Index   Profiel   Chat       Foto   Film   Post       Forum   Tag   Zever       Muziek   Agenda   Playlist
24/05/12 00:24
Online: 78
Naam : 
Paswoord : 
Email : 
Geboorte : 

Login : 
 Help

Welkom bezoeker

Wat is Noxa ?

Noxa is een alternatieve profielcommunity met duizenden jongeren uit je omgeving. Het is ideaal om nieuwe mensen te leren kennen, om je sociale contacten uit te breiden, om te discussieëren op een forum, om fotos te posten, om de eeuwige verveling tegen te gaan of om fuiven en optredens te vinden.

Als je je nu registreert via het formulier hierboven , dan kan je ook zelf je profiel beheren en deelnemen op het forum of de fotoalbums, of berichten posten bij anderen.

Ernst «    ( 1 / 18 )    »
veganisme

oOAngelOo

wie is hier veganist& waarom ben je het geworden ? :)
&wie is er tegen veganisten & waarom ?
24/08/05 14:55
temporaryxhappiness

ben geen veganist .
en ben er ook nie tege .
(eigelek dus geen antwoord op die vrage mr kom :] )
24/08/05 14:59
OnePurposeLeft

veganist bennek nie
keet echter nie graag vlees enzo
kzou het wel overwege om vegetarier te worre
ma veganist gaat voor mij persoonlijk wa te ver :)
als andre da wille, voor mijn geen prob natuurlek
x

24/08/05 15:03
Shiva

ben ni veganist maar wel vegetariër
wil veganist worden, maar kmag nie van men ouders.
swel stom, want kmag al geen melkproducte, dus dan bennik al bena veganist.
xx
24/08/05 15:12
PirateoftheCaribbean

ik ben er tegen
waarom geen vlees eten? nooit vlees eten is ongezond
ik vind het ook erg voor de dieren, maar dieren eten elkaar ook op.
veganisten vind 'k nog frustrerender. Waarom nx eten wat van een dier komt? Je doet het dier er toch geen pijn mee of eender wat. En zoveel dingen worden in dierlijk vet gebakken, dat kan je dan ook al niet meer eten!
24/08/05 15:12
ilikebigbutts

vegetarisme/veganisme is dikwijls gewoon een vorm van protest..
24/08/05 15:15
oOAngelOo

@shiva; khad vroeger hetzelfde probleem, gwn vrage aan je ouders waarom je geen veganist mag worde& is bij google veganisme opzoeke en daaruit een paar pagina's afdrukke me redene waarom je veganist wil worde& die aan je ouders late leze ^^ bij mij hielp et toch
24/08/05 15:16
temporaryxhappiness

@PirateoftheCaribbean : me alle respect vr u mening mr er zijn vervangproducten voor vlees , en de meeste vegitariers zijn perfect gezond .
24/08/05 15:20
oOAngelOo

&@pirateofthecaribbean: er bestaat ook zoiets als plantaardig vet& olijfolie ?
24/08/05 15:20
Leo

@shiva, ik snap je in die zin dat ik ook vegetariër ben (gekomen wegens het niet kunnen

afbreken van grote eiwitkernen) en heb hiermee persoonlijk geen enkel probleem aangezien

het (mits geïnformeerd zijn in goeie vervangproducten) zelfs gezonder is als vlees eten.

Vegetariërs eten 15% meer omdat vlees nu eenmaal sneller vult maar hiermee hebben ze ook

een tot 10% hoger uithoudingsvermogen , tot 12% minder kans om ziek te worden en

tot 30% minder kans op hart en-vaatziekten.

Het enige wat het probleem is,is dat vegetariërs niet overal aanvaard worden en vaak als

seutig worden aanzien wat voor mij dubbel ambetant is. Nochtans zijn maar liefst 1miljoen

Belgen volledig vegetarisch wat meer is als het aantal voetbalkijkers in België...

Fabeltjes dat vegetariërs minder vlug groeien of op lange termijn moeilijkheden krijgen

is dus niet waar mits het gebruik van de juiste vervangingsproducten.

Vegetarisme is dus eigelijk zelfs zeer natuurlijk, de oermensen voedden zich uitsluitend met

plantaardig voedsel (gebaseerd op het feit dat wij altijd tanden hebben gehad voor het verwerken van enkel plantaardig voedsel)

net als apen nu nog altijd doen.

Maar veganisme gaat voor mij wel te ver dat is niet natuurlijk. Het niet eten van eieren en melk

is zeer slecht voor je lichaam maar ook hier snap ik shiva aangezien ook ik melkallergie heb.

Maar het is nooit in mij opgekomen om sojamelk en dergelijke te weigeren dat heb je als jong

mens nodig en eieren zijn nu eenmaal belangrijk zeker in het voedselpatroon van een vege-

tariër. Dus ik zou zeggen respecteer de ander in wat hij kiest maar ik verkies het vegetarisme...
24/08/05 15:54
LangLeveHilde

Een mens heeft absoluut geen melkproducten nodig, in tegendeel zelfs, dat is puur vergif. Zeker koemelk is eigenlijk veel te krachtig voor het menselijk gestel en moet zoveel mogelijk vermeden worden. Het enige probleem is dat melkproducten zo verdomd lekker zijn.

Persoonlijk ben ik vegetarier. Ik eet wel eieren maar enkel als het van kippen is met vrije uitloop. Natuurlijk kun je dat in bereide gerechten niet controleren maar goed, ik probeer het toch zoveel mogelijk te vermijden.
Melkproducten zou ik ook zo weinig mogelijk willen eten maar goed het is zo lekker en die veganistische toestanden (zeker voor op de boterham) lust ik nauwelijks.

En ps: ik hoef helemaal geen respect te hebben voor vleeseters, net zomin als ik respect heb voor de mensen die de holocaust uitvoerden.
24/08/05 16:16
Maartje

ongeveer hetzelfde als Langlevehilde

ben zelf vegetarier, maar 'k zie het helemaal niet zitten om melkproducten te laten! eieren eet ik vooral van onze eigen kippen.
24/08/05 16:27
deugenietje

veganisten zijn echte overdrijvers

eet gewoon wa de pot schaft
24/08/05 16:28
HotCross

@deugenietje : van een domme veralgemening gesproken.
24/08/05 16:38
sadlover

ben geen vegetariër, maar ik eet byna nooit vlees, alleen kip. eieren eet ik alleen vn onze eigen kippen
24/08/05 16:46
MorLoki

geen veganist, bijna vegetariër (eigelijk heet het flexitariër) omdat ik zo goed als geen vlees eet... ik lust bijna geen vlees... maar met andere dierlijke producten (melk, kaas, eieren) heb ik geen problemen... aan bont heb ik een hekel, en met een echte leren jas zul je me niet zien rondlopen (veel te duur ook :p )...
24/08/05 16:48
mathijs666

ik ben vegetarier :) al 3-4 jaar denk ik soms een uitzondering om toch eens vis te eten... maar veganist zou ik niet worden ; dat is veel te moeilijk voor mij kan nu amper van vlees afblijven dusja... ben die vegetarische troep al beugegeten...
24/08/05 17:20
everlasting

voor elk dier dat jullie niet eten, eet ik er drie.
24/08/05 17:21
subcultural

@ oOangeloO: bij google veganisme opzoeke en daaruit een paar pagina's afdrukke me redene waarom je veganist wil worde& die aan je ouders late leze ^^ bij mij hielp et toch

As ge zelf gen argumenten weet om veganist te worden dan moet ge maar geen veganist worden
Wat een overtuiging! Redenen op google zoeken om veganist te worden! Wat een protest!

Da's al even scheef als destijds het protest tegen de oorlog in Irak bij ons op school, iedereen ging toen als 'protest' naar huis tijdens de schooluren. Uiteindelijk wilde 99% van die stakers gewoon naar huis gaan en vonden ze dat argument goed genoeg.
24/08/05 17:23
mathijs666

@everlasting : dan eet jij wel veel zeg :p
24/08/05 17:26
«    ( 1 / 18 )    »

2
© 2001-2012 Noxa      emailadres       Privacy verklaring
Geladen in 0.042439 seconden.