Index   Profiel   Chat       Foto   Film   Post       Forum   Tag   Zever       Muziek   Agenda   Playlist
24/05/12 01:04
Online: 41
Naam : 
Paswoord : 
Email : 
Geboorte : 

Login : 
 Help

Welkom bezoeker

Wat is Noxa ?

Noxa is een alternatieve profielcommunity met duizenden jongeren uit je omgeving. Het is ideaal om nieuwe mensen te leren kennen, om je sociale contacten uit te breiden, om te discussieëren op een forum, om fotos te posten, om de eeuwige verveling tegen te gaan of om fuiven en optredens te vinden.

Als je je nu registreert via het formulier hierboven , dan kan je ook zelf je profiel beheren en deelnemen op het forum of de fotoalbums, of berichten posten bij anderen.

Aankondigingen «    ( 1 / 10 )    »
v-log inhoud uitbreiding + iets ander formaat

Ypsilon

http://www.noxa.net/log <-

Ik ben de voorbije week eens bezig geweest met de v-log te vernieuwen en uit te breiden.

Belangrijkste aanpassingen :

- het is meer een verticaal formaat, gesorteerd per tijd. In de oude v-log staat alles gegroepeerd per type , dus een vakske voor profielfotos, één voor nieuws, één voor albumfoto's etc etc. Maar dat maakte het uiteindelijk heel moeilijk om nog verder uit te breiden. Het vak voor muzieknieuws werd eronder nogal bijgeplakt, maar ik denk dat veel mensen zelf dat niet regelmatig bekijken in hun v-log. En hoe meer er zou bijkomen, hoe meer het een soep van vakjes zou worden. Dus staat alles nu in één grote lijst, en moet uit de tekst maar duidelijk zijn waarover het gaat. Het kan zijn dat het wat lijkt op gelijkaardige functies op andere sites, maar dit is niet opzettelijk zo gedaan. Er zijn nu éénmaal geen honderden mogelijke manieren om zo een verzameling aan informatie weer te geven, en zeker als er relatief veel soorten acties zijn is dit de meest logische keuze om bij uit te komen.

- er is op die pagina een vip-versie en een gewoon-versie. Nu staat het dus nog naast elkaar om te testen en te vergelijken, bij de echte lancering (binnen een week of zo) gaan gewone leden dus de light-versie van een log pagina krijgen, en de vipleden de vipversie. Het voornaamste verschil zit in thumbnails van fotos en previewstukken van nieuwsteksten. Waarom krijgen gewone leden opeens ook zoiets ? Wel, het v-log systeem is al een jaar of 3 oud, en vroeger was het enkel luxe voor luie mensen. Maar de site is ondertussen een heel stuk groter geworden, en ik begin te veronderstellen dat de gewone leden niet meer zo'n goed overzicht kunnen houden van wat er allemaal gebeurt op de site, en zeker niet specifiek over hun vrienden. Er zijn overal te veel foto's en te veel nieuws, en iedere dag op iedere profiel in je vriendenlijst klikken op zoek naar iets nieuws, dat is ook wat te vermoeiend. En ik denk dat het sowieso wel belangrijk is om alles wat te kunnen volgen om actief te kunnen deelnemen en reageren op alles, ook als gewoon lid. Dus het is geen pure luxe meer, het is iets dat redelijk nuttig kan zijn, maar er is nog altijd een light-versie en een vip-versie om iets van verschil te behouden.

- het ding heet nu gewoon 'log' ipv 'v-log', omdat er altijd wel mensen zjin die toch niet weten waar die v voor staat. De meesten denken blijkbaar dat het een 'vip-log' is, maar eigenlijk was het een afkorting van 'vrienden-log'. Maar ondertussen staat er ook meer dan enkel info van je vrienden (zelf nieuws van muziekgroepen stond er al lang in en toen klopte het dus al niet meer), dus vandaar die versimpeling.

Wat voor dingen zijn er nu allemaal te zien ?

- profielnieuws van een vriend

- nieuwe albumfoto van een vriend

- nieuwe profielfoto van een vriend

- nieuwe vipfoto van een vriend (normaal gezien gegroepeerd indien meerdere tegelijk)

- een vriend vermeld iemand op een vipfoto (de optie uit deze topic : /forum/58149 , en zoiets ook laten zien in een log pagina is zeker nodig om te zorgen dat de andere persoon het ook opmerkt, want nu zie je dit nog niet zo gemakkelijk)

- een vriend voegde iemand anders toe aan zijn/haar eigen lijst (kan handig zijn om nieuwe gemeenschappelijke vrienden te vinden, zodat je die zelf ook kan toevoegen. En zijn hopelijk ook gegroepeerd indien meerdere tegelijk)

- een vriend voegt een tag toe, of verwijdert die. (tags zeggen veel over de interesse en bezigheden, dus het is niet abnormaal om dit wat te volgen)

- een vriend verandert van woonplaats (enkel woonplaatsen via postcode op geo pagina), OF iemand die geen vriend is verandert zijn woonplaats naar dezelfde als de jouwe.

- een vriend verandert van school (zowel middelbaar als hoger ondertwijs), OF iemand die geen vriend is verandert zijn gegevens naar dezelfde school als waar jij in zit (kan handig zijn om eventueel schoolvrienden op te merken die zich juist geregistreerd hebben)

- nieuws van een muziekpagina waar jij fan van bent.

- een vriend schrijft zich in op een agenda topic (kan alweer handig zijn om dingen te vinden waar je zelf misschien ook naar toe kunt gaan)

- aangepaste profiellayout van een vriend (layout is eigenlijk: skin + kleuren + layoutopties )

- aangepaste profielinhoud van een vriend (vooral karakter + contact + algemene info)

Er is een instellingenpagina bij de log waar je al deze puntjes kan uit/aan zetten (maar deze werkt momenteel nog niet, aangezien de log pagina zelf nog in ontwikkeling is). Er gaat ook nog iets komen om alles over meerdere paginas te spreiden, als het er veel zijn. Bv 100 acties per pagina, en alles zou een maand lang worden bijgehouden.

Suggesties voor bijkomende meldingen of verbeteringen zijn altijd welkom. Maar het mag best niet te stalkerig worden, dus wat er al zeker niet in moet komen zijn : forumposts, albumposts, gastenboekposts van vrienden.

22/04/08 22:29
littlesniper

nee :o contra :o
echt onduidelijk :o en te veel :o
eerste keer dat ik met yps zijn idee niet eens ben
22/04/08 22:33
Ohmaaigod

't Doet me denken aan msnspaces.
Maar 'k vind het ook wel vrij onoverzichtelijk,
maar ach, zal ook wel een kwestie van gewoon worden zijn. :)
22/04/08 22:36
Faith

Mijn eerste reactie; IEW!! Vreselijk!!

Maar ik ben iemand die de dingen graag hetzelfde heeft, mijn profiel is al anderhalf jaar hetzelfde :' )
Ik ben net de afronding gewoon & nu veranderd V-log :|
'k Zal er wel aan wennen, ik heb er vertrouwen in dat je weet wat je doet :]

De thumbnails zijn wel redelijk pixel-ish? Wordt wsl nog aangepast :p
& ik vind het er een kleiiin beetje rommelig uitzien zo hier & daar een foto, maar dat kan wsl niet anders, tenzij je de regel begint met de foto, maar dat is misschien ook niet zo handig..

Oja, nog wat, als een vriend van me een albumfoto had gepost, dan ging ik altijd gewoon via Vlog naar die foto om te kijken naar commentaren, handig omdat die altijd op dezelfde plek staat. Maar nu zal die wel verschuiven?

Maar blijft het zo in uhm "forum-skin" of wordt het ook "profiel-skin" ?
22/04/08 22:38
EvilCinderella

ik vind het eerlijk gezegd super! pro
deefje

ben der wel vor, alleen de layout vin ik minder
, en de kleine foto's zijn wel wat onduidelijk, maar gwn worden zeker :D
FallOfTheParasite

kvinnet echt nie goe
22/04/08 22:40
Cover

nope
22/04/08 22:42
Ypsilon

- te veel : als het af is, gaat het ook gemakkelijker zijn om dingen weg te laten (instellingen deel). Iets wat in oude v-log veel moeilijker aan te passen viel.

- onoverzichtelijk : ok, maar al die info gegroepeerd in verschillende vakjes onder/naast elkaar, is dat dan overzichtelijker ? dat zou 3 keer de oppervlakte van oude v-log innemen dan. En ik zit daar sowieso al niet vaak in te scrollen, ik denk dat het voor de meesten zo zou zijn ?

- foto's klein : tja, anders pakten ze te veel plaats in, en is het nog meer scroll werk. Maar je kan ze wel meteen aanklikken en grotere versie bekijken.
22/04/08 22:42
whynot2000

laat kiezen e
op elk van de twee een link nr de ander
ze hebben beiden hun voordeel

vond trouwens al een bug:

21/04 18:26 FearMeDear agendauit [GvgnFxvnEJMJ-1208372374|58360|]

moest nrml zijn da ze zich uitschreef voor graspop dag 3, denkik
22/04/08 22:44
Faith

Maja, te klein is niet erg maar, je moet wel kunnen zien wat er staat; Klik!
22/04/08 22:46
spwfreak

Ik vind het ook wat onoverzichtelijker geworden. Zelfs met Yps zijn goede argumenten over een teveel aan informatie ben ik niet echt overtuigd.
(enkele ideeën om die overvloed aan informatie weg te werken)
Het lijkt me misschien wat overbodig om te zien wie wie toevoegde aan zijn/haar vriendenlijst. Gemeenschappelijke vrienden zie je toch op het profiel zelf al aan vet gemarkeerde profielnamen.
En ook dat een persoon iemand anders vermeldde bij een foto. Beter zou misschien zijn als er alleen vermeld werd als je zelf werd toegevoegd.

Maar dan zie ik weer dat je toch kan kiezen tussen hetgeen je wil weergeven.
Een moeilijke keuze..

Waar is trouwens de vermelding van 'jarig binnen x dagen' naartoe, dat is echt handig!
22/04/08 22:47
Ypsilon

faith : dat zijn de allereerste, toen was dat systeem voor fotos te verkleinen naar die pagina ook nog niet goed af. De recentste zijn normaal gezien al veel beter.
22/04/08 22:48
Donna

ach, wacht gwoon af.
wrs isset best wel weer vooruitgang.

autistjes allemaal, vastklampen aan het gewoonlijke, de routine. :p

22/04/08 22:50
SoulOnFire

nee contra
echt onduidelijk en te veel

Ik moet hiermee akkoord gaan

Oja, nog wat, als een vriend van me een albumfoto had gepost, dan ging ik altijd gewoon via Vlog naar die foto om te kijken naar commentaren, handig omdat die altijd op dezelfde plek staat. Maar nu zal die wel verschuiven?
Idem
22/04/08 22:51
ForgottenWishes

'k vind het huidige toch 20x beter :$
22/04/08 22:51
catonthewall

Ja, als we mogen kiezen wat wel en wat niet getoond wordt, ben ik wel voor.
22/04/08 22:52
SoulOnFire

Oja, nog iets wat handig was en wat ik niet meer terugzie: het vakje met de jarigen in de komende x aantal dagen..
22/04/08 22:54
Ypsilon

ok, die jarigen was het enige dat er nog niet in verwerkt was, en dat was ik vergeten te melden in begin tekst. Dat zou er nog ergens bij moeten komen als het af is.
22/04/08 22:56
EARGASM

Ik vond het vorige overzichtelijker. Nu is het voor mij iets te fel alles samen. Daarvoor was het samen maar toch appart.
22/04/08 22:57
«    ( 1 / 10 )    »

2
© 2001-2012 Noxa      emailadres       Privacy verklaring
Geladen in 0.130490 seconden.