| |
|
Grommer
|
Ik dacht altijd, 3maanden bij echt chronisch gebruik. Na 3-4 weken zou het meeste eruit zijn, maar er zouden dacht ik steeds sporen te vinden zijn tot 3maanden.
Goede raad, just quit, dan heb je die problemen helemaal niet voor EN zal je je beter gaan voelen op termijn.
|
05/03/08 23:52
|
PSYTRAIN
|
Als je het maar héél af en toe rookt zi het er maar 1 a 2weken in
bij meermaals gebruik langer
|
11/03/08 21:56
|
Queenx
|
theorie is niet belangrijk!
ik had is paar jointjes gesmoort, en week erop werd ik blijkbaar getest, niks gevonden.
ik weet niet dat het heeft geholpen, maar had wel massa's thee gedronken heel de week lang.
en, gogo Bovver, haha, goei mopke
is misschein al een oud forumke! maar thee & melk helpen wel! & veel water drinken ook, daardoor moet je veel plassen en dan plas je er de helft al uit & sport is ook goed, dan zweet je het uit. het trucje met azijn helpt niet! is trouwens ook niet goed voor de nieren.
|
25/01/12 15:06
|
Timbert
|
In je bloed blijft het minimaal 1-3 maanden zitten. Bij een urinetest maximaal 2 weken.
|
14/02/12 10:50
|
Wakkie
|
Ik zou gewoon véél water drinken.... Lekker veel plassen! Het zal wel wa verwijderen. Als ge per dag al 180 liter filtert door uw nieren en ge maar 6 liter bloed hebt, krijgde wel een goeie zuivering . Drink dan nog eens extra veel en het komt wel goe jongen
Eventueel er wa melk doorknallen ook, al helpt da nie zeggen ze hier maar kwaad kan da ni.
|
21/05/12 10:46
|
Wakkie
|
Kijk eens aan, Wiki:
Metabolisme
Het cannabinoïde THC is erg lipofiel, en daarmee een goed substraat voor cytochroom P-450 enzymen, via welke route het metabolisme dan ook geschiedt. THC wordt opgeslagen in vetweefsel van de organen en heeft een daarom een hoge halfwaardetijd. Omdat het zich opslaat in vetweefsel, zullen infrequente gebruikers met een hoog metabolisme hun lichaam eerder vrijmaken van THC dan frequente gebruikers met een laag metabolisme. Er zijn zo’n 100 metabolieten van THC bekend. De eerste stap in het metabolisme van THC is de hydroxylatie op de C-11 positie door cytochroom P-450 2C9. Na deze hyroxylatiestap treedt een oxidatie op, waarbij Δ9 -THC-11-oic acid ontstaat, het THC metaboliet dat het meest wordt geëxcerneerd, geconjugeerd met glucuronzuur. Naast deze, meest voorkomende, manier van metaboliseren, kan er nog een tal van andere metabolische transformaties optreden, waarbij hydroxyzuren, dihydroxyzuren, diols en triols ontstaan. In de fase I metabolieten worden epoxiden en reducties van de dubbele binding aangetroffen. In fase II metabolieten tref je conjugaten met glucuronzuur, langeketen vetzuren en glucose aan. De 11-hydroxy metabolieten van Δ9-tetrahydrocannabinol zijn even actief, en soms actiever dan het THC zelf.
Excretie
THC en zijn metabolieten worden voor een groot deel uitgescheiden in de urine, voornamelijk als Δ9 -THC-11-oic acid. Tevens geschiedt een groot deel van de THC excretie via de feces. De halfwaardetijd van THC is gemeten aan de hand van de urine excretie en bedraagt 24,9 – 35,3 uur. Overigens geschiedt de excretie van THC ook via de moedermelk. Hoewel er geen schadelijke effecten in embryo’s zijn aangetoond, wordt het toch afgeraden THC te gebruiken tijdens de zwangerschap.
Best interessant, niet?
Sporten makes sense in dit geval, vetverbranding, afbraak vetweefsel, bye bye opslag THC.
Met Cytochroom P-450 valt er ook heel wat te doen wat den afbraak betreft .
|
21/05/12 10:50
|
Reageer
Om in dit forum te reageren moet je wel lid zijn en je moet ingelogd zijn, je kan je hier registreren en dan heb je ook ineens een eigen profiel. Indien je al lid bent kan je jezelf rechts bovenaan inloggen
| |
|