruk da het over film-reviews ofzo zou gaan. "Filmpjes" of een andere term zou misschien passender zijn.
16/07/08 17:15
mushaboom

idd @ horseman
filmpjes klinkt ook mr soft wel, ik weet nu niets beters ;)

en die kleuren vind ik ook minder nu maar je kan zelf kiezen wat het handigst is dus als die beide mogelijkheden blijven ist ok ^^
16/07/08 17:20
jantje04

wil wel film moderator worden 8)
16/07/08 17:28
Rockwitch19

- Filmonderdeel: Ik ga hier akkoord met Horsem4n, het zou eigenlijk een andere naam hebben. Ik dacht, eerlijk gezegd, dat het over filmreviews ging. Het is wel zeker een goed onderdeel. Een goede toepassing op noxa.
- Tips: Ik vind het goed dat dat verdwijnt. Vond het te vaag worden :)
- Forumtags: Er zal wel opgepast moeten worden dat er geen tags komen te staan, die totaal niets met het topic te maken hebben. Vind het wel handig voor de zoekfunctie enzo.
- Kleuren: Blijven ze alle 2 bestaan? Vind het trouwens een zeer goeie toepassing op noxa.
- Lay-outmenu: ben ik zeer blij mee, als dit veranderd.
- Vipfoto's: Dit vind ik echt de beste verandering. Dus ontzettend bedankt!
- V-log: Moet het zien voor vip-profielen, want ik zie het momenteel nog niet ;)
16/07/08 17:33
Lane

Komt het logsysteem ook als onderdeel van je profiel, zoals nu, of enkel als link bovenaan? Direct op je profiel zoals nu vind ik wel beter.

Het alternatieve kleurensysteem is wel zeer goed voor snel alternatieven te kiezen. Misschien is het handig om dan ook de percentages van de gekozen kleur erbij te zetten, zodat je dat dan met het andere systeem kan 'finetunen' ofzo?

Films: absoluut geweldig.

edit: ohja, misschien is het ook handig om een link te hebben op het profiel 'videos' ofzo, gelijk de albumfoto's
16/07/08 17:37
YrobinY

De veranderingen zijn goed, meer hoef ik niet te zeggen :p
16/07/08 17:43
nicoowke

da ziet er echt goe uit !
16/07/08 17:55
Froy

Het ziet er inderdaad allemaal heel erg goed uit! ;) :D
16/07/08 18:14
thedorienn

de vernieuwing da ge dan foto's kunt verslepen is echt superrr
16/07/08 18:18
whynot2000

top!

ma doe voor die fotos toch ma gewoon plaats tussen ipv wissel
16/07/08 18:41
elientjn

Ik zie echt niet waar de verandering zit aan de V-Log..

De wijziging voor de vipfoto's is méér dan welkom en dat met die kleuren is ook wel goed.
16/07/08 19:34
«    ( 1 / 4 )    »

2
© 2001-2012 Noxa      emailadres       Privacy verklaring
Geladen in 0.074627 seconden.