Index   Profiel   Chat       Foto   Film   Post       Forum   Tag   Zever       Muziek   Agenda   Playlist
24/05/12 00:59
Online: 50
Naam : 
Paswoord : 
Email : 
Geboorte : 

Login : 
 Help

Welkom bezoeker

Wat is Noxa ?

Noxa is een alternatieve profielcommunity met duizenden jongeren uit je omgeving. Het is ideaal om nieuwe mensen te leren kennen, om je sociale contacten uit te breiden, om te discussieëren op een forum, om fotos te posten, om de eeuwige verveling tegen te gaan of om fuiven en optredens te vinden.

Als je je nu registreert via het formulier hierboven , dan kan je ook zelf je profiel beheren en deelnemen op het forum of de fotoalbums, of berichten posten bij anderen.

Aankondigingen «    ( 1 / 7 )    »
Nieuwe servers, lichtjes gewijzigde layout, een hoop verbeteringen , en wat nieuwe opties.

Ypsilon

Het belangrijkste nieuws voor deze aankondiging : er zijn zojuist 9 nieuwe servers in gebruik genomen. De vorige waren ondertussen alweer 18 maand oud, en gingen op piekmomenten soms wat te traag. De nieuwe servers zijn op technisch vlak veel beter, dus de site zou nu ook weer wat vlotter moeten werken. De details van deze servers zijn bij de stats pagina te bekijken. Ik wil nog eens alle vipleden bedanken, want het is enkel dankzij hun bijdrage dat we ons zo'n goede servers kunnen permiteren. En uiteraard texke om die servers te configureren en klaar te maken ( <3 )

Er is van de gelegenheid gebruik gemaakt om ook de layout eens een klein beetje aan te passen. De vorige was ook al meer dan 2 jaar ongewijzigd, en die begon soms een beetje oudbollig over te komen. Nu is er dus een layout die er wel nog altijd wat op lijkt, maar veel minder vierkantigheid en minder extra lijntjes en minder tussenruimtes heeft. Het zal misschien wel even wennen zijn in het begin, maar ik veronderstel dat dit wel zal lukken.

Die nieuwe layout is ook doorgetrokken op de profielen. Dus ook daar ziet alles er nu een beetje anders uit. De bedoeling is dat dit enkel bij de gewone profielen zo zou zijn, en dat de vipprofielen er nog hetzelfde uitzien als vroeger, maar dat zij die opties voor afrondingen nu zelf kunnen kiezen in het layout menu. Dat leek de beste manier om de nieuwe layout te introduceren.

Bij de muziekpaginas is die layout ook doorgevoerd, maar daar zijn nog niet alle layout opties ook al afgeraakt. Dus die hebben voorlopig wat meer kans om er vreemd uit te zien, maar er wordt nog aan gewerkt.

Een paar onderdelen hebben ook kleine nieuwe opties gekregen

- instellingen pagina : 'herinnerings email' optie. Dit zorgt ervoor dat als je enkele dagen niet meer hebt ingelogd maar je hebt een gbpost op je profiel gehad, dat je dan een email krijgt met een melding hierover. (deze optie was al toegevoegd in de laatste weken van oude site, maar nog niet aangekondigd dus kan het hier ook ineens bij)

- instellingen pagina : berichtkleur. Er zijn een twintigtal kleurkeuzes in dat lijstje, en als je een nieuw bericht hebt, dan zou die link van berichten in het menu moeten veranderen naar die gekozen kleur. En als je alle berichten hebt gelezen , dan zou de link terug een normale kleur moeten krijgen.

- forum : zoekoptie werd uitgebreid (maar werkt nog niet, zie ik nu pas. dus komt nog wel in orde)

- tips : extra vakje om je eigen oordeel (negatief, neutraal, positief) te laten weten per tip. In een volgende fase worden die oordelen verwerkt in allerlei lijstjes waaruit kan blijken welke dingen algemeen goed worden bevonden en welke niet.

- school : een top20 met meest gekozen middelbaar richtingen werd toegevoegd. Het bleek niet echt mogelijk om per richting ook te laten zien wie er die heeft aangeduid, want bij sommige richtingen zijn het echt te veel mensen om op een eenvoudige manier te laten zien. Maar die gegevens zullen op een andere manier nog wel verder worden uitgewerkt.

