| |
|
| testversie van mogelijke nieuwe noxa-layout op nieuwe servers |
Ypsilon
|
De 9 nieuwe servers waar ik een maand geleden een topic over had gemaakt, zijn ondertussen voor een groot deel klaar. Een paar ervan hebben al een kopie van de site gekregen, en ik ben eens wat dingen aan het uittesten voor een nieuwe layout. Het is helemaal geen gigantische verandering zoals de vorige keren, maar ik wil het toch ook eens laten uitproberen door jullie.
Het voornaamste verschil met de huidige layout is dat er minder lijntjes worden gebruikt, dus iets meer vollere vlakken, en dat veel kadertjes of titelbalken een schuin kantje hebben. De bedoeling is dus om iets af te wijken van alle vierkantigheid, zonder daarin ook te overdrijven.
dit is de link naar die test server http://rnd.noxa.net/
een hoop dingen die je moet beseffen voor je daar rondkijkt :
- het is maar een testversie, er is niks definitiefs aan.
- die site heeft een kopie van de database van de ochtend op 17/02. Dus dingen die je hier post, die komen daar niet bij. En dingen die je daar post, die zullen toch weer verdwijnen als alles definitief wordt overgezet voor de echte verhuis.
- het is nog helemaal niet af, slechts een aantal paginas heeft al die schuine dingen, bv : index, help, nieuwsbrief, zoek, geo, playlist. Een paar andere paginas hebben die nieuwe layout nog helemaal niet, en zien er dus nog on-af uit, zoals bv forum, muziek of de fotoalbums. Let daar gewoon niet op voorlopig. Ik ga die dingen pas afwerken als het zeker is dat die layout een goede keuze is.
- een aantal fotos werken ook nog niet, die imageservers hebben hun eigen systeem van dingen over te ze zetten en alle fotos zullen wel werken als we definitief op die servers overschakelen.
Het is de bedoeling dat die layout van 'volle balken en schuine kantjes' ook gebruikt gaat worden op de profielen en muziekpaginas. Bij de gewone niet-vip profielen zou dat allemaal de standaard layout worden. Bij vipprofielen zou alles ongeveer hetzelfde moeten blijven zoals ze er nu uitzien, maar zouden er bij het layoutmenu een aantal opties bijkomen waardoor je die nieuwe dingen zelf kunt toevoegen zoals je wilt. Dus bij vipprofielen wordt er niks geforceerd, want het zou in sommige gevallen toch te veel het design vervormen.
Die opties bij vipprofielen zijn voorlopig nog niet klaar, maar de gewone profielen op die testserver zien er wel al ongeveer uit zoals het de bedoeling is. Er kloppen alleen een paar dingen niet met de afstand tussen sommige profielvakken, maar dat komt nog wel in orde. De vipprofielen zien er ook een beetje vervormder uit soms, maar dat is ook door die tussenruimtes, dus dat komt ook nog wel goed.
in ieder geval, wat ik van jullie wil weten : is die nieuwe layout goed of slecht ?
wat is er juist goed aan, wat is er juist slecht aan, wat kan er nog anders ?
(edit : ondertussen heb ik er ook maar een poll van gemaakt, dat verzamelt iets gemakkelijker meningen)
|
17/02/08 16:40
|
Dimholt
|
Ik vind de afrondingen wel leuk
|
17/02/08 16:43
|
ForgottenWishes
|
Goh ,
Ookal is het maar 'n kleine verandering, 't is toch even wennen.
Maar op een andere manier, toch ook een verbetering,
het ziet er niet meer zo formeel uit
|
17/02/08 16:45
|
Kenny1234
|
Tis een verbetering!
|
17/02/08 16:57
|
Crocy
|
't is goedgekeurd
|
|
nobigdeal
|
Ik vind het wel nice
|
|
SoulOnFire
|
Hm, nee, geef mij toch maar noxa gelijk het nu is eigenlijk.
|
17/02/08 17:07
|
dummierock
|
hmmm kzie ni echt veel verschil oude mss beter
|
17/02/08 17:30
|
nobigdeal
|
Minder lijntjes is wel leuker, maar bij nader inzien ben ik toch niet zo voor het ronde als het overal toegepast is. Als vip-optie ofzo is het wel een leuk extraatje denk ik.
|
17/02/08 17:36
|
improperburial
|
buh, kweet nie.. kvind het precies nie zo de moeite
|
17/02/08 17:47
|
judj
|
't Heeft zo zijn charme.