| |
|
| Nieuwe standaard kleuren voor de site |
Ypsilon
|
Binnen een week of 4 gaan er een aantal dingen online komen waar ik al even mee bezig ben (vernieuwde logs, rss, nieuwsbriefdingen, forumuitbreiding, andere kleine verbeteringen) en ik ga dat moment ineens gebruiken om een nieuw standaard kleurschema voor de site in te stellen. Als ik afga op dingen die de mensen in reaktor posten, dan zijn er altijd wel die het huidge kleurschema te donker, onduidelijk of zelf te depressief vinden. Ik snap niet echt waarom ze dat vinden, maar dat huidige schema hebben we toch al een paar jaar dus het is gerust eens tijd voor verandering.
Ik ga jullie de kans geven om zelf een nieuw kleurenschema te ontwerpen. Bij 'Stijl' in het hoofdmenu is er in het deeltje 'Eigen kleurkeuzes' naast ieder kleurschema dat je zelf hebt gemaakt nu een extra link met 'Nieuwe standaard'. Als je daar op klikt kom je op een aparte pagina die voor deze verandering bedoeld is. Er staat daar ook wat uitleg over de verandering, en daar kan je een eigen kleurschema opgeven als voorstel voor de nieuwe sitekleuren.
De enige voorwaarden om een kleurschema echt te gaan gebruiken
- Algemene duidelijkheid.
- De 3 achtergrondkleuren moeten verschillen, en de 2 tekstkleuren ook.
- Het moet positief overkomen en 'typisch noxa' zijn.
Wat dat laatste puntje inhoudt weet ik zelf ook totaal niet Maar het moet dus een beetje representatief zijn zodat mensen die dan voor het eerst op noxa komen niet te hard misleid of verward zijn.
Binnen een paar weken worden alle voorstellen op een pagina verzameld, ongeveer zoals de lijst 'Algemene kleurkeuzes' bij Stijl, en gaan alle vipleden kunnen stemmen en discussieren over welk schema jullie het beste vinden. Die stemming is vooral om voorkeuren te meten, ik garandeer niet dat die met de meeste stemmen ook sowieso gebruikt zal worden, maar ik ga er wel zo veel mogelijk rekening mee proberen te houden.
|
04/07/08 16:24
|
ikbenfluffy
|
ik vind het een goed initiatief!
|
04/07/08 16:28
|
nimmegeers
|
Voor mij zijn de kleuren goed zoals ze nu zijn, maar als de meesten daar nu graag verandering in zien.
Ik zal wel zien wat het resultaat is.
En eindelijk de nieuwe log! Dan moet ik niet elke keer /log typen.
|
04/07/08 16:34
|
littlesniper
|
ik heb een eigen kleur voor noxa die ik tof vind
maar ik vind het zeker een goed idee ^^
|
04/07/08 16:44
|
angelo
|
Mokt da mee.
|
04/07/08 17:19
|
Ypsilon
|
het oude schema zal nog wel ergens in de lijst blijven als 'oude standaard', dus als je het huidige zo goed vind zal je het daar nog wel opnieuw kunnen instellen
|
04/07/08 18:15
|
nimmegeers
|
Hmm, ik zal toch maar meegaan met de nieuwe standaard, ik wen daar wel aan. Tenzij ik hem echt lelijk vind dan neem ik wel terug deze.
|
04/07/08 18:59
|
TheVoncz
|
de kleuren zo zijn goed
|
04/07/08 19:16
|
wonderperfume
|
ik vind het wel goed nu, ;d
maar ik heb er ook nix op tege
|
04/07/08 19:53
|
AdrianHealey
|
Het is jammer dat ik de combinatie die ik nu gebruik niet kan doorgeven, enkel degene die ik zelf gemaakt heb. Deze combinatie is namelijk redelijk deftig.
|
04/07/08 20:43
|
elientjn
|
Ik gebruik al een tijdje eentje die Retro noemt. Die stond/staat tussen die kleurschema's bij stijl.
Het is even wennen, maar best wel te pruimen.
|
05/07/08 01:11
|
Ypsilon
|
wat ik eigenlijk vergat in eerste post : de maker van het winnende schema ga ik ook een stuk of 5 vips cadeau doen, daarmee dat je enkel eigen schema's kan indienen en geen bestaande die je toevallig goed vind. Je kan die eventueel perfect namaken, maar dat is ook niet bepaald de bedoeling...
|
05/07/08 01:35
|
Ypsilon
|
nuja, misschien zou het niet fout zijn als je een bestaand schema van iemand anders kan nomineren, als je die echt zo goed vindt. Dan krijgt die maker ervan natuurlijk de vips. En ik denk niet dat mensen enkel en alleen gefocust zijn op die vips, maar vooral willen eindigen met een goed kleurenschema, ook al is het die van iemand anders. Dus ik ga morgen nog wel paar aanpassingen doen aan dat voorstel-systeem.
|
05/07/08 02:01
|
AdrianHealey
|
Ik wil inderdaad iemand anders zijn kleurenschema aanraden - alleen: diedazz is er niet meer . Die vips zijn voor mij minder belangrijk.
|
05/07/08 07:42
|
Justpurrrfect
|
Ja, je laat anderen toch voor jou betalen XD
|
05/07/08 12:40
|
ikbenfluffy
|
Maar zoals dat bij alles is: er zijn altijd mensen die het niet goed vinden.. Als we met zwart werken is het te depri, met wit te fel, met groen of geel ist te zomers en met rood te dit en paars te dat.. er gaat altijd wel iets zijn.. maar toch vind ik het een goed idee! x
|
05/07/08 13:04
|
nimmegeers
|
Dat is helemaal geen zever.
|
06/07/08 17:42
|
| |
|