- agenda : heeft nu een volgende/vorige knop om wat verder in de toekomst te kijken dan enkel de 4 maanden die er standaard op staan.

- profielfoto, vipfoto : de limieten zijn sterk verhoogd dankzij een iets intelligentere foto-verkleining. Je kan nu bestanden tot 5 Mb uploaden, en die worden dan vanzelf in meerdere stapjes verkleind tot ze klein genoeg zijn om online te zetten. Op die manier is er hopelijk een goed compromis tussen bestandsgrootte en kwaliteit. Bij de fotoalbums /muziekpaginas /skins /agenda-affiche gaat dezelfde techniek gebruikt worden.

Alle paginas zijn ook wat meer gelijkaardig gemaakt qua uitlijning van kadertjes en menu balken. Dat zou ook het gebruiks gemak wat moeten verhogen.

Er zijn ook enorme veranderingen in de manier waarop wordt bijgehouden hoeveel berichten je hebt, wat je vriendenlijst is (voor aanduiding van 'voeg toe aan vriendenlijst' op andere profielen), wie je geblokt hebt (ook voor die knoppen), etc etc. Daar waren vroeger ook regelmatig meldingen over, en hopelijk zou dat nu ook defintief opgelost moeten zijn met dit nieuw systeem. Verder valt daar niet veel van te merken, zeker niet bij de mensen die vroeger nooit last hadden met die zaken.

wat betreft foutmeldingen op de nieuwe server en layout : Het is echt onvermijdelijk dat er nog tientallen kleine details niet in orde zijn. Ik weet sowieso dat ik geen tijd had om alles volledig af te werken en te testen. Dus het kan zijn dat je nog dingen tegenkomt in een verwrongen layout die ergens tussen het oude en nieuwe hangt. Het is ook niet abnormaal dat fotos in sommige omstandigheden niet laden. Het gaat hier om bijna een miljoen bestanden dat naar 3 servers moet worden overgebracht, over een tiental directories. Dus er zijn er een aantal die niet van de eerste keer lukten, en we kunnen nu pas merken welke dat juist zijn.

Er zijn blijkbaar ook nog wat problemen met de layouts van sommige profielen. De doorzichtigheid werkt niet overal even fantastisch, en de tussenruimte bij de profielvakken lijkt soms ook groter dan het moet zijn. Daar wordt ook nog wel naar gekeken. Ook hebben die afgronde stukjes nog niet altijd de kleur die ze zouden moeten hebben. In het vipforum ga ik later op deze dag nog wel een topic maken om die opties ivm afronding verder uit te leggen.

Bij alle mogelijke problemen geldt allicht : ik weet er van, en er wordt nog op alle mogelijke manieren aan gewerkt. Je kan problemen melden hier (of in helpdesk), maar heb aub even geduld ... het zal nog wel in orde komen.

27/02/08 03:24
Crocy

Noxa lijkt al lekker snel te gaan! :D maar dat zal grotendeels door het uur van de nacht komen zeker ;p

Vooral de layout van het forum zal nog even wennen zijn, minder kadertjes :)
voor de rest ziet het er allemaal goed uit! zeer mooi werk!

haha, het verste agendatopic mag verwijderd worden denk ik ;p

bij de zoekoptie is alles aangeduid, maar waarschijnlijk zal er later nogwel een optie komen om heel snel maar 1 categorie te kiezen?
En provielvak wordt nog niet gecentreerd bij mij maar ik ben niet ongeduldig :D
posten bij zever kan ik ook nog niet

ben blij dat er nog altijd zoveel aan de site wordt gewerkt
27/02/08 03:34
storkyke

ik dacht net, wat scheelt er toch met mijn profiel, er is iets veranderd ;)
vind het mooi, die rondingen.

even melden dat de knoppen voor smily's te posten hier boven het vak om in te vullen allemaal de text 'smily' weergeven ipv hun afbeeldingen. (ze werken wel nog tegoei als ge der op klikt.)
27/02/08 03:56
Crocy

Bij mij worden de smileys goed weergeven

maar ik heb net nog een ontdekking gedaan van een nieuwigheid, de meest populaire recente groepen bij playlist

Wordt dit samengesteld op datum van de aanmaak van die groep? (dus het eerste noxalid dat dat afspeelt)
Want ik ken een paar onbekende groepen die misschien wel al eens gespeeld zijn op noxa, maar wel ineens heel populair kunnen worden (door bvb een nieuw album)
27/02/08 04:03
Ypsilon

playlist recent : ja, gebeurt inderdaad op basis van de eerste keer dat iemand een bepaalde nieuwe groep speelt.

dat heeft ook als nadeel dat er allicht ook bekende groepen met een typfout in zullen komen, aangezien die ook zogezegd nieuw zijn. Ik heb ook al eens zitten experimenteren met een iets complexere manier om die lijst te maken, namelijk om van iedere gespeelde groep een gemiddelde per week te laten berekenen, en als dat gemiddelde opeens sterk gestegen is met een minimum aantal % , dan kan die ook in die lijst verwerkt worden. Dat zou dan zowel echte nieuwe groepen opvangen, als bestaande oude groepen die lang niet veel gespeeld werden maar nu opeens terug veel aandacht krijgen omwille van bv een nieuw album. En het is uiteindelijk de bedoeling dat zulke trends beter zichtbaar worden.
27/02/08 04:09
wezildpad

Ik vind het frisser als ervoren, en zo lekker snel!
27/02/08 07:00
suchadisaster

Goed gedaan! Ik verschoot wel toen ik de niet-vierkantige 'hoeken' zag, maar ik vind het er zeker beter uitzien!
Ik ga nu alle andere nieuwe functies eens bekijken :]
Nice job!
27/02/08 07:48
gerbxcore

enigste wat mij nog stoort is de dikke zwarte ruimte tussen de balken "stijl vip reaktor ..." en de balk, "profiel kleuren stats... "

voor de rest best proper
27/02/08 07:54
Matva

die nieuwe lay-out viel me direct op :D

very, very nice

en een extra groot schrijfvlak voor al uw flamewars XD
27/02/08 08:06
SAETIE

mooi zo
27/02/08 08:41
nimmegeers

Ik wil nog eens alle vipleden bedanken, want het is enkel dankzij hun bijdrage dat we ons zo'n goede servers kunnen permiteren.
Graag gedaan. :D

Jawadde Yps, dat zijn alweer heel wat keys voor Whatpulse. :p

Enjah, het ziet er goed uit hé. ^^

27/02/08 08:44
YourGodIsDead

dien box om te reageren is echt zo big :o :D
27/02/08 09:51
deathisthenextthing

ik dacht ook al eh da was gistere nog nie zo :D
27/02/08 09:54
nimmegeers

Dat is veel makkelijker zo'n groot tekstvak. :D
27/02/08 10:21
DoYouWishToSleep

Ik vind het leuk zo , ^

& die 'niet meer rechte hoeken' zijn leuker zo , vind ik ;)
27/02/08 10:30
mushaboom

bij mij gaat da ni en ik zet da op dieje afgeronde balk
en mijn profielnaam vak staat center
en da staat links
27/02/08 10:30
nox1E

lay out's zijn mooi! nice work :D
27/02/08 10:34
mushaboom

en mennen avatar is ook foetsie precies :)
27/02/08 10:42
Faith

Wat je vast al weet maar ik toch ff meld:
Als je 'n nieuwe Stijl instelt & je klikt op Opslaan lijkt de CSS uit te vallen.. Als 'k dan naar mijn profiel terugga, daar heb k wel goeie kleuren etc, maar alles errond, hetgene dat "Stijl" doet, is standaard. Moet 'k een paar keer op Stijl klikken & dan gaat 't wel goed :p
27/02/08 10:43
remixodelica

wow, me likey die afgeronde hoeken!
& idd die profielnaamvakken staan links op de niet-vip profielen, mag wel terug gecentreerd vind ik
hoe dan ook, goeie vooruitgang! driehoeratjes voor ypsilon
27/02/08 10:54
«    ( 1 / 7 )    »

2
© 2001-2012 Noxa      emailadres       Privacy verklaring
Geladen in 0.089785 seconden.