Index   Profiel   Chat       Foto   Film   Post       Forum   Tag   Zever       Muziek   Agenda   Playlist
24/05/12 01:02
Online: 41
Naam : 
Paswoord : 
Email : 
Geboorte : 

Login : 
 Help

Welkom bezoeker

Wat is Noxa ?

Noxa is een alternatieve profielcommunity met duizenden jongeren uit je omgeving. Het is ideaal om nieuwe mensen te leren kennen, om je sociale contacten uit te breiden, om te discussieëren op een forum, om fotos te posten, om de eeuwige verveling tegen te gaan of om fuiven en optredens te vinden.

Als je je nu registreert via het formulier hierboven , dan kan je ook zelf je profiel beheren en deelnemen op het forum of de fotoalbums, of berichten posten bij anderen.

Lifestyle «    ( 1 / 2 )    »
Tattoo nazorg

kevow999

Hallo,

Ik heb eergisteren mijn eerste tattoo laten zetten...

Het is een ster met 2 randen en schaduw in de sterpunten op mijn schouder.(zijkant)
Hoe moet ik nu die tattoo verder verzorgen? De tattooist heeft me een speciale creme meegegeven en instructies... Maar mijn zorg gaat over de folie. De man zei dat iik na 4-5 uur de folie er af moest halen, tattoo wassen met normale zeep, laten opdrogen een kwartiertje en dan die creme met een dun laagje er opsmeren en dan daarna terug folie er over doen ( gewone huishoudsfolie) en dit ongeveer een weekje doen. Maar ik lees veel tegenstrijdige onderwerpen, ik lees vaak dat gewoon de creme er op doen zonder folie voldoende is, of enkel overnacht folie en overdag niet of zelfs omgekeerd. Alles geneest heel mooit hoor, ik heb geen last van irritatie (ik voel niet eens dat de tattoo er is), geen korstjes, geen uitlopende inkt, geen wondvocht, nergens rode huid enzo...

Iemand met tips?

O ja en ook nog, wanneer mag ik gaan zwemmen ? want we gaan met school binnen ongeveer 2.5 weken naar centerparks enjaaa zou ik nie willen missen, maar als het echt moet...

29/03/08 15:42
InfektedBlut

Uw tattoo-kerel heeft bij mijn weten ongeveer gelijk. Na een paar uur mag die folie er idd af. Maar ik heb mijne vriend er nooit opnieuw folie weten overdoen. Hij doet op zijn tattoos altijd die creme ( = gewone vaseline ) tot het er genezen genoeg uitziet. Wel moet ge in uw bed een handdoek ofzo leggen, als ge niet wilt dat die kleur afgaat op uw lakens.

Van dat zwemmen weet ik niet.
29/03/08 15:50
yentof

ik heb na een uur dieje plakker erafgehaald en nog nen dag of 3 - 4 vaseline eropgesmeerd en da was't :)

29/03/08 15:50
ijskrabman

Na een uur mocht folie der al af bij mij.. effe afspoelen, eerste dag geen crème
Dan een week of 2 die crème derop doen
Zwemmen mag normaal wel na een week of 3 denk k
Die folie er telkens trug opnieuw opdoen heb ik nog nooit gehoord :s

Ma ik heb mijn laatste tattoo helemaal niet verzorgd, alleen de eerste 2 dagen 1 keer ingesmeerd, derna niks meer en die ziet er veel beter uit, dus verzorging.. kust mijn kloten
29/03/08 15:56
Ohmaaigod

Bij mij begon de irritatie pas na een dag of drie vier maar dan nog, 't is doenbaar.
Ik mocht een week lang enkel douchen, en geen zonnebank, dus ik veronderstel dat dat zwemmen na een weekje ook wel zal mogen. :) Weet't eigenlijk niet...
29/03/08 15:56
Donna

flamazine is beter zei de mijn ;)
ja, vreemd gnoeg.
vaseline ws té vetteg.
29/03/08 16:07
Sayuri

bij de needle doctor in essen krijgde een zelf gemaakt zalfke (door zijn vrouw gemaakt en werkt fantastisch). Niet met iets hard erover schure, zachtjes warm water erover laten strome, de eerste 8 dage ni in de zon of iets (dus ook ni zwemmen) en gewoon zien da je het ding niet laat uitdrogen, zeker GEEN folie opdoen! dan krijgt da geen "adem"
29/03/08 16:17
Ohmaaigod

Ik had gewone, vettige luierzalf. ;)
29/03/08 16:20
Elisje

gewoon luisteren naar de mens die het gedaan heeft, en niet gaan rondlezen. Als er dan iets fout zou gaan (wat mij heel onwaarschijnlijk lijkt) kan die u helpen, als je allerlei andere dingen gaat doen en het gaat fout, moet die zich dat niet aantrekken, want dan heb je niet gedaan wat hij zei

(en niet luisteren naar anderen, want iedereen vindt altijd dat de mensen in hun studio gelijk hebben :D )
29/03/08 16:28
ijskrabman

en niet luisteren naar anderen, want iedereen vindt altijd dat de mensen in hun studio gelijk hebben

Probleem is dat elke tattoeur wel iets anders zegt
29/03/08 17:02
ikbenphilippe

jah ma das omda er meer als 1 juiste manier is en wa die tatoeeerder zijn is meer moeite ma das ook de vijligste manier da ge zeker kunt zijn vaselien ? moe da normaal geen uierzalf zijn ? kzouw nie gaan zwemmen ale this uw tatoe mak zouw het risico nie nemen als ik u was
29/03/08 17:08
pieces7

bij een tattoo me wa meer ingekleurd deedk altijd daarna nog even nen verse folie over
gwn omda u lichaam dieje inkt wil afzetten, da nogal aan u kleren blijft plakken enz :p

en na 2.5 weken al gaan zwemmen is wel vrij snel ze
ofwel gaat u tattoo bleken ofwel mss zelfs ontsteken
maar da scheelt van persoon tot persoon
29/03/08 17:22
TemstFoLife

Ik heb op de mijne 2 dagen huidzalf moeten smeren. Ik heb me gewassen met een ph-neutrale zeep.
29/03/08 17:24
Juno

Ik moest die folie er min. 4 uur en max. tot de volgende ochtend op laten, en dan gewoon proper wassen en 2à3 keer per dag flammazine of uiterzalf er opdoen. Maar doe maar gewoon wat uw tattoeur heeft gezegd, zijn methode zal even goed helpen hoor.

Zwemmen zou ik persoonlijk na 2,5 week nog niet gedaan hebben, zeker niet in zo'n openbaar zwembad met vuile mensen in, maar echt kwaad kan dat denk ik niet als je hem erna goed uitwast.
29/03/08 17:25
undiscovered

gewoon elke dag goed insmere
ik had wel geen zalf gehad , ma gebruikte vaseline
en nrml kunt ge dan wel gaan zwemme , ma had er vanaf in hoeverre de tattoo genezen is

29/03/08 17:53
undiscovered

* hangt
29/03/08 17:53
psymagician

ik heb dezelfde instructies gehad als ijskrabman
karot tattoos olle :)

29/03/08 18:49
euphoria

geen folie meer daarna!
ik heb dat wel gedaan, en zat met een ontsteking daarna !
29/03/08 18:52
kevow999

Ok bedankt
29/03/08 19:24
DarkShiningStar

vaseline is niet goed, haalt de kleur deraf. brandwondencreme of bepanthol(hoe j et ok mag weze te schrijve ) is wel goed.
ik moest da der om et uur op doen zoda de huid soepel blijft en da da sneller geneest. ik moest da wel 2 weke doen =S, enfin je ziet mr ^^
29/03/08 19:56
«    ( 1 / 2 )    »

2
© 2001-2012 Noxa      emailadres       Privacy verklaring
Geladen in 0.115597 seconden